Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

La Timișoara vor începe lucrările la un nou subpasaj și un pod peste Bega, în valoare de aproape 50 de milioane de euro

Primăria Timișoara e la un pas de a porni construcția la unul dintre cele mai importante și mai scumpe proiecte de dezvoltare a orașului. În vară va demara construcția unui nou pasaj care va subtraversa nu mai puțini de nouă linii de cale ferată și va face legătura între nordul și sudul orașului, una destul de deficitară. Valoarea investiției este de 28 de milioane de euro și va fi continuată cu un nou bulevard și un pod peste Bega, care va presupune o nouă investiție de 16 milioane de euro, lucrare care va demara la începutul anului viitor.

Lucrările la subpasajul de la Solventul ar urma să înceapă anul acesta, iar pentru noul pod peste Bega, în continuarea subpasajului, anul viitor, spune viceprimarul Ruben Lațcău. Pentru finanțarea lucrărilor, municipalitatea speră să poată accesa fonduri europene pe următorul ciclu de finanțare, pe Programul Operațional Regional.

Proiectele sunt în linie dreaptă, spune Lațcău. El menționează că la subpasaj se va lucra doi ani, iar la pod trei.

”În cazul subpasajului avem în sfârșit acordul CFR național, după ce a stat în avizare aproape jumătate de an, și săptămâna viitoare proiectul va fi depus pentru autorizația de construcție, în cazul subtraversării. Licitația pentru podul peste Bega este în curs de adjudecare, deja oferta tehnică și cea economică au fost redactate. Suntem în comunicare cu ANAP, cel mai probabil în luna august vom desemna oficial câștigătorul pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru drum și Podul Solventul. Deci ambele proiecte sunt în linie dreaptă. Cel mai probabil pentru unul vom începe lucrul acesta, iar pentru al doilea anul viitor. Solventul are doi ani de execuție subtraversarea, iar podul va avea trei ani durată de execuție”, spune viceprimarul.

Banii europeni, respectiv fonduri din alte surse, ar putea susține proiectele.

”Noi putem să depunem pe viitorul Program Operațional Regional, să luăm o parte eligibilă, pentru transportul public, transportul velo, transportul pietonal. De asemenea, suntem în discuții și cu alte entități europene pentru finanțare. Nu știm sigur, dar vom găsi cu siguranță. Pentru pod avem contract pe Programul Operațional Asistență Tehnică pentru proiectare, deci partea de studiu de fezabilitate și proiect tehnic sunt asigurate din fonduri europene. Pe POR suma pe mobilitate este una fixă, în ultimul exercițiu a fost de 45 de milioane de euro și avem mai multe obiective marim Cetății, Vidrighin, subtraversarea, podul de la Solventul, în curând o să avem și studiul de fezabilitate pe inelul 4, tronsonul de la AEM și Bega pe Calea Lugojului și va trebui să vedem foarte atent cum împărțim banii”, a mai subliniat Lațcău.

Total
3
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Studenții mediciniști fac consultanță în rețeaua Bolloga

Articolul următor

CNAIR vrea 130 de milioane de lei, bani europeni, pentru studiul de fezabilitate al drumului de viteză Craiova – Lugoj

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
3
Share