Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea caută proiectant pentru „Coridorul de mobilitate Magheru-Republicii”

Municipalitatea orădeană a lansat procedura de achiziție a serviciilor de proiectare pentru două obiective importante de investiții. Este vorba despre etapa I și II a proiectului „Coridorul de mobilitate Magheru-Republicii din Municipiul Oradea”. Data limită de depunere a ofertelor în SICAP este 20.09.2021, ora 15.00.

Valoarea achiziției pentru serviciile de proiectare pentru cele două etape (I+II) este de cca 1,6 milioane lei.

Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bd-lui Gen. Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia (exceptând zona unde s-au executat deja lucrări pentru Pasajul Magheru). În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul.

Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii. Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bd. Magheru, crearea/modernizare de stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc.

A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea. În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei). Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula deasupra. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi). Tot în această etapă se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, se vor crea noi parcări pentru a deservi această zonă, se vor crea/moderniza stații de tramvai și autobuz, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi a stâlpilor de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Anul acesta la Weinfest Mediaș se scrie istorie!

Articolul următor

Interviu cu arhitectul șef al Județului Sibiu: „Județul se dezvoltă continuu și dinamic”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share