Libris aniversează 30 de ani şi peste 18 milioane de titluri vândute cu o nouă identitate vizuală, marcând astfel trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare a librăriei online.
De-a lungul celor trei decenii şi două generaţii de librari, peste 1,6 milioane de cititori au cumpărat cărţi, iar recordul de vânzări a venit pe 30 noiembrie 2020, când au fost expediate 17.500 de volume, transmite compania cu ocazia aniversării.
„Românii citesc mai mult, mai variat, iar recomandările şi portofoliul curatoriat reprezintă argumente importante în decizia de cumpărare. Libris marchează trei decenii de existenţă pe piaţa de carte cu o nouă identitate vizuală şi demararea unui plan amplu de investiţii în experienţa cititorilor pe site, dar şi în afara acestuia, prin interacţiuni culturale cu scriitori sau echipa Libris. Aşa cum cărţile cele mai iubite au nevoie din când în când de o reeditare, şi nouă ne-a venit rândul să ne prezentăm cu o copertă nouă în faţa cititorilor, mai atractivă, mai dinamică şi mai actuală. Ne inspirăm din alegerile cititorilor noştri în aceeaşi măsură în care ne propunem să oferim la rândul nostru inspiraţie, a explicat Laura Ţeposu, CEO Libris.
„Povestea noastră începe în urmă cu 30 de ani, când într-o librărie fizică, mică, din inima Brașovului, întâiul librar așeza la raft cu grijă, întâia carte. Devotamentul lui și dragostea pentru lectură au rămas întipărite în fiecare colț, în fiecare pagină, în fiecare dintre noi. Istorisirile eroului din povestea noastră, cel care a adus cartea în fața cititorilor într-o perioadă dificilă, în care lectura nu făcea parte cu atâta naturalețe din viețile noastre, se aud și acum. De atunci rafturile au căpătat alte dimensiuni, cărțile și-au făcut loc în bibliotecile cititorilor din întreaga lume, librăria a trecut granițele fizicului, ajungând și în mediul online, însă pasiunea librarilor a rămas la locul ei, neatinsă”.
În anul 2020 compania a avut o cifră de afaceri de 65.6 milioane lei, cu peste 10 milioane de lei mai mult decât în anul precedent. Profitul net a fost și el în creștere – de la 1,8 milioane lei în 2019 la 2,2 milioane lei în 2020.