Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alunecare masivă de teren pe autostrada Cluj – Sălaj

Autoritățile și constructorul – proiectant caută soluții pentru alunecarea de teren produsă pe traseul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania (A3).

“Deja-vu pe A3: o alunecare masivă la km 11+300 și numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori. Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău, spre graniță, iar lui Maltauro i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren, după ce a cerut costuri suplimentare imense.

Actualul antreprenor general, UMB, în ciuda mobilizării excepționale, nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuția în aceste zone cu instabilitate este fie blocată, fie înregistrează întârzieri și costuri în plus.

Deși constructorul actual depune toate eforturile pentru consolidarea versanților, soluțiile aplicate până acum nu par a avea rezultate favorabile. Experți desemnați de UMB și de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) caută împreună soluții, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului”, arată Asociația Pro Infrastructură (API).

„Antreprenorul, care are și calitatea de proiectant, pentru a adopta soluțiile optime care să asigure stabilitatea corpului autostrăzii, efectuează investigații geotehnice în vederea stabilirii naturii și amplitudinii fenomenului.

După finalizarea acestor investigații, CNAIR, antreprenorul și specialiștii acreditați și acceptați vor stabili soluțiile tehnice aferente și conforme cu legislația în domeniu. Pe celelalte sectoare, antreprenorul execută lucrări de săpătură și umplutură, conform programului stabilit”, conform CNAIR.

“Nu vor fi deloc ușoare aceste lucrări. Dealurile sunt instabile rău, iar traseul este ales prost – nu e nici pe deal, nici pe vale, dar noi nu îl putem modifica, studiul de fezabilitate așa a stabilit de pe vremea pe când antreprenor era compania Bechtel”, dezvăluia, la începutul lucrărilor, pentru Transilvania Business, unul dintre managerii UMB.

“Traseul la care lucrează UMB este cel stabilit cu Bechtel. Relieful este dificil, sunt dealurile Transilvaniei, se poate schimba din 5 în 5 m. Acolo s-au găsit inclusiv scoici, semn că odată exista o mare”, ne-a declarat Alexandru Petcovici, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, instituția care supervizează lucrările.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Experți europeni oferă consultații la Clinicile Medici’s din Timișoara

Articolul următor

Recomandare la Untold: bonul fiscal, cerut taximetriștilor

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share