Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Centura Sânmartin va avea 5,7 km, două benzi de circulație și pistă de biciclete

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat marți, 14 septembrie, într-o conferință de presă, traseul Centurii Sânmartin și caracteristicile noii șosele.

În ședința ordinară din data de 16 septembrie va fi supusă spre aprobarea Consiliului Județean Bihor Varianta 2 de traseu (din două), respectiv cea cu o lungime de 5,7 kilometri. Proiectul prevede o șosea cu două benzi de circulație, câte una pe sens, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, și mai multe bretele de legătură care însumează 2,27 km. Viteza de deplasare prevăzută este de 80 km/h.

„Urmează avizarea proiectului la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Transporturilor și comisia interministerială, dar și adoptarea de către Guvern a hotărârilor privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor. Suprafața totală a terenului care va fi expropriată este de aproximativ 21 de hectare de teren, din care 8,2 ha pentru partea carosabilă, pentru pista de biciclete și trotuare în zona de tip rezidențial – 1,8 ha, pentru zona verde – 6,6 ha, iar restul pentru șanțuri, rigole și acostamente. După ce vom primi avizul în comisia tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la procedura de licitație. Ne propunem ca în cursul lunii octombrie să publicăm în SEAP documentația de licitație pentru proiectare și execuție. Sperăm ca în primăvară să avem un contract semnat, în așa fel încât la finalul anului 2023 această centură să devină realitate. Suntem condiționați de accesarea fondurilor europene și finalul anului 2023 este termenul limită pe care îl putem atinge pentru actualele programe de finanțare”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi merge de-a lungul cursului Pârâului Peța. Ruta continuă spre Băile 1 Mai. În această zonă va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sânmartin și Băile 1 Mai și peste calea ferată Oradea – Sânmartin. Revenirea în Drumul Național 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma să fie construit cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre localitatea Cordău, la ieșire din Băile Felix spre Beiuș.

De-a lungul acestei șosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lățime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în catierul numit popular „Cartierul ANL”.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiției este de 220.454.319,03 lei, inclusiv TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare și 14 luni execuție.

Șoseaua va descongestiona traficul din localitatea Sânmartin și stațiunea Băile Felix de traficul intens de pe Drumul Național 76.

Tot în ședința ordinară va fi propus spre aprobare proiectul de hotărâre privind adoptarea indicatorilor tehnico-economici.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Valian TMS și-a deschis noul sediu în Parcul Industrial Eurobusiness II Oradea

Articolul următor

Producătorul de băuturi alcoolice Diageo a deschis lângă Timișoara un depozit de unde va asigura distribuția în 12 țări europene din regiune

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share