Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ATP Trucks Automobile a upgradat camionul Truston 8×4 și are un nou vehicul în portofoliu

Noutățile nu încetează să apară de pe linia de producție de la Baia Mare a ATP Trucks Automobile. La începutul lunii iunie, conducerea companiei a anunțat primul face lift pentru camionul Truston 8×4, 430 CP și includerea unui nou produs în portofoliu: Truston se produce și se va comercializa și în varianta de Cap tractor. “Cu camionul Truston ne adresăm pieței interne, clienții noștri sunt în România”, a subliniat Mircea Cirț, fondatorul ATP Group.

Cu o activitate de peste 25 de ani în domeniul auto, ATP Group și-a dezvoltat în ultimii ani segmentul producție auto. În 28 august 2019, ATP Trucks Automobile, membră a grupului, lansa pe piață primul model Truston 8×4, 430 CP – autobasculată și autobetonieră. La o distanță de un an, ATP Trucks Automobile anunță primul face lift pentru camionul Truston 8×4, 430 CP și includerea unui nou produs în portofoliu: Truston se produce și se va comercializa și în varianta de Cap tractor caracteristică a modelului configuraţie 4×2, 480 CP, cu variante de cabină low şi high roof. Primul cap tractor 4×2 high roof a ieșit de pe linia de producție și intră în procesul de testare în vederea omologării.

Camionul Truston este destinat cu predilecție pieței românești.

“Cu camionul Truston ne adresăm pieței interne, clienții noștri sunt în România. Tot mai mulți apreciază aportul pe care îl putem avea împreună – producător și consumator – la creșterea economiei românești. Ne bucură mult când auzim din partea clienților că în decizia de achiziție a contat faptul că fac afaceri cu un producător român!

Tot în acest sens, căutăm să identificăm parteneri în țară ale căror produse să fie integrate în sistemele noastre de mobilitate.

Am avut feedback de la mai multe categorii implicate în activitatea de exploatare a camioanelor: patroni ai afacerilor, diriginți de șantiere, conducători auto. Toți au apreciat, în primul rând, robustețea camionului, rezistența acestuia raportată la capacitatea mare de încărcare. De asemenea, motoarele sunt excelente, nu am avut vreo intervenție pe motoare la unitățile livrate”, spune Mircea Cirț, fondatorul ATP Group.

În prezent, portofoliul diversificat repoziționează ATP Group ca integrator de produse și sisteme pentru mobilitatea persoanelor și produselor.

“Truston a demonstrat că se potrivește pentru mai multe aplicații, poate fi soluția cea mai bună nu doar în cariere și balastiere, ci și în domeniul construcțiilor de drumuri și poduri, civile, hidrotehnice. Am livrat camioanele noastre spre clienți care acoperă toate aceste segmente de activitate”, explică Mircea Cirț.

Vestea bună este că ATP Trucks a intrat în etapa face lift fără camioane pe stoc, deoarece toate cele 50 produse au fost vândute, și cu comenzi ferme.

“Etapa face lift ne-a găsit cu stocul zero – aceasta pentru ca tot ce s-a produs s-a livrat dar și pentru că au fost sincope în aprovizionare în urma pandemiei. Până la finalul acestui an, ne-am propus un lot de 100 de unități în producție varianta face lift și aceasta vine în legătura cu cererea pieței – lucrăm acum pe comenzi ferme din partea clienților”, adaugă fondatorul ATP Group.

Pe acest segment, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 4,3 milioane de euro.

Pentru a răspunde dinamicii pieței în domeniul producției de camioane, compania intenționează să demareze o investiție de extindere a infrastructurii necesară asamblării produselor ATP Trucks în Baia Mare.

“Deținem o suprafață de lucru de peste 8.000m2, adaptată funcție de comenzi și proiecte. Practic, pe aceleași locuri de muncă putem să asamblăm atât camioane cât și autobuze sau să facem servicii de mentenanță. În privința echipei de lucru, acum avem peste 100 de angajați care funcție de comenzi, lucrează la diverse proiecte. Proiectul producție autovehicule fiind un proiect de complexitate foarte mare, va avea ajustări și calibrări permanente, așa încât să fim eficienți și cu o creștere continuă, sănătoasă.

Avem un mare și important proiect în viitorul apropiat: extinderea infrastructurii necesară asamblării produselor ATP Trucks, aici, la Baia Mare”, subliniază Mircea Cirț.

În dezvoltarea segmentului de producție auto, una dintre provocările identificate de către fondatorul grupului, raportat și la avansul tehnologic alert care caracterizează acest domeniu, este cea a atragerii forței de muncă.

“Trebuie să subliniem că în grupul nostru avem și afacerea cu delership-ul auto, multibrand. Service-urile noastre sunt toate autorizate, pe unele segmente avem și certificare ca centru de excelență. Așadar, în mod curent, echipa noastră vine în contact cu noutățile specifice în domeniul în care activăm – că este vorba de vânzare, de service, de mentenanță. Suntem nevoiți să ne up-datăm continuu pentru a putea face față și evident că toate aceste cunoștințe și experiențe se transferă în ceea ce aplicăm și pe linia de producție.

Cu toate acestea, provocarea identificării resursei umane primește cote noi așa încât ne determină să ne orientam să atragem forță de muncă din afara orașului Baia Mare, din afara județului și chiar din afara României”, precizează Mircea Cirț.

 

Nevoile șoferului respectate

Cea mai importantă caracteristică a Truston rămâne rezistenţa. Varianta 8×4 este construită pe două profile în C, 8 + 7 mm, puse unul într-altul, ceea ce crește semnificativ rezistența șasiului. Sistemul de suspensie prevede arcurile cu 11 foi pe față (25 cm) și 13 foi pe spate (30 cm). Motorul este Powered by Weichai. Weichai este Numarul 1 mondial la vânzarea de motoare comerciale diesel de peste 6.000 cmc.

Încă de la primul model Truston, conceptul producătorului ATP Trucks s-a orientat spre nevoile șoferului: fie că a fost vorba despre claritatea și simplitatea instrumentelor de bord, fie despre elemente de confort aduse în dotarea standard. “Pe măsură ce am avansat cu producția și mai ales cu vânzarea, ne-am dat seama că putem mai mult. Dacă pe piața de profil se practică dotarea camioanelor cu cabine simple și ieftine, iată că noi putem să asigurăm cabine moderne, de top, fără depășirea bugetelor”, punctează Lucian Varga, directorul general ATP Trucks.

Lucrând la procesul de înnoire și dezvoltare a portofoliului, ATP Trucks punctează și ieșirea de pe linia de producție a primul cap tractor Truston 4×2.

Întreaga configurație a produsului încadrat în categoria vehiculelor grele de transport va fi detaliată ulterior, însă avem primele informații: Truston 4×2 este propulsat cu o putere superioară de motorul WP13.480E63 Euro6 Diesel (Powered by Weichai).  Șasiul vine pe profilul de 9mm. Axe față: 7,5 t, axe spate: 13 t, rezervor 600 l, sistemul de frânare este definit de tehnologia Wabco. Opțional, produsul poate fi configurat cu cutie automată, cutie AMT (Automatic Mechanic Transmission) sau cutie manuală.

“Cap tractorul Truston 4×2 a venit ca un răspuns la cererea pieței, pretabil segmentului construcţii, transport mărfuri speciale dar și generale. Experiența noastră s-a consolidat o dată cu producția și comercializarea primelor produse Truston foarte bine asimilate în piață și iată că am avut nevoie de mai puțin de 2 ani pentru a veni cu un nou produs. Primul cap tractor 4×2 high roof a ieșit de pe linia de producție și intră în procesul de testare în vederea omologării. Vă vom ține la curent”, a adăugat Lucian Varga.

Prin serviciile specializate de consultanţă pe care dealer-ul ATP Motors le oferă, clienţii pot accesa finanţare flexibilă prin leasing. De asemenea, se oferă cel mai facil sistem trade-in: pentru constituirea avansului pentru basculanta sau betoniera TRUSTON pot fi tranzacționate atât autoturisme sau autoutilitare rulate, cât și camioane de transport sau construcții, remorci, semiremorci sau utilaje. Punctăm și sistemul buy-back pentru autovehiculul ATP Trucks: după un an de utilizare, dealer-ul ATP Motors poate prelua finanțarea la nivelul de plată rămas, cu condiția ca ratele aferente primului an să fie achitate la zi. Prin preluarea bunului la nivel de rate plătite, clientul nu are pierderi sau costuri financiare.

Pentru mai multe detalii se poate accesa: https://atp-trucks.com/

Articol publicat în ediția print a revistei Transilvania Business, iunie-iulie 2021

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fabricile de baterii auto pentru vehicule electrice – o soluție

Articolul următor

Încă o parcare, cu 145 de locuri, se va construi la Oradea

Citește și:
Total
1
Share