Aleșii județeni au votat proiectul de hotărâre ce prevede încheierea unui parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în vederea realizării proiectului din zona Teplița – Sighetu Marmației, propus spre finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Acest obiectiv este de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în județ. Odată finalizat, va realiza o legătură rutieră între Maramureș și Ucraina și va asigura conectivitatea cu coridoarele de transport transeuropene, crescând mobilitatea populației și a schimburilor comerciale de mărfuri. Obiectivul va fi format din două poduri paralele, cu o distanță de 3 m între ele, un pod pentru fiecare sens de circulație, având o structură formată din tablier mixt oțel-beton, cu două benzi pe sens și o lungime totală de 261 m.
”Acest parteneriat nu conține realizarea unui studiu de fezabilitate, ci implementarea proiectului strategic. Odată încheiat acest parteneriat, avem asigurată finanțarea necesară pentru realizarea acestui obiectiv, de 170 de milioane de lei, prin POIM. Pasul următor este ca în această toamnă, împreună cu CNAIR, să depunem pe SEAP licitația pentru contractul de proiectare cu execuție a acestui proiect strategic pentru Maramureș.
Termenul de realizare va fi de doi ani, de la momentul în care proiectul va fi atribuit, în 2022 vom putea începe proiectarea, iar în 2023 execuția. Plățile vor fi realizate de către CNAIR, iar licitația și implementarea va fi coordonată de către CJ Maramureș. Odată ce va fi implementat, podul va aduce beneficii atât pentru Maramureș și pentru partea ucraineană.
Am discutat despre cu Oleksiy Petrov, președintele Regiunii Transcarpatia, care m-a asigurat că și ei au făcut toate demersurile pentru a putea realiza și punctul de trecere al frontierei care va fi necesar odată ce podul va fi dat în folosință”, a spus șeful județului, Ionel Bogdan.
Conducerea CJ a prezentat proiectele de infrastructură din județ și stadiul de realizare. Pentru centura ocolitoare Sighetu Marmației va fi semnat contractul de execuție a studiului de fezabilitate săptămâna viitoare. În maximum șase luni, vor fi finalizate documentațiile și se va putea depune cererea de finanțare pentru a scoate la licitație proiectarea și execuția proiectului.
Pentru centura ocolitoare Baia Mare se evaluează ofertele cu privire la studiul de fezabilitate, iar în octombrie va fi semnat contractul de realizare a acestuia. În 6 luni va fi finalizată documentația. Termenul de execuție pentru aceste două variante ocolitoare este de doi ani, finanțarea fiind asigurată prin POIM.
Pentru Drumul Expres Baia Mare – Satu Mare au fost refăcute documentațiile, în verificare la CNAIR. Pasul următor este de a scoate la licitație reactualizarea studiului de fezabilitate împreună cu CJ Satu Mare. Începerea execuției e propusă pentru 2023. Săptămâna viitoare va fi semnat contractul pentru studiul de fezabilitate la pasajul de la Clubul Văcarilor, iar în două săptămâni cel la pasajul de la Italsofa.
Termenul de execuție este de trei luni, iar proiectarea și execuția pot începe în 2022, cu finalizare în 2023 pentru ambele. În ceea ce privește drumurile județene, se află în execuție studiile de fezabilitate pentru proiectul Mara – Nord. În cadrul acestui proiect sunt peste 100 km de drum județean care sunt extrem de importanți și care vor fi realizați până în 2024.
Pentru Drumul Județean 186, recepția lucrării este programată pe 21 septembrie, pentru DJ 187, recepția va fi efectuată la sfârșitul lunii octombrie, iar pentru Drumul Nordului, lucrarea este programată a fi finalizată în 28 noiembrie anul acesta, excepție făcând cei 3,9 km aferenți comunei Remetea Chioarului, unde se realizează în acest moment lucrări pentru rețeaua de canalizare.