Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum s-a născut cel mai mare eveniment de networking din Transilvania

Acum șapte ani, Florin Bugnar a avut o idee: să creeze niște întâlniri relaxate în care să îi aducă pe businessmeni, diplomați și politicieni laolaltă cu medici, avocați sau chiar artiști. Treptat, aceste evenimente de socializare au devenit atât de căutate încât oameni de afaceri și ambasadori din București sau chiar din străinătate nu ezită să se urce în avioanele de Cluj pentru a nu le rata.

Politehnistul clujean a mers o vreme pe direcția în care a absolvit facultatea, și-a făcut chiar un mic service auto, însă și-a dat seama că nu ăsta era, de fapt, visul său. Încă din copilărie îi plăcea să cunoască oameni de la care să aibă ce învăța, să participe la diverse întâlniri, să fie informat la zi despre tot ceea ce se petrece în diferite domenii: business, politică, universități, profesii liberale, artă, medicină, instituții publice. Pasiune care s-a transformat apoi într-o afacere: să ai idei, informații care se pot transforma în contracte sau parteneriate.

“În 2015 organizam cel dintâi eveniment de socializare din suita XPN, la Villa, în cartierul Borhanci. Adică Party & Networking, pentru că îmi doream să fie și un fel de petrecere, o atmosferă relaxantă, cu muzică de ambianță și cu vinuri bune, dar unde, în afară de discursuri scurte ale invitaților speciali, să nu fie decât interacțiune pentru ca oamenii să aibă timp să se cunoască, nu neapărat să urmărească și un show artistic de o oră care să le distragă atenția. Acel X era înlocuit de fiecare dată cu tematica evenimentului, gen Investment Leaders, Reconnecting People, Smart Connections, Women Leaders sau Business Restart. Din păcate, pe ultimul, care vizează repornirea mediului economic, a trebuit să îl amânăm anul trecut, la apariția pandemiei. Îl vom relua în august, la Chios Social Lounge”. Dacă primul eveniment a strâns 125 de oameni, următoarele au ajuns la 200, chiar 350 de persoane.

S-ar putea derula însă un networking gigant, cu 2-3.000 de oameni de afaceri? “Eu am făcut evenimente și cu 15.000 oameni, așa cum au fost două ediții ale Festivalului de Toamnă al Economiei Germane Herbstfest. Cluburile Rotary sau Lions organizau evenimente de câteva sute de oameni, însă cel puțin 100 dintre ei erau membri, iar restul, invitații acestora. Un eveniment care să grupeze mii de oameni trebuie pregătit cu cel puțin 5-6 luni înainte, aș zice chiar cu un an. Bugetul ar trebui să fie unul consistent, de cel puțin 100.000 de euro. Apoi, un astfel de eveniment necesită oameni de un anumit nivel, care vin de obicei pe bază de relații personale, de încredere, nu printr-un simplu e-mail sau SMS, majoritatea lor fiind foarte ocupați”, consideră Florin Bugnar.

Spital anti-Covid, concretizat la un “pahar de vorbă”

Conceptul, concretizat prin agenția IntelGlobalis, se baza pe invitarea, la comun, de oameni de afaceri, diplomați, șefi de instituții, mari artiști, politicieni, dar exclude “atitudinea de agent de vânzări”. “Așa s-ar ajunge ca un furnizor de materiale de construcții să vorbească doar cu un constructor sau un dezvoltator; or, noi nu ne dorim așa ceva. Eu nu știu toate parteneriatele care se concretizează în urma XPN, dar am aflat că ideea spitalului de campanie anti-Covid de la Sala Polivalentă, de 1,5 milioane de lei, s-a născut în urma discuției între directorul de la Auchan și șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență. Șefii de instituții publice află, cu această ocazie, care sunt problemele firmelor: un director de la fisc poate lua pulsul mediului economic, direct de la antreprenori, nu neapărat în urma unui control, poate să facă schimbări pozitive în instituție pentru a se plia pe cerințele contribuabililor”, spune antreprenorul.

“Networkingul, chiar dacă îl recunoaștem sau nu ca atare, e practicat de fiecare persoană, indiferent de domeniul de activitate și de nivelul funcției deținute. Diferența o face nivelul de profesionalism cu care desfășurăm această activitate esențială pentru fiecare dintre noi. Networkingul e cu atât mai important pentru persoanele din top management, antreprenori sau cei cu implicații publice, datorită a două funcții importante pe care le îndeplinește: relații și informații. Ele au o nevoie deosebită de networking pentru că sunt în poziții de vârf, unde accesul la informație și la alți factori de decizie este vital”, susține Bugnar. Printre oamenii de afaceri care au venit la XPN se numără Ștefan Gadola (EnergoBit), Teofil Mureșan (Electrogrup), Lucia Morariu (Eximtur), Gabriel Cîrlig (Jolidon), Vlad Ciurca (Techsylvania), Marius Zahan (Autotransilvania), Bogdan Buta (Untold), Ionel Blănculescu, alături de diplomații Thomas Baekelandt (Belgia), Thanglura Darlong (India), Guillermo Robles (Mexic), Wouter Reijers (Olanda), Pascal Fesneau (Franța), Vasile Vita (Turcia), universitarii Ioan Aurel Pop, Vasile Țopa, Cornel Cătoi, Ioan Sbârciu, Doru Pamfil, artiștii Ștefan Maniu, Florin Piersic, Dorel Vișan sau Ioan Bocșa.

Reuniunile XPN se succedau, în principiu, la două luni. “Pandemia a afectat puternic piața de evenimente, am pierdut și noi multe proiecte și mulți bani. Ne trezeam că, pe ultima sută de metri, apar noi restricții, și că trebuia să le anulăm. De două ori s-a întâmplat așa: ni s-a dus toată munca și toate resursele, dintr-o suflare. Lipsa predictibilității e cel mai mare dușman al industriei evenimentelor. Platforma noastră de networking fizic nu a mai funcționat deloc de anul trecut, viața, normalitatea au intrat într-un blocaj”, povestește acesta. În lipsa întâlnirilor față în față, Florin Bugnar a creat o suită de emisiuni TV online, pe tematici de actualitate.

Acestea sunt dezbateri cu specialiști avizați în domeniu, precum problematica urșilor sălbatici din România sau cea a gestionării durabile a resurselor energetice, pe care vrea să le mențină. Tot în pandemie, a concretizat alte două direcții. Prima va fi o platformă de networking digitală, pe baza unor anumiți algoritmi, iar a doua, o suită de focus grupuri cu discuții pe diverse domenii. Trei grupuri s-au concretizat deja, fiind declanșate primele dezbateri (construcții și infrastructură, industrii și energie, food & drink), iar alte două sunt pe cale să apară (femeia antreprenor, relații internaționale). “Discuțiile din aceste focus grupuri se vor transforma, periodic, în evenimente-satelit cu până la 50 de participanți”, lămurește antreprenorul clujean.

Carte de vizită – Florin Bugnar

Antreprenor și consultant, are o bogată experiență și educație multidisciplinară. Cu studii în domeniul ingineriei mecanice, ingineria și managementul sistemelor de producție, economie, management, drept și business, deține un doctorat în inginerie industrială. Are experiență atât în sfera academică, didactică și în proiecte de cercetare, cât și în zona privată, cu activități de antreprenoriat, consultanță de management, reorganizare de companii în dificultate, business development, project management și lobby profesional, în domenii ca industrie, sănătate, transporturi, HoReCa, evenimente, organizații nonprofit.

X Party & Networking

Este cel mai mare eveniment de profil din România ca număr de participanți și din perspectiva pozițiilor ocupate de aceștia, având o participare medie de peste 200 de persoane. Acesta facilitează accesul la informație din mai multe domenii și constituie o pepinieră de idei și de proiecte, generate de efervescența întâlnirilor între oameni cu resurse și cunoștințe în sectoare diverse. Printre personalitățile care vin aici se numără ambasadori, consuli generali, academicieni, rectori, antreprenori, președinți de consilii județene, prefecți, primari sau directori din diferite instituții. Categoriile de participanți includ manageri, antreprenori, avocați, notari, medici, arhitecți, funcționari publici, reprezentanți ai mediului academic și artiști, din țară și din străinătate.

IntelGlobalis

Agenția creată de antreprenorul clujean desfășoară activități de consultanță, consiliere și asistență de management, business development, lobby profesional, consultanță și asistență startupuri. Acesta a lansat un parteneriat strategic pentru Transilvania, împreună cu fostul ministru Ionel Blănculescu, în cadrul căruia dezvoltă proiecte comune pe investiții, business development, comunicare și public affairs în România și susține proiecte cu potențial pentru finanțare și internaționalizare. Cele 20 de ediții de networking au grupat 4.800 de participanți, 200 de invitați speciali, 35 de parteneri, fiecare generând 30.000 de interacțiuni în social media.

Călin POENARU

(TB 104)

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Planwerk a finalizat planul urbanistic pentru Piața Mărăști. Cum va arăta zona

Articolul următor

Wizz reia zborurile spre Dubai de la Cluj

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share