Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dezastru pe Autostrada Sebeș – Turda. “Luăm în calcul rezilierea”

Oficialii de la București amenință constructorii din Grecia cu rezilierea contractului I Foto: CNAIR

Lucrările constructorului grec Aktor pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda (A10) sunt puțin probabil a fi terminate în noiembrie, forța de muncă este insuficientă, aprovizionarea cu materiale este proastă.

Acestea sunt concluziile formulate de către noul director general al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, după o vizită de lucru efectuată pe A10.

“Am verificat lucrările la punctele critice pe care le știam deja, si anume km 19, km 26 și km 40, unde avem mari întârzieri. Pe tot lotul de autostradă există probleme inclusiv din punctul de vedere al siguranței circulației. Nu avem montat parapete median pe mare parte a lotului, marcajele sunt aproape inexistente, la fel și gardul de protecție împotriva animalelor.

La discuțiile purtate cu managementul Aktor, de fiecare dată am fost asigurat că avem un grafic actualizat, de care ne ținem. Din păcate, însă, în șantier, lucrurile stau diferit. Forța de muncă este insuficientă pe toate categoriile de lucrări și nu există aprovizionare corespunzătoare cu materiale. În aceste condiții, nu văd cum am putea atinge dezideratul propus, acela de a da în trafic acest lot până pe 15 noiembrie”, a declarat oficialul CNAIR.

Acesta a solicitat antreprenorului un grafic foarte exact al activităților pentru Lotul 2 al A10, cu detalieri și termene exacte, în special pentru punctele critice, km 19, 26 și 40. Totodată, a cerut un necesar al resursei umane, al utilajelor și materialelor folosite, precum și modalitatea de alocare pe tipuri de activități.

“Promisiunile în ceea ce privește punerea în circulație a acestui sector s-au succedat de la un an la altul, începând cu decembrie 2019. Voi fi foarte ferm în a lua anumite decizii, iar dacă antreprenorul nu va reuși să se încadreze în termenele avansate, voi lua în calcul inclusiv varianta rezilierii”, spune Pistol.

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 1, 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei.

Total
21
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Noi ansambluri ale Clujului. Estimo - admis, Pritax și Hexagon – respinse

Articolul următor

Orădeanca Mirela Tanc, nominalizată la Top 50 Global Teacher Prize

Citește și:
Citeste mai mult

Tenaris și-a fixat strategia pentru România

Grupul metalurgic cu fabrică la Zalău se va concentra pe competitivitatea produselor, siguranța angajaților și protecția mediului. “Un…
Zi de Zi știri economice:
Total
21
Share
SEO Ajansı