Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autonet Group Holding (AGH) își unește forțele cu Augsburg International (AI) și își consolidează poziția în regiunea Europei Centrale și de Est

   Autonet Import România (AIR) și Augsburg International vor continua să opereze în mod separat pe piața din România, iar acționarii actuali și managementul AI vor rămâne implicați pe termen lung în operațiunile companiei. Această decizie oferă un viitor mai sigur atât pentru părțile implicate, cât și tuturor partenerilor lor.

   8 octombrie 2021. Acționarii grupului de firme Autonet Group Holding, parte a grupului elvețian SAG, locul cinci în topul aftermarket european, au încheiat o tranzacție cu AI, unul dintre cei mai importanți distribuitori independenți de piese auto din România. Conform înțelegerii, AGH preia pachetul majoritar al AI. Astfel, AGH va avea o participație de 51%, în timp ce actualii acționari ai AI vor deține 49%. Datorită acestei alianțe, Grupul SAG-AGH urcă două poziții în clasamentul european al distribuitorilor de piese. AIR și AI vor continua să opereze în paralel, continuându-și activitățile ca și până în prezent, adresându-se acelorași grupuri de clienți ca și până acum și păstrându-și brandurile separate.

Ambele companii activează pe piața românească de peste 25 de ani, împărtășind numeroase elemente comune: un model de business similar, un sistem de valori identic și o cultură organizațională similară. Atât AGH, cât și AI, vor continua să fie angajatori de top, atât în ceea ce privește echipele lor actuale, cât și pentru viitorii angajați.

   “Anul acesta am reușit să facem un pas foarte important în consolidarea grupului AGH printr-o nouă alianță de care suntem mândri: ne-am unit forțele cu AI, jucătorul numărul 4 din România, în segmentul nostru, aftermarket auto. Astfel, AGH este deja prezent în 5 țări cu 14 companii.”, a declarat Mihály Lieb, fondator și acționar al AGH.

   “Suntem încrezători în ceea ce privește viitorul mobilității din țara noastră, în următorii 10 ani indicele de motorizare va crește în mod semnificativ, în țările în care este prezent AGH, iar noi vom face tot posibilul pentru a valorifica acest trend, atât în beneficiul nostru, cât și al clienților., a adăugat domnul Lieb.

   “Analizând viitorul pieței auto europene și provocările aduse de schimbările din domeniul nostru, alianța cu AGH era numai o chestiune de timp pentru AI. Activând împreună pe piața din România de peste 25 de ani, am fost competitori, dar întodeauna împărtășind valori comune. Aceste valori comune și modelul de business similar au făcut posibilă această alianță, de care suntem foarte mândri și pe care o privim cu mult optimism.”  a declarat Marius Constantinoiu, fondator și acționar al AI.

”Împreună, sub umbrela grupului elvetian SAG, vom fi unul dintre marii jucători de pe piața europeană. Această poziție va aduce în viitor un plus de valoare ambelor companii, colegilor și clienților noștri. Aștept cu nerăbdare provocările în noul context, acționând în continuare ca firmă independentă și concomitent, membră a unei familii europene.” a adăugat domnul Constantinoiu.

Finalizarea tranzacției este condiționată de primirea aprobărilor necesare din partea autorităților de concurență.

   Autonet Group Holding (AGH) este unul dintre cei mai importanți jucători din segmentul aftermarket auto din Europa Centrală și de Est, fiind prezent în 5 țări (România, Ungaria, Slovacia, Slovenia și Serbia) și este compus din 13 companii. Grupul ocupă poziția de lider pe piețele din România, Ungaria și Serbia. AGH are două mărci principale în țara noastră, Autonet Import și Lubexpert România. AGH face parte din grupul elvețian Swiss Automotive Group (SAG) și, în urma acestei alianțe, avansează două poziții în clasamentul european al distribuitorilor de piese, ajungând pe locul cinci , cu o cifră de afaceri cumulată de 1,3 miliarde de euro, în cele 13 țări în care este prezentă prin intermediul a 31 de companii.

 

   Augsburg International (AI) este furnizorul numărul 4 din segmentul aftermarket auto din România, cu un rulaj de 117 milioane de euro (2020), fiind fondată în urmă cu 25 de ani de către Marius Constantinoiu. AI este distribuitor oficial si partener de incredere al celor mai consacrati producători de piese auto. Cei peste 600 de angajați asigură cele mai înalte standarde pentru unitățile de business bine structurate, cum ar fi importul si distribuția en-gros pentru piese de schimb, mecanică și caroserie, echipamente de service, servicii de managementul flotei, pentru autoturisme și vehicule comerciale. AI dispune de o infrastructură modernă de depozite și distribuție. Pe lângă depozitul central a cărui suprafață de depozitare depășește 20 000 de metri pătrați, AI asigură acoperire națională prin cele 36 de depozite regionale.

 

   Blu Capital Partners (BCP), cabinet de consultanță în tranzacții condus de Tudor Mafteianu, a acționat în calitate de consultant exclusiv al asociaților AI, Marius Constantinoiu și Gina Iordache, în structurarea, negocierea și implementarea tranzacției cu investitorul selectat, Swiss Automotive Group.

 

A consemnat Gruiță Ienășoiu

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Banca Transilvania are liber la cumpărarea Idea Bank

Articolul următor

Prin “Poarta Sufletului” simți pasiunea Cramei Sântu

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share