Societatea bancară din Cluj a încheiat un parteneriat cu dezvoltatorul de soluții software Zitec Com București pentru un modul prin care primăriile pot încasa taxe și amenzi prin intermediul portalului public de guvernare electronică Regista.
Administrațiile locale vor putea avea posibilitatea de a gestiona online taxele, a informa cetățenii, a calcula și încasa taxe locale și amenzi, direct prin portal. Taxele incluse sunt cele prevăzute în Codul Fiscal, dar și cele specifice fiecărei administrații locale. În cazul cererii de eliberare a certificatului de urbanism, aplicația calculează automat valoarea taxei în funcție de suprafața clădirii.
Cetățenii sau companiile nu trebuie să se deplaseze la primărie pentru a afla cât au de plătit pentru fiecare taxă. Sumele sunt procesate și încasate de Banca Transilvania și virate automat în conturile primăriilor deschise la Trezorerie, iar Regista nu percepe comision pentru plățile efectuate prin acest modul.
“Regista este deja prezentă în 750 de primării din toată țara. Acest grad de adopție ne onorează și ne motivează să ajutăm administrația locală să accelereze pe drumul digitalizării”, a declarat Alexandru Lăpușan, cofondator al Zitec. Aplicaţia are 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat 16 milioane de documente. Zitec deține birouri în București și Brașov.