Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alukönigstahl a semnat business în valoare de 17 milioane de euro pentru sisteme arhitecturale în primele 9 luni ale anului 2021

  • Crește cererea pentru produse cu coeficienți energetici ridicați, ca urmare a adoptării noului standard european NZEB: 25% din totalul cererii în segmentul rezidențial a fost reprezentat anul acesta de produse eficiente energetic.
  • Rezidențialul schimbă ponderea cererii din piață pentru sisteme din aluminiu, PVC și oțel. Dacă în anii trecuți cererea provenea preponderent dinspre segmentul dezvoltărilor de birouri, anul acesta 60% din cerere provine din segmentul rezidențial.
  • 16% dintre proiectele Alukönigstahl în 2021 au reprezentat proiecte de retail, iar 8% din proiecte au reprezentat clădiri de birouri.

 

Alukönigstahl România, subsidiara locală a liderului european pe piața sistemelor din aluminiu, PVC și oțel, a semnat în primele 9 luni ale anului 2021 business în valoare de 17 milioane de euro, reprezentând contracte pentru sisteme arhitecturale pentru pereți cortină, uși și ferestre, pentru proiecte imobiliare realizate în București și în marile orașe din țară.

Astfel, compania a semnat anul acesta livrarea a 19.000 mp de tâmplărie din aluminiu, din care 3.900 mp uși glisante în diverse variante constructive. Tendința principală a acestui an este creșterea cererii pentru produse cu coeficienți energetici ridicați, ferestrele eficiente energetic reprezențând 25% din totalul sistemelor contractate.

“Se observă clar o preferință din ce în ce mai ridicată a dezvoltatorilor de proiecte rezidențiale pentru utilizarea de sisteme pentru ferestre și uși cu eficiență energetică ridicată. Nu este vorba doar de noul standard european NZEB – Nearly Zero Energy Building sau de cerințele specifice pentru obținerea certificărilor verzi LEED sau BREEAM, cât de elemente de diferențiere pe care dezvoltatorii proiectelor premium încearcă să le aducă pe piață pentru cumpărătorii finali ai apartamentelor (un grad mai ridicat de confort și economii considerabile la factura de încălzire),” declară Attila Beer, Country Manager Alukönigstahl România și Moldova, care a comercializat anul acesta sisteme arhitecturale sustenabile pentru un număr total de 120 de proiecte, până în prezent.

Între proiectele rezidențiale pentru care Alukönigstahl a livrat sisteme din aluminiu și tâmplărie PVC anul acesta se numără ansambluri precum Nusco City (NUSCO Imobiliara), Cortina North (Eden Capital Development), ansamblul rezidențial Avalon Băneasa Residence Park (Prime Kapital), Isho Living 2 Timișoara (Mulberry Development), Buena Vista Residencial (Latres Invesții), Triama Residence (Speedwell).

„Pe segmentul de retail, deși au lipsit marile investiții, în primele 9 luni ale anului am livrat sau avem în curs de livrare sisteme de tâmplărie din aluminiu pentru 18 magazine Kaufland, un centru logistic Lidl și alte 40 de magazine Lidl, distribuite pe întreg teritoriul țării,“ adaugă reprezentantul Alukönigstahl.

Ponderea proiectelor de clădiri de birouri față de segmentul rezidențial s-a modificat anul acesta, conform dinamicii pieței. Astfel, 60% din cerere a fost înregistrată pe segmentul rezidențial, 16% – proiectele de retail, 8% – proiectele de birouri, restul de 16% fiind înregistrat pe segmentul proiectelor hoteliere, industriale și logistice, stadioane sau clinici și spitale.

Cele mai importante proiecte contractate de Alukönigstahl în ultimele luni au fost ansamblul rezidențial One Peninsula (One United Properties), Complexul Cortina North (Eden Capital Development), clădirea de birouri Equilibrium (faza 2, dezvoltată de Skanska), Swissotel din București (Niro Investment Grup), Unique Residence Iași (M2M Solution).

Principalele provocări ale pieței de profil în acest an:

Provocările principale ale acestui an rămân în continuare cele legate de creșterea prețurilor materiilor prime, care au crescut necontrolat pe piețele internaționale, ceea ce a determinat o lipsă de predictibilitate pe segmentul dezvoltării imobiliare, cât și o creștere inevitabilă a prețurilor de achiziție la beneficiarii finali ai proiectelor.

O altă problemă este generalizarea penuriei de materii prime, care se reflectă și pe segmentul profilelor din aluminiu, dar și în activitatea de producție a izolatorilor și garniturilor, dar și a profilelor din PVC, fapt care duce la creșterea imprevizibilă a temenelor de livrare, subliniază oficialii companiei.

Alukönigstahl este furnizor exclusiv în România pentru Schüco (lider mondial în sisteme din aluminiu și PVC) și Jansen (furnizor de sisteme de profile din oțel).

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Cetatea Oradea și Turnul Croitorilor din Cluj Napoca pot fi vizitate virtual

Articolul următor

ACI & CO încep amenajarea luncii Someșului Mic

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share