Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Brand și logo pentru promovarea turismului din Timiș. La realizarea strategiei s-a lucrat un an de zile

Deși nu este cunoscut ca fiind un județ cu atracții turistice numeroase, Timișul este tot mai mult vizitat de cei din alte părți ale țării, dar mai ales din alte țări. Acum, județul are și un brand, respectiv un logo, prin care se va promova turismul din Timiș. În urma unei activități de cercetare care a durat un an de zile, în cadrul căruia au fost consultați zeci de actori implicați în activitatea județului, a fost elaborat un brand turistic, dar și un logo și o strategie clară care va promova acest loc sub formă de atracție turistică.

Conceptul obținut ar trebui să devină prima destinație ”experiențială” din România. Oaspeții și gazdele sunt părtași egali ai stilului de viață și bucuriei generate de Timiș, spune acest concept.

S-a ajuns la un concept final după ce au fost consultați reprezentanți ai primăriilor, organizațiilor și agențiilor de turism, ai facultăților din domeniu, unități de cazare, organizații culturale sau de afaceri, domeniul HoReCa.

„Ne dorim prin realizarea brandului turistic o poziționare clară în raport atât cu destinațiile din România, cât și cu destinațiile internaționale. Asta nu înseamnă că vor veni turiști de-a valma în urma acestui demers, ci înseamnă doar că vom începe să coagulăm sub aceste însemne munca tuturor actorilor implicați în turism. Am ales ceea ce credem noi că reprezintă destinația Timișoara, una dinamică, prima experiențială din România. Brandul turistic al județului Timiș e mai mult decât un simplu logo, mai mult decât un simplu slogan, brandul suntem noi, suntem ceea ce reușim să transmitem și să oferim vizitatorilor atunci când ajung la noi în destinație.”, a declarat Delia Barbu, președintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș, cu ocazia prezentării noii identități turistice.

Conceptul în sine este acum reprezentat și de un logo cu o simbolistică clară, adică un număr de patru piloni care reprezintă dinamismul Timișului: natura (simbolul verde), trecutul istoric și prezentul cultural (simbol albastru), experiențe de plăcere și timp liber (simbol galben) și urban și business (simbol mov).

Conform conceptului lansat simbolul verde reprezintă turismul activ, cel de sănătate, turismul natural și de relaxare (ciclism, rutele pentru mountainbike, drumețiile, sporturile nautice, aventurile pe râuri, călăria, planorismul, parașutismul, plimbările cu balonul, bazinele de înot, lacurile, apele termale, balneo, parcurile naturale și rezervațiile).

Simbolul albastru, măștile, îi invită pe turiști să descopere trecutul istoric și prezentul cultural al Timișului (muzeele, monumentele, casele memoriale, cetățile, punctele de panoramă, festivalurile, muzica din județ, dar și pelerinajele religioase, vizitele la mănăstiri și biserici, petrecerea sărbătorilor în spiritul tradiției locale, piețele de Crăciun).

Simbolul galben este o biserică, care invită la experiențe autentice de plăcere în Timiș, trăiri pentru corp, minte și suflet. Aici, turiștii se pot bucura de circuitele „best of” Banat – circuitele tematice, zilele culturale ale localităților, cele mai frumoase sate din județ, tabere pentru învățarea sau deprinderea unei abilități, unități de cazare cu oferte speciale -, dar și drumul vinului și podgoriilor timișene ori oferte din gastronomia bănățeană (localuri în care se gătește ca acasă, picnic în peisaje culturale și naturale, magazine specializate pe produse locale, piețe agroalimentare autentice, vizită la fermă).

Nu în ultimul rând, simbolul mov – cetatea – este despre descoperirea farmecului orașelor istorice și bucuria business travel-ului personalizat. Turismul urban include călătorii în interes de serviciu și de afaceri, city break-urile, tururile și vizitele tematice, orașele județului, festivalurile și evenimentele sau circuitele și rutele urbane tematice.

„Am dorit să definim un brand turistic de rezonanță națională, pentru că ne bazăm pe turiștii din România și pe românii din diaspora, dar și un brand cu conotație internațională. Pentru că strategia de brand se referă la o perioadă care începe de aici încolo, pe o perioadă de minim 5 ani, ne-am dorit să ducem Timișul, prin dezvoltarea brandului, acolo unde vor trebui să se regăsească destinațiile turistice cu pretenții în atragerea de turiști. Am ales acest logo mergând pe caracteristica vremurilor noastre, când lumea se regăsește atunci când își caută informații, destinații pentru petrecerea vacanței, în mediul virtual. Acest format ne permite să ne prezentăm dinamic, să folosim toate avantajele pe care tehnologia modernă le oferă”, a declarat Simion Giurcă, specialist în turism, reprezentant al societății care s-a ocupat de realizarea strategiei de brand a Timișului.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Compania Națională de Investiții va ridica la Lugoj o nouă bază sportivă în valoare de șapte milioane de lei

Articolul următor

Lucrările la centura sud de ocolire a Timișoarei au ajuns la 42%

Citește și:
Citeste mai mult

Tunisia, o nouă șansă

Dacă vă întreb de Tunisia, o să vă aduceți aminte de anii de prosperitate de acum 10 ani,…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share