Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Drumul care va uni Centura Zalăului de Autostrada Transilvania e gata anul viitor

Constructorul din Bihor promite că termină podul de la Aghireș și remediază deficiențele reclamate de cetățeni

Drumul județean care va conecta varianta ocolitoare a Zalăului de viitorul nod Crasna al Autostrăzii Transilvania (A3) va fi reabilitat integral până în 2022, conform antreprenorului GP Săgeata Prod (GPSP).

Constructorul din Suplacu de Barcău a dat asigurări că săptămâna viitoare podul de la Aghireș va fi dat în folosință, iar apoi va interveni pentru remedierea deficiențelor semnalate de cetățeni pe tronsonul Brebi – Creaca. GPSP s-a angajat ca anul viitor să finalizeze lucrările din zona Aghireș, până la Centura Zalăului, fără a crea disconfort major cetățenilor. Cu o valoare de 80 de milioane de lei, investiția în reabilitarea DJ 191C este derulată cu fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.

“Am verificat stadiul lucrărilor la podul din Aghireș, intervențiile pentru executarea zidurilor de sprijin de la km 25, pe Dealul Aghireșului, modul de așternere a stratului de uzură de la km 20, spre Crasna. Lucrările se derulează conform proiectului, iar întârzierile determinate de creșterea explozivă a preţurilor la materialele de construcţii sunt recuperate datorită mobilizării constructorului. Va fi respectat graficul de realizare a investiției”, spune președintele Consiliului Județean, Dinu Iancu-Sălăjanu.

Mai mulți bani, dar calitate îndoielnică

Deși s-a bucurat acum doi ani, când a atribuit licitația la un preț mai mic cu 36% față de cel estimat, autoritatea contractantă s-a văzut apoi nevoită să accepte majorarea solicitată de către GPSP, conform Arena Construct. Contractul inițial a fost de 59 de milioane de lei, față de valoarea estimată, 92 de milioane, fără taxa pe valoarea adăugată. În urma scumpirii din 2021 a materialelor de construcții, contractul a devenit nerentabil pentru constructor. CJ a acceptat introducerea unor clauze de revizuire a prețului final.

Reabilitarea DJ 191C Nuşfalău – Crasna – Zalău – Creaca are ca surse de finanţare Fondul European de Dezvoltare Regională (85%), bugetul de stat (13%), contribuția beneficiarului (2%). Durata de implementare a proiectului a fost prevăzută la 43 de luni de la semnarea contractului. Tronsonul I este de la Nușfalău la intersecţia cu centura Zalăului, iar tronsonul II, de la ieşirea din Zalău, la intersecţia cu DJ 108A. Lucrările de reabilitare au început în 15 iulie 2019, stadiul fizic în septembrie 2021 fiind de 40%.

Crasna și Românași vor fi noduri pe A3

Pentru etapa II din Centura Zalăului a fost desemnat ca antreprenor Sinohydro (China), în asociere cu Good Prod, pentru un contract de 185 de milioane de lei. Lotul de 6 km urmează să fie deschis până în primăvara lui 2023, stadiul lucrărilor fiind în octombrie de 10%. Etapa II se desprinde din DN 1F, înainte de intrarea dinspre Cluj-Napoca, şi asigură legătura cu DJ 191C (Zalău – Aghireş). Zalăul are o şosea de centură incompletă şi cu utilitate limitată, în lipsa segmentului dintre Aghireş şi DN1 F.

Asocierile East Water Drillings, Irimat Cons, Total Road, dar și Explan s-au arătat interesate de elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate la conexiunile propuse pentru cinci autostrăzi. Noile noduri vizate pe A3 sunt Crasna (Mihăiești – Suplacu de Barcău); Românași (Poarta Sălajului – Nușfalău); Luduș (Ogra – Câmpia Turzii); Săndulești (Câmpia Turzii – Gilău); Ciurila (Câmpia Turzii – Gilău).

Total
15
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Mediciniștii au închiriat Grand Hotel Italia pentru concursul de rezidențiat

Articolul următor

Orașele câștigătoare. Expansiunea CTP în Transilvania.

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
15
Share