Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Locuințe noi și spații comerciale în locul fabricilor din perioada comunistă

Consiliul Local Oradea a aprobat în ultima ședință Planul Urbanistic Zonal – Regenerare Urbană Bulevardul Decebal – str. Tudor Vladimirescu. Acesta are ca scop stabilirea reglementărilor urbanistice pentru zona respectivă, ce va fi supusă unui proces de regenerare, a condițiilor de organizare a rețelei stradale, modernizarea circulației carosabile și pietonale, precum și situația juridică a terenurilor.

Peste vechile fabrici comuniste

Zona se suprapune în proporție de 65% cu vechile amplasamente ale unor unități industriale din perioada comunistă care și-au încheiat activitatea după 1989 (Înfrățirea, Sinteza). Aceste terenuri au devenit atrăgătoare pentru investitori, care au realizat în apropiere cartiere de locuințe, spații comerciale ș.a., dând perspectiva transformării zonei într-un pol de dezvoltare a municipiului.

Pornind însă de la faptul că pe restul de 35% din amplasament se regăsește un mixaj de terenuri și proprietăți care nu se pretează noilor tendințe de dezvoltare, municipalitatea dorește ca zona să fie supusă unui amplu proces de regenerare urbană.

Pasaje rutiere

În ceea ce privește strada Tudor Vladimirescu, se va avea în vedere realizarea de trotuare, piste de biciclete, zone verzi care să separe carosabilul de trotuar pe ambele părți, stații de autobuz, iar la intersecția cu Bulevardul Decebal, respectiv str. Oneștilor se va amenaja câte o intersecție denivelată cu un pasaj denivelat care să asigure continuitatea circulației fără întreruperi. Un pasaj similar va exista și în intersecția străzilor Oneștilor, Tudor Vladimirescu și Lăpușului.

A fost nevoie ca Primăria Oradea să aibă o gândire unitară și să promoveze această gândire, pentru ca viitorii investitori, adică cei care doresc să dezvolte zona, să știe care sunt condițiile și limitările pe amplasamentul respectiv. Pe lângă clarificarea aspectelor juridice și urbanistice ale parcelelor, au fost studiate și anumite zone de trafic. Astfel, în urma acestui PUZ, str. Tudor Vladimirescu este propusă spre a fi lărgită la patru benzi, este inclus și pasajul pe sub str. Decebal din T. Vladimirescu și încă un pasaj subteran la intersecția dintre T. Vladimirescu și str. Oneștilor. În rest sunt studiate trasee pietonale, trasee ciclistice și oricine va dori să investească în acea zonă va ști exact ce îi este sau nu permis”, a precizat primarul Florin Birta.

Vor fi amenajate tronsoanele cuprinse între str. Constantin Brâncoveanu și Simion Bărnuțiu, cel dintre b-dul Decebal și str. Oneștilor, respectiv tronsonul dintre str. Oneștilor și Meșteșugarilor. La intersecția străzilor Oneștilor, Alexandru Cazaban și Constantin Brâncoveanu, zona rămâne amenajată ca o intersecție giratorie cu patru ramuri. Pentru o mai bună fluidizare a circulației, la intrarea în intersecție de pe str. Alexandru Cazaban se vor amenaja două benzi de circulație.

PUZ – Regenerare Urbană Bulevardul Decebal – str. Tudor Vladimirescu

Proiectul are ca scop realizarea unei legături pietonale între cartierul Decebal si zona comercială din zona str. Simion Bărnuțiu si Tudor Vladimirescu. De asemenea se va asigura și accesul pe insula creată pe malul stâng al râului, unde urmează a fi amenajat un punct de atracție turistică.

Prin acest PUZ se urmărește îmbunătățirea condițiilor de viață a orădenilor supuși numeroaselor agresiuni datorate creșterii gradului de motorizare, a factorilor poluatori (ȋn special noxe și zgomot cauzate traficului rutier), congestiilor de trafic etc.

Prin documentația de urbanism se propune stabilirea unui set de reglementări urbanistice menite a conduce la derularea unui proces de regenerare urbană etapizată a ariei specificate, proces având ca scop creşterea calităţii locuirii la nivel urban prin reabilitarea şi refuncţionalizarea spaţiului rezidenţial, implicând: reconsiderarea/eficientizarea mobilităţii (transport public, trafic lent, trafic auto, parcare etc), reorganizarea spaţiului public – prin diferenţierea, specializarea, amenajarea acestuia; dezvoltarea serviciilor – publice şi comerciale; reabilitarea infrastructurii; creşterea gradului de mixaj funcţional – pe culoarele de concentrare a interesului din cadrul ansamblului – prin integrarea de noi activităţi; ameliorarea condiţiilor de mediu – în toate componentele sale.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

A10 se deschide azi. Cum arată noua șosea de mare viteză

Articolul următor

Masterplanul pe infrastructură al României, la un pas de a deveni realitate

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share