Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Metrourile din Cluj și București, dezvoltate cu bani de împrumut

Construcția primei linii de metrou a Clujului e estimată de autorități la circa 10 ani

Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Cluj-Napoca și București se va face prin componenta de împrumut prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

“A fost un an intens și foarte concentrat din perspectiva PNRR, în care România a reușit să finalizeze negocierile, să obțină aprobarea Comisiei Europene și avizul favorabil al Consiliului UE, să operaționalizeze, la nivel guvernamental, structurile tehnice de implementare a planului și să demareze implementarea acestui proiect prioritar de țară.

La nivelul guvernului au fost îndeplinite țintele și jaloanele aferente anului 2021. Prima tranșă a grantului de care beneficiază România, de 1,8 miliarde euro, a fost virată în decembrie. Avem la dispoziție 29,2 miliarde euro pentru următorii patru ani pentru a dezvolta domenii prioritare pentru țară prin intermediul reformelor și investițiilor finanțate prin PNRR”, spune Dan Vîlceanu, ministrul proiectelor europene.

La începutul acestui an în contul statului român vor intra 1,9 miliarde de euro, prefinanţare din împrumutul acordat României. Din componenta de grant a PNRR vor fi finanțate, în 2022, campania națională de împădurire și reîmpădurire; noi capacități de producție de energie electrică din surse regenerabile; infrastructura de cloud guvernamental; infrastructura pentru transportul verde; modernizarea secțiunilor de cale ferată aprobate, achiziție de material rulant; 10 consorții regionale, 10 campusuri profesionale integrate.

Pe componenta de împrumut, în prima parte din 2022 vor fi demarate investiții precum Autostrăzile A1, A7, A8; dezvoltarea rețelei de metroul în București și Cluj-Napoca; asigurarea eficienței energetice în sectorul industrial; extinderea sistemelor de apă și canalizare; locuințe pentru tineri și specialiști din sănătate și învățământ; infrastructura de distribuție a gazelor din surse regenerabile; înființarea de centre de colectare prin aport voluntar; lanțul industrial de producție, asamblare, reciclare a bateriilor, celulelor și panourilor fotovoltaice; granturi pentru eficiență energetică și reziliența în clădiri; instrumente financiare pentru sectorul privat; atragerea resurselor umane înalt specializate din străinătate în cercetare, dezvoltare și inovare;

Mecanismul de Redresare și Reziliență sprijină financiar investițiile și reformele cu impact real și de durată asupra economiei și societății. Măsurile propuse răspund provocărilor identificate la nivel european, susținând tranziția verde și transformarea digitală, precum și creșterea economică, reziliența socială și economică și crearea de locuri de muncă.

Indicatorii de la Cluj, aprobați de guvern

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea proiectului metrou – tren metropolitan la Cluj. Hotărârea prevede construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un traseu de 21 km. Durata de execuție a investiției este de circa 10 ani, iar valoarea prevăzută, de peste 10 miliarde de lei.

“În 2022 va fi organizată procedura de licitație în vederea realizării proiectului. Mașini scoase zilnic din trafic în urma implementării metroului (2030): 30.000. Călători transportați zilnic la momentul implementării proiectului (2030): 164.000. Pentru comparație, magistrala 2 de metrou Berceni – Pipera (București) a transportat, în 2019, 190.000 călători pe zi. Aceasta are 19 km”, a precizat primarul Clujului, Emil Boc.

 

Total
6
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

NTT DATA, implicată în cercetarea talentelor digitale

Articolul următor

Tony Instal și West Team Food, primii doi investitori din Parcul Industrial Tileagd

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
6
Share