Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

1,8 miliarde de euro pentru “TGV-ul” Cluj – Bihor

Compania națională de infrastructură propune trei trasee pentru rularea cu viteze superioare | Slider: Ministerul Transporturilor

Contractele de proiectare și execuție pentru linia ferată care va putea dezvolta viteze de 160 km/h pe traseul dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria sunt estimate de 8,8 miliarde de lei.  

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că finalizarea loturilor 3 și 4 din programul de electrificare și reabilitare a liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166 km) e estimată la 4,5 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a fost lansată de compania națională CFR Infrastructură pe secțiunile Poieni (județul Cluj) – Aleșd (Bihor), lotul 3, respectiv Aleșd – Frontieră Ungaria (Bihor), lotul 4.

Scopul este creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă, creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate. Valoarea estimată a contractelor se ridică la 2,1 miliarde de lei pentru lotul 3 și la 2,4 miliarde pentru lotul 3, la care se adaugă TVA. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, se va asigura creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar. Durata de implementare este de 102 luni de fiecare contract: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar garanția obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21 februarie”, spune ministrul.

Loturile de Cluj: 2,9 miliarde de lei

Compania CFR Infrastructură a scos inițial la licitație loturile dintre localitățile Cluj-Napoca și Poieni ale liniei ferate. Licitația vizează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare (lotul 1), electrificarea și reabilitarea (lotul 2). Lotul Cluj-Napoca – Aghireș e estimat la o valoare financiară de 1,5 miliarde de lei, iar lotul Aghireș – Poieni, de 1,4 miliarde, sume la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată.

Proiectul general prevedea reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166 km), electrificarea liniei pe 160 km şi o cale ferată dublă pe 88 km. CFR Infrastructură are ca obiectiv strategic realizarea unei noi rute electrificate în relaţia cu Ungaria care să contribuie la preluarea parţială a traficului spre Vestul Europei.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Proprietarul AROBS s-a îmbogățit pe bursă: deținere de 130 de milioane de euro

Articolul următor

Directorii DEER din Bistrița și Oradea, premiați la Gala Invest Energy

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share