Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cu muncă și implicare, obiectivele Speed Line Impex – depășite

Top managementul Speed Line Impex Arad, Dragoș Holczingher – Manager General și Mihai Talpeș – Director de dezvoltare, explică, într-un interviu acordat Transilvania Business, care au fost provocările companiei active în transportul de mărfuri și cum arată viitorul în acest domeniu. În topul Elitelor din Transilvania și Banat pentru anul 2021, alcătuit de revista națională Transilvania Business, compania arădeană se situează pe un loc de frunte între firmele cu capital integral românesc.
Reporter: De la înființarea companiei Speed Line Impex, în 2005 și până acum, care au fost perioadele cele mai dificile și cum le-ați depășit?
Dragoș Holczingher: Cele mai dificile perioade au fost începuturile, când în 2005 eram nou în piață, aveam 23 ani, nu dispuneam de infuzii de capital, și am început cu un singur camion, cumpărat din economiile mele. Ca ironie a sorții, la câteva luni după ce mi-am investit toate economiile în visul meu, acela de a deține propriul meu camion, acesta a ajuns “daună totală” dintr-o neatenție a șoferului. Vă dați seama ce am simțit în acel moment. Tânăr și motivat fiind, am depășit momentul și am luat-o de la capăt. Altă perioadă foarte dificilă a fost în 2020, confruntându-ne cu un lockdown total, la care nimeni nu se aștepta. Volumul de mărfuri scădea dramatic, în special în sectorul de automotive, prevestind o perioada neagră. Cu toate acestea, am depășit acest impas, ba mai mult, am reușit să avem și o creștere pe sectoare noi, și anume specializările pe mărfuri farmaceutice și alimentare, atât la temperatura ambientală, cât și la temperatura controlată.
Reporter: Pentru a crește o companie în domeniul transportului de mărfuri este nevoie și de asumarea unor riscuri (financiare): ce ați face altfel dacă ar fi să o luați de la capăt? Ce sfat ați oferi altora?
Dragoș Holczingher: Dacă ar fi să o iau de la capăt aș face exact ceea ce am făcut, pentru că în timp am conștientizat că asta a dat rezultate. Cu siguranță puteau fi și alte variante, dar sunt foarte mândru de ceea ce am realizat. I did it my way și nu îmi pare rău!Reporter: Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâlniți în prezent, ca business: atât în ceea ce privește propria dezvoltare, cât și în relația cu ceilalți participanți în lanțul de distribuție…?
Mihai Talpeș: Una din cele mai mari provocări este concurența la nivel European. În momentul de față România se situează pe locul 3 în Europa din punct de vedere al aportului în sectorul de transport, suntem concurenți cu transportatori din alte țări care au parte de sprijin din partea statului sub diverse forme, lucru care constituie un avantaj considerabil față de restul competitorilor din domeniu. De asemenea, activând într-un domeniu foarte dinamic, suntem expuși în permanență la foarte multe încercări cum ar fi șoferi, blocaje, intemperii, lipsa infrastructurii, cozile din vămi – provocări pe care dacă știi să le gestionezi ești câștigător, iar dacă nu, stagnezi sau chiar îți diminuezi volumul business-ului.
Reporter: Cum vedeți viitorul transportatorilor și importanța lor în ceea ce numim Supply Chain? Spuneți-ne cum a afectat și cum a schimbat activitatea companiei dvs. perioada ultimilor 2 ani de pandemie, lockdown și criză economică.
Mihai Talpeș: Cu toate că domeniul în care activăm este unul foarte important, chiar vital (avem exemplul Angliei, care se confruntă cu o criză a combustibilului, a alimentelor, dar în primul rând a șoferilor), unii din păcate nu conștientizează acest lucru și noi, ca transportatori, suntem în pericol să ne pierdem afacerile din cauza modului în care suntem tratați de către autorități, administrație și de către instituțiile publice. Pandemia pentru unii a reprezentat sfârșitul, pentru alții a reprezentat o renaștere, un nou început, un nou început forțat, aș zice. Transportul de automotive înregistra o scădere drastică, dar pe de altă parte contextul pandemic a creat o panică între importatorii de mărfuri farmaceutice și alimentare, care au simțit nevoia să își supra-alimenteze stocurile, anticipând un potențial lockdown total în viitorul apropiat. Noi am reușit să “convertim” rapid tot efectivul de șoferi și camioane care brusc nu mai aveau activitate în sectorul automotive, și în acest fel am reușit să speculăm cererea crescută pentru transporturi specializate în domeniile pharma-food. Am fost printre puținele fime care nu au beneficiat de ajutor din partea statului – datorat scăderii cifrei de afaceri sau a încasărilor în perioada aceasta – ba mai mult, am avut o creștere a cifrei de afaceri de 25-30% în anul 2020.
Reporter: Care domeniu al specializării transportului a devenit mai important și care este flota de transport cea mai folosită în cadrul companiei (transport frigorific, farmaceutic, agricol/cereale etc.)?
Mihai Talpeș: În contextul actual încă trăim vremuri neclare și atipice, în dreptul fiecărui tip de transport regăsim fluctuații de cereri și volume, iar cheia succesului operațional nu este focusarea pe o singura specializare, ci capacitatea de a te menține prezent pe cât mai multe tipuri de transport, speculând schimbările de volume dintr-o parte în alta, ținând cont și de sezonalitatea fiecărei specializări. În aceasta idee am format dispeceri, dar și șoferi polivalenți, care în funcție de schimbările de volume și de cereri în transporturi, la o eventuala scădere de volum a unui sector, sunt pregătiți să se concentreze pe specializarea pentru care există cerere, oferind extra capacitate pe sectoarele profitabile și minimizând pierderile pe sectoarele care au de suferit.
Reporter: Astăzi compania deține peste 600 de unități și aproximativ 500 de angajați. Cum vedeți viitorul companiei, care sunt planurile dvs. pentru 2022, dar și pentru termen mai lung?
Dragoș Holczingher: Până acum am avut o creștere de 25-30%, în fiecare an. Am reușit asta axându-ne pe volume, astfel încât să ajungem printre marii jucători ai pieței de transport din România. Cu foarte multă muncă și implicare, atât din partea mea ca manager general, dar și datorită echipei pe care am reușit să o formăm, am izbutit să ne depășim obiectivele, iar acum avem în plan să ne concentrăm și mai mult pe calitatea serviciilor oferite, dar și pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor pe care le avem în acest moment. Pentru a ne atinge obiectivele, am început o acțiune amplă de reînnoire a flotei, contractând deja pentru primul trimestru al anului 2022 un număr de 50 de ansamble noi, care vor înlocui o parte din flota actuală. Această acțiune va continua și în următoarele trimestre, iar până la sfârșitul anului ne dorim să defilăm cu o flotă cu vechime medie de 3 ani.
Dorind să îmbunătățim procesele tehnologice din workflow-ul operațional, am ales să dezvoltăm un ERP, special creat pe nevoile și stilul nostru de lucru, la care lucrăm zilnic împreună cu o echipă de developeri specializați. Scopul nostru este ca de la jumătatea anului 2022 softul să poată ieși din teste și să integrăm toată activitatea companiei în acest ERP.

A consemnat Ioan Sandor

Total
35
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Articolul următor

Linie de producție de 10 milioane euro la fabrica de hârtie din Sebeș

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
35
Share