Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea a urcat în topul destinațiilor turistice din România pe anul 2021

În cadrul unei conferințe de presă susținută miercuri, 9 februarie 2022, de către Alina Toie, director general APTOR și Mihai Jurca, președinte APTOR și City Manager Primăria Oradea, a fost prezentat raportul de activitate pentru anul 2021 a Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (APTOR).

APTOR este organizația de management a destinației realizată în baza unui parteneriat public-privat, între autoritatea locală din Oradea și cei mai importanți actori turistici din Oradea și Băile Felix.

În deschiderea conferinței de presă, city-managerul Mihai Jurca a vorbit despre impactul pandemiei de Covid 19 asupra sectorului turistic.

Vorbim de anul 2021, un an cu pandemie, cu o situație atipică, din multe puncte de vedere, dar veți vedea în raport că s-au realizat multe, date fiind contextul. Estimez că probabil în doi ani, în condițiile unei piețe fără restricțiile de care am avut parte, piața turistică a orașului să reajungă la parametri din 2019. Ceea ce vedem acum este un orizont mai pozitiv față de ceea ce se întrevedea în 2020, atât la nivelul reglementărilor, cât și la nivelul fluxurilor turiștilor. Odată cu restrângerea restricțiilor legate de pandemie, și activitatea Aeroportului Oradea și zborurilor internaționale au performat mai bine. Se observă o creștere a intenției de călătorie”, a precizat Mihai Jurca.

Oradea urcă în top

Alina Toie, a prezentat prin mai multe grafice comparative, date despre fluxurile turistice din anul 2021 raportate cu anul precedent, materialele și campaniile de promovare desfășurate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului local și a industriei HORECA, dar și măsurile de sprijin pentru agențiile de turism pentru pachetele de tip city break, respectiv campania „Oradea, cu drag!”.

Alina Toie și Mihai Jurca au prezentat Raportul APTOR pe 2021

Aceasta a făcut o trecere în revistă a evoluției pe luni a anului 2021, de la începutul și până la finalul său.

Numărul de turiști din 2021 a cunoscut o creștere de 42% față de 2020. Cea mai performantă lună, din punct de vedere a sosirilor turiștilor în Oradea, a fost luna august cu 26.700 sosiri, cu 21% peste nivelul lui august 2020. Raportat la alte destinații importante din România, Oradea a rămas în top 10 destinații turistice, urcând cu o poziție, de pe locul 8 ocupat în anul 2020, pe locul 7 în anul 2021. Așadar, Oradea, cu toate că a fost afectată de pandemie, a reușit să performeze și să încheie anul cu o cifră mult mai bună comparativ cu situația înregistrată în anul 2020”, a punctat Alina Toie.

Promovare

În ceea ce privește campaniile de promovare a orașului, echipa APTOR s-a axat pe promovarea masivă a mai multor obiective turistice în mediul online, pregătind clipuri video care au fost lansate pe canalele de social media ale Visit Oradea: Facebook, Instagram, YouTube și TikTok. De asemenea, în urma etapei de implementare a noului brand Oradea Art Nouveau. Life Nouveau, s-au refăcut în 2020 integral materialele de promovare turistică din punct de vedere al conceptului, textelor, fotografiilor și designului, iar în 2021 acestea au fost realizate și în format print.

În cadrul campaniei de promovare a turismului „Destinația anului 2021”, realizată de Prima TV, Oradea a obținut premiul juriului „Destinația anului 2021”. Juriul, format din bloggeri și profesioniști în turism, a acordat un punctaj bazat pe 3 criterii: diversitate turistică, implicare locală și forța brandului. Pe aceste criterii, juriul a acordat cel mai mare punctaj destinației turistice: Oradea, o destinație-exemplu de bune practici in management și implicare locală.

Cu sprijinul Primăriei Oradea, APTOR a demarat a II-a ediție „Oradea, cu drag!”, campanie care le oferă turiștilor cazați la una dintre unitățile de cazare clasificate din oraș, pentru minimum 2 nopți consecutive, în perioada mai 2020 – 31 decembrie 2021, numeroase beneficii.

Preluare în administrare a Cetății Oradea

Începând cu luna iulie 2021, APTOR a preluat în administrare Cetatea Oradea, pe baza HCL 466/27.05.2021 și-a mutat sediul administrativ în incinta cetății. Prin preluarea în administrare, APTOR are ca principal obiectiv popularea și promovarea cetății astfel încât aceasta să devină: un veritabil centru cultural -prin prezența muzeului dar și prin evenimentele culturale desfășurate aici, centru comercial -prin magazine meșteșugărești și de design local, centru de afaceri – prin închirieri de spații de birouri pentru diverse industrii, centru IT – prin spațiul deja desemnat acestei industrii având deja ca parteneri IT HUB, și centru gastronomic – prin restaurantele cu tradiție deja existente în incinta cetății, dar și prin închirierea altor spatii care pot avea destinație de restaurant, pub, cafenea, sau vinotecă.

Pandemia de coronavirus a îngreunat desfășurarea evenimentelor și de multe ori a făcut imposibilă organizarea acestora. Cu toate acestea, APTOR a organizat sau a fost partener la 20 evenimente, unele dintre ele deja consacrate precum Zilele Sfântului Ladislau Oradea, European Music Open sau Târgul de Crăciun, iar alte evenimente inedite, precum Concertul Jose Carreras.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Mihaela Drăgoiu, de la Spălarea Banilor, la criptomonede

Articolul următor

Invazia dronelor în România: fotografie aeriană, agricultură de înaltă precizie, aerotaxi

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share