Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Freyrom va ridica noul Pod Porțelanului

Compania franceză Freyrom a câștigat licitația pentru Podul Porțelanului, din Cluj-Napoca, proiect blocat de cinci ani.

Compania franceză Freyrom a câștigat licitația pentru Podul Porțelanului, din Cluj-Napoca, proiect blocat de cinci ani.

Primarul Clujului, Emil Boc, va semna semna contractul pentru lucrări, potrivit Media 9. Freyrom, societate ce execută lucrări speciale de construcții, este lider de asociere și la proiectul Podul Oașului – Răsăritului.

Acționarii săi principali sunt Freyssinet Participations – 50,2%, Soletanche Freyssinet – 45,95%, ambele din Franța. Restul acțiunilor sunt deținute de CCCF Bucureşti, Bruno Dupety, Freyssinet France.

Lucrările ar trebui să dureze 11 luni: patru de proiectare și șapte de execuție. Acestea au fost sistate în urma descoperirii unui zăcământ de sare. Consiliul Local a aprobat noile estimări de costuri, triple față de cele inițiale. Proiectul prevede realizarea unui pod rutier peste Someș, cu două benzi de circulație auto, cu o lungime de 62 m și o lățime de 10,8 m.

Costuri de modernizare majorate

Actualul pod, pe care se circulă auto alternativ, ar urma să fie folosit doar de pietoni și bicicliști. Printre partenerii Freyrom se numără Procons Group, Costin și Vlad Birou de Proiectare (CVBP), Integrated Road Solutions. Ca subcontractanți figurează Sodi Construcții, Montrepcom, Aedilis Proiect, Abed Nego, Electro-Aparataj.

Finalizarea noului obiectiv care unește cartierul Iris de platforma Clujana, care trenează de cinci ani, este prevăzută în termen de sub un an, conform CVBP. În 2019, municipalitatea a închis circulația pe pod pentru montarea rosturilor de dilatație, traficul rutier fiind deviat atunci pe două trasee. Consilierii locali au aprobat majorarea costurilor de modernizare.

Podul vechi, încă tot auto

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările începute în aprilie 2019 au fost realizate de societatea Diferit Cluj.

Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea inițială a fost realizată de Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost de 4 m, cu un singur fir de circulație.

Total
8
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Marinela Baba: Notarul public, confidentul nostru la bucurie și tristețe

Articolul următor
Un parteneriat între localitățile bistrițene Sângeorz-Băi și Ilva Mică prevede o investiție de 13 milioane de euro pe Programul Național Anghel Saligny (PAS).

Sângeorz-Băi își introduce gazul pe Programul Anghel Saligny

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
8
Share