Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transportul metropolitan la Cluj are oferte de preț neatractive

Zona Metropolitană Cluj (ZMC) trebuie să practice abonamente atractive pentru a încuraja transportul public în comun, conform platformei Mobilitate Cluj-Napoca.

Zona Metropolitană Cluj (ZMC) trebuie să practice abonamente atractive pentru a încuraja transportul public, potrivit platformei Mobilitate Cluj-Napoca (MCN).

“În Cluj-Napoca un abonament lunar pe toate liniile valabil exclusiv în oraș costă 138 de lei pentru cel nominal și 168 de lei cel nenominal. Un abonament lunar care permite călătorii pe o rută urbană și una metropolitană poate costa 115-250 lei, în funcție de comuna vizată. Combinații cu mai multe linii urbane sau metropolitane nu există. Nu există vreun abonament care să permită utilizarea tuturor liniilor CTP, urbane și metropolitane, nelimitat timp de o lună. Nici abonamente anuale la preț avantajos.

Grila de tarifare este nejustificat de complexă. Aceasta oferă variațiuni diferite ale banalului bilet (2.5 lei/0.6euro + TVA, valabilitate de fie o călătorie, fie 45 de minute, fie 30 min cu schimb), abonamente limitate atât ca timp (30 de zile) cât și ca număr de călătorii (60/120). Opțiunile de abonamente combinate urban-metropolitan există în nu mai puțin de 18 variante de preț”, constată platforma.

Bucureștiul are tarife mai atractive

Analiza subliniază că, la București, cu 80 de lei se cumpără un abonament lunar nelimitat la Societatea de Transport București (STB). Este valabil urban și pe toate liniile metropolitane. 700 de lei costă un astfel de abonament anual. 140 lei costă abonamentul lunar care include și călătorii nelimitate cu metroul, iar unul anual, 1.200 de lei. Există și bilete sau abonamente care includ servicii feroviare metropolitane. 210 lei/lună sau 2.000 lei/an costă un abonament care acoperă STB, Metrorex și trenul de Otopeni / Mogoșoaia / Aeroport.

Întâi scumpire, apoi mai vedem

“Integrarea tarifară a taxării diferiților operatori este prima etapă a realizării unui serviciu de tren metropolitan. Acesta facilitează naveta regională cu trenul, plus transport public urban. În lipsa vreunei forme de integrare tarifară, un navetist care combină trenul cu autobuzul sau tramvaiul necesită titluri tarifare și implicit tranzacții diferite. Deci face naveta mai costisitoare și incomod de gestionat.

Propusa scumpire a călătoriei de transport public este nejustificabilă, de neacceptat înaintea simplificării grilei tarifare, a integrării serviciilor feroviare metropolitane în sistemul de taxare. Mai ales, a realizării unui abonament lunar / anual nelimitat la nivel metropolitan”, spun analiștii MCN.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Proiectul de reabilitare pentru Drumul Nordului, lotul I, se apropie de terminare.

Primul lot al Drumului Nordului se apropie de finalizare

Articolul următor
Antrepriza de Construcții și Instalații (ACI) a avansat cu lucrările la sala de sport competițională de nivel internațional de la Baza Sportiva Turda (BST).

Cum se lucrează la Baza Sportivă Turda. Va găzdui mari competiții internaționale

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share