Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lucrările la calea ferată Curtici-Simeria avansează, 9 poduri noi peste Mureș sunt pe poziție

Potrivit președintelui CJ Arad, Iustin Cionca, în județul Arad sunt în lucru proiecte publice în valoare de 4 miliarde de euro. Dintre acestea, peste 2 miliarde de euro sunt în domeniul modernizării căilor ferate, finanțate de Guvernul României din fonduri europene.

În județul Arad s-au construit cinci poduri noi feroviare peste Mureș (alte patru sunt în județul Hunedoara), la Nicolae Bălcescu, Căpruța, două la Conop, Bârzava, și este în construcție tunelul feroviar de la Bătuța. Acestea completează infrastructura feroviară modernizată pe tot traseul de la Curtici la ieșirea din județ pe Valea Mureșului.

Tunel în lucru FOTO: ASOCIAȚIA PRO INFRASTRUCTURA

Ultimele evoluții ale șantierului căii ferate Curtici-Simeria, monitorizate de Asociația Pro Infrastructura, arată că deschiderea tunelului de la Bătuța, cel mai mare din România de după Revoluție, va avea loc anul viitor. Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri.

Lucrările pe Valea Mureșului sunt întârziate de faptul că cetatea dacică de la Vărădia va trebui mutată, fiindcă linia nouă este prevăzută pe amplasamentul cetății. În acest moment încă se lucrează la documentația strămutării. O veste bună este că până la finalul anului este posibil să se circule deja pe două dintre noile poduri de peste Mureș, la Conop.

O veste îmbucurătoare este că noul pasaj rutier de la Ilia va putea primi traficul în curând. După deschiderea sa, urmează demolarea pasajului vechi și se va definitiva traseul liniei de cale ferată în zonă”, spune Iustin Cionca, care a preluat informațiile Asociației Pro Infrastructura.

Asociația citată consideră că progresul proiectului este bun, în ansamblu. Există posibilitatea ca în scurt timp trenurile să intre pe fir nou și pe distanța Ilia -Câmpuri Surduc. Se circulă deja pe un fir între Simeria-Deva, Ilteu-Săvârșin, (urmează să se circule și pe tronsonul Săvârșin-Vărădia), Milova-km 614.

Datele tehnice ale proiectului de modernizare a căii ferate Curtici-Simeria:

* Viteza proiectată: 160 km/h cu excepția zonelor Deva și Radna.;

*144 km de cale ferată dublă reconstruită, din care 60 de kilometri pe traseu nou;

* 9 poduri noi peste Mureș (400-500m lungime);

* 3 tuneluri, două de 600m, și un tunel de 250 m;

* 1 polată (tunel la zid), la Sălciva.

Total
6
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Fondatorul AROBS: “Aveam două variante: să închidem tot sau să reducem volumul de muncă”

Articolul următor
Afacerile grupului TeraPlast în trimestrul I al anului marchează accelerarea marjelor operaționale într-un context economic radical schimbat.

Cum a evoluat businessul TeraPlast la început de an. “Dovedim reziliența operațiunilor grupului”

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
6
Share