Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Rectorul Universității din Sibiu, despre procesul de debirocratizare, învățământul hibrid și cercetare

sorin radu ulbs sibiu

Publicăm o altă serie de întrebări la care ne-a răspuns rectorul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, Sorin Radu, în cadrul unui interviu. Prima parte a interviului, apărută în ediția print, o puteți citi aici.

În interviul de la preluarea mandatului ne spuneați că universitatea „încă e o instituție birocratizată în care multe dintre proceduri nu sunt clare și procesele administrative sunt complicate”. Cum stați acum la capitolul informatizării proceselor administrative din cadrul ULBS?  Ce schimbări au avut loc între timp și care urmează?

De la preluarea mandatului au avut loc numeroase schimbări în ceea ce privește procesele administrative. Unele au fost generate de situația pandemică, altele de planurile operaționale ale echipei de conducere. Am introdus o platformă de predare online, am implementat pentru prima dată în ULBS o platformă de admitere online și au fost fost adoptate cu celeritate un număr important de regulamente și proceduri privind desfășurarea activității de predare-evaluare online, pentru toate ciclurile (licență, masterat, doctorat) și tipurile de programe (IF, ID, IFR), inclusiv pentru examenele de finalizare a studiilor. De asemenea, au fost revizuite o serie de regulamente, proceduri și instrucțiuni de lucru menite să coreleze unele prevederi contradictorii și să simplifice demersurile administrative (spre exemplu: Regulamentul privind evaluarea, examinarea și notarea studenților, Regulamentul privind mobilitatea academică, Regulament privind alegerea disciplinelor opționale și facultative și Regulamentul privind activitatea profesională a studenților ș.a.).

Nu în ultimul rând, în acest an, vom implementa un soft de elaborarea a statelor de funcții – ceea ce va simplifica și armoniza acest proces la nivelul tuturor departamentelor universității –, iar în privința administrării căminelor universității suntem în curs de implementare a unui soft pentru cazarea studenților. De asemenea, se află în construcție noul site al Universității, cu o interfață mult mai prietenoasă cu utilizatorii și care va permite accesul mult mai facil la informațiile cu caracter didactic și administrativ.

Cum apreciați perioada învățământului online/hibrid din cadrul ULBS: de la platformele utilizate până la rezultatele înregistrate?

Adaptarea activității didactice la formatul online sau hibrid, într-o realitate în care regulile s-au schimbat din mers, a fost cea mai mare provocare a sistemului de învățământ din ultimele decenii. Obiectivul ULBS a fost acela de a oferi o infrastructură informatică eficientă și accesibilă, care să asigure înainte de toate menținerea actului didactic la un nivel calitativ cât mai înalt.

Încă din primele luni ale pandemiei, ULBS a pus la dispoziția studenților și cadrelor didactice platforma de predare G Suite Enterprise for Education, fiind prima instituție de învățământ superior din România și din Europa de Est care a utilizat cea mai modernă și completă platformă de predare online dezvoltată de Google. Au fost elaborate metodologii și proceduri privind activitățile de predare și evaluare online și au fost organizate activități suport pentru cadre didactice și studenți privind utilizarea platformei și metodele de predare online. Acolo unde a fost cazul, universitatea a asigurat logistica activităților online și spațiile corespunzătoare atât pentru cadrele didactice, cât și pentru studenți. Pentru specializările/programele de studii unde activitățile didactice practice sunt definitorii, universitatea a conceput sisteme hibrid, cu păstrarea acestora față în față și adaptarea lor la normele sanitare în vigoare.

În plus, de la începutul anului 2021 a devenit operațională platforma colaborativă TeachOn, dezvoltată de o echipă multidisciplinară de profesori de la diverse specializări ale facultăților din cadrul ULBS. Proiectul inițiat de Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic oferă suport pentru activitatea didactică online. Considerăm că aceste inițiative, dublate de interesul și efortul susținut al corpului didactic și al studenților, au reușit să conserve standardul de calitate al învățământului universitar sibian.

În decembrie ați câștigat un proiect de 6,6 milioane lei destinat cercetării de excelență, după o competiție strânsă între universități – „Dezvoltarea de tehnologii noi și emergente în contextul stimulării cercetării de excelență în ULBS”. Care e scopul acestuia?

Proiectul TEHNE are ca scop creșterea capacității Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) de a valoriza și capitaliza toate resursele de cercetare de care dispune și va dispune (umane, financiare, logistice, informaționale), pentru dezvoltarea de tehnologii noi și emergente în vederea diseminării și realizării transferului de cunoștințe către mediul economic public și privat, național și internațional.

În acest context, obiectivele principale vizate de TEHNE sunt:
1. Creșterea performanței în cercetarea științifică pe cele 4 direcții/domenii prioritare la nivelul ULBS, cu impact (național și internațional) relevant atât în plan științific, cât și societal (socio-economic);
2. Dezvoltarea și valorizarea competențelor de cercetare în cele 4 domenii prioritare definite, prin integrarea tehnologiilor noi și emergente în cercetarea științifică;
3. Creșterea capacității de integrare a ULBS în aria națională și europeană a cercetării (ERA – European Research Area), prin facilitarea accesului la platformele tehnologice europene.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Evenimentele din seria „HR Vibes” ajung din nou în cele mai importante orașe din România. Prima oprire - Cluj-Napoca

Articolul următor

Conferința SuperTeach - „Profesorul, lider al schimbării”, ajunge la Satu Mare

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share