Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Zimbor – Poarta Sălajului, construită cu 162 de milioane de euro

Proiectul tehnic pentru secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) a trecut de Compania Națională de Infrastructură (CNAIR).
Traseul aprobat are o lungime de 12 km, pe teritoriul județului Sălaj | Foto: CNAIR

Proiectul tehnic pentru secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) a trecut de Compania Națională de Infrastructură (CNAIR).

“Va putea începe astfel, în scurt timp, construirea celor 12 km ai acestei secțiuni. Contractul, în valoare de 680,4 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe traseul acestei secțiuni, antreprenorul român urmează să construiască, până în 2024, cinci viaducte și un pod”, a precizat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Consiliul tehnico-economic al CNAIR a avizat proiectul tehnic, urmând să fie demarată faza de execuție. Antreprenorul lucrărilor este asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Durata contractului pentru perioada de execuție este de doi ani, respectiv 2024. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Tronson încetinit de alunecări și birocrație

Porțiunea din A3 dintre Zimbor și Poarta Sălajului a fost încetinită de situația din teren și de birocrație. Asociația Pro Infrastructură (API) a prezentat stadiul lucrărilor pe “cei 12 km de aventuri prin pădurile și dealurile ardelene”. Contractul a fost semnat cu UMB în 2020.

“Trebuie luată o decizie urgentă, cel târziu în luna mai, cu privire la soluția tehnică aplicată la dealul din apropierea nodului Zimbor. Procedurile birocratice trebuie urgentate (autorizații, păduri). Realist vorbind, având în vedere prevederile contractuale și multele variabile din teren, sperăm să circulăm pe acest scurt lot cel mai devreme în vara anului 2024”, menționa Asociația Pro Infrastructură (API).

O alunecare masivă de teren a avut loc pe şantierul dintre Nădăşelu şi Zimbor, de pe A3. API susținea că aceasta ar putea duce inclusiv la modificarea traseului A3, pe traseu fiind identificate patru zone cu dealuri instabile.

Proiectul Autostrada Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, pe 584 km.

Total
13
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Prima pistă sintetică de alergare din mediul rural din Bihor, la Vadu Crișului

Articolul următor
Producătorul clujean de medicamente Terapia, din grupul Sun Pharma, a achiziţionat gama Uractiv din portofoliul Fiterman Pharma Iaşi.

Terapia va prelua gama Uractiv de la Fiterman

Citește și:
Citeste mai mult

Start-up Nation aproape de start

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat vineri, 24 iunie 2022, procedura finală de implementare a programului pentru stimularea…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
13
Share