Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sinohydro și Good Prod se mișcă greu pe Centura Zalăului

Oficialii sălăjeni consideră că este vorba despre un proiect dificil, cu multe provocări

Lucrările la etapa de finalizare a variantei de ocolitoare a municipiului Zalău sunt realizate doar în proporție de 27%.

Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi suprefectul Florin Florian au vizitat şantierul tronsonului II, proiect realizat de asocierea Sinohydro Corporation Limited (China) şi Good Prod Zalău (România).

Potrivit datelor prezentate de constructor, realizările proiectului până în prezent sunt: terasamente 60%, suprastructură drum 9%, podețe casetate hidraulice 18%, podețe 64%, lucrări de consolidare 10%,  poduri, viaducte 13% şi lucrări poligon Aghireş 92%. Stadiul fizic actual al proiectului este de 27%.

“Este un proiect dificil,  cu multe provocări, motiv pentru care i-am cerut constructorului o mobilizare exemplară pentru finalizarea lucrărilor în cele mai bune condiţii. L-am asigurat, totodată, de sprijinul autorităţilor, în cazul în care acesta va fi solicitat”, a transmis prefectul.

Traseul variantei ocolitoare Zalău are 5,5 km şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 m, cu 7 m partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată. Termenul de finalizare este, conform contractului, anul 2023.

Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi suprefectul Florin Florian au vizitat, şantierul tronsonului II, proiect realizat de asocierea Synohidro Corporation Limited (China) şi Good Prod Zalău (România).

Finalizarea din contract: martie 2023

Centura Zalău înaintează greu prin pădurile sălăjene, considera Asociația Pro Infrastructură (API). Contractul a fost semnat cu compania deținută de statul chinez în 31 iulie 2020. Suma a fost de 185 de milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Șase luni e perioada de proiectare, doi ani execuția, șapte ani garanția. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020. Termenul de finalizare este 23 martie 2023.

“Antreprenorul trebuie să mărească semnificativ mobilizarea dacă vrea să aibă o șansă de a-și respecta angajamentele contractuale. Terenul este foarte dificil și structurile care trebuie executate sunt migăloase, mai ales când sunt cocoțate în dealurile transilvănene. Chiar dacă vorbim doar de 5,53 km de drum cu o bandă pe sens (plus una în anumite zone pe sensul de urcare)”, arată API.

Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău are 5,5 km şi asigură legătura între Drumul Național 1F (Cluj-Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C.

Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi suprefectul Florin Florian au vizitat, şantierul tronsonului II, proiect realizat de asocierea Synohidro Corporation Limited (China) şi Good Prod Zalău (România).

 

Total
8
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Germanii de la Continental au inaugurat la Timișoara un nou Centru de Cercetare și Dezvoltare în valoare de peste 33 de milioane de euro

Articolul următor
“În raport cu prețurile din luna mai 2021, prețurile apartamentelor din Cluj-Napoca au înregistrat o creștere de 29.1% în luna mai 2022, conform indicelui Imobiliare.ro, conform Nestory"

Prețurile apartamentelor din Cluj-Napoca au săltat cu aproape 30% într-un an

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
8
Share