Lucrările la etapa de finalizare a variantei de ocolitoare a municipiului Zalău sunt realizate doar în proporție de 27%.
Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi suprefectul Florin Florian au vizitat şantierul tronsonului II, proiect realizat de asocierea Sinohydro Corporation Limited (China) şi Good Prod Zalău (România).
Potrivit datelor prezentate de constructor, realizările proiectului până în prezent sunt: terasamente 60%, suprastructură drum 9%, podețe casetate hidraulice 18%, podețe 64%, lucrări de consolidare 10%, poduri, viaducte 13% şi lucrări poligon Aghireş 92%. Stadiul fizic actual al proiectului este de 27%.
“Este un proiect dificil, cu multe provocări, motiv pentru care i-am cerut constructorului o mobilizare exemplară pentru finalizarea lucrărilor în cele mai bune condiţii. L-am asigurat, totodată, de sprijinul autorităţilor, în cazul în care acesta va fi solicitat”, a transmis prefectul.
Traseul variantei ocolitoare Zalău are 5,5 km şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 m, cu 7 m partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată. Termenul de finalizare este, conform contractului, anul 2023.
Finalizarea din contract: martie 2023
Centura Zalău înaintează greu prin pădurile sălăjene, considera Asociația Pro Infrastructură (API). Contractul a fost semnat cu compania deținută de statul chinez în 31 iulie 2020. Suma a fost de 185 de milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Șase luni e perioada de proiectare, doi ani execuția, șapte ani garanția. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020. Termenul de finalizare este 23 martie 2023.
“Antreprenorul trebuie să mărească semnificativ mobilizarea dacă vrea să aibă o șansă de a-și respecta angajamentele contractuale. Terenul este foarte dificil și structurile care trebuie executate sunt migăloase, mai ales când sunt cocoțate în dealurile transilvănene. Chiar dacă vorbim doar de 5,53 km de drum cu o bandă pe sens (plus una în anumite zone pe sensul de urcare)”, arată API.
Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău are 5,5 km şi asigură legătura între Drumul Național 1F (Cluj-Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C.