Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ofertanții pentru proiectul metroului de Cluj, păsuiți până în august

Compania care va superviza proiectarea, execuția și garanția primei linii de metrou din Cluj va încasa 125 de milioane de lei.
Costul inițial al proiectului a fost stabilit la 1,3 miliarde de euro

Termenul de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția primei magistrale de metrou din Cluj a fost prelungit până la 22 august.

Licitația inițiată a avut ca termen pentru depunerea ofertelor 9 mai, apoi s-a decalat pentru finalul lunii iunie, conform Actual de Cluj. Primăria Cluj-Napoca (PCN) a anunțat un nou termen limită: 22 august. PCN a precizat că 15 companii s-au interesat de licitația pentru proiectarea și execuția metroului și că prima decalare a termenului s-a realizat la solicitarea firmelor interesate.

Contractul licitat de PCN în parteneriat cu Primăria Florești are o valoare de 1,3 miliarde de euro și se întinde pe opt ani. Proiectul este asumat de Guvernul României. Licitația este un contract la cheie care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul fără mecanic de tren.

Proiect împiedicat în avize

Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală / maximă 380/540 locuri. Proiectul metroului nu are toate avizele. PCN a organizat o dezbatere în cadrul etapei de obținere a acordului de mediu pentru proiect.

Avizul scris nu se poate emite în format fizic deoarece nu există aprobată hotărârea de guvern cu imobilele de pe traseu care urmează să fie expropriate. E nevoie și de modificarea legii: există un singur operator de metrou în România, Metrorex – doar acesta poate face legal respectivele exproprieri.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile ar urma să circule la un interval de 90 de secunde, cu capacitatea de 15-20.000 pasageri, sub jumătate din cea proiectată pentru M5 şi M6 din Bucureşti.

Greu de finalizat până în 2026

Asociația Pro Infrastructură (API) consideră că structura metroului ușor de la Cluj poate fi terminată în 2026, fără  ca acesta să fie și funcțional atunci. “Vorbim de metrou ușor, nu greu, ca în capitală. Până în 2026 este fezabilă doar realizarea structurii (săpătura) galeriilor și stațiilor pe intervalul Sfânta Maria – Sopor, plus depoul.

Deci nu se va putea circula. Finanțarea este asigurată doar pentru această primă etapă. Provocări tehnice majore: sol instabil în centrul plin de clădiri de patrimoniu și filon de sare în zona Piața Mărăști”, conform API. Contractul va fi semnat cu un singur antreprenor. Trenurile se comandă separat. Proiectul are trei faze. Primele 9 stații (din 19), secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită, plus depoul Sopor sunt faza 1.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Au fost depuse șase oferte pentru tunelurile pentru urși din autostrada Lugoj - Deva

Articolul următor
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis primele certificate negative intermediare în baza noii legislații a achizițiilor publice.

A apărut prima listă neagră a constructorilor de drumuri în România

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share