Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Digital UP 0.1 Constanța: o demonstrație pragmatică despre transformarea digitală

Digital UP a reunit antreprenori români, factori de decizie din administrația centrală și locală, companii multinaționale furnizoare de soluții digitale și specialiști reputați în tehnologia informației.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a lansat, la Constanța, proiectul „Digital UP – Dezvoltarea Antreprenorială pentru IMM-uri”.

Digital UP a reunit antreprenori români, factori de decizie din administrația centrală și locală, companii multinaționale furnizoare de soluții digitale și specialiști reputați în tehnologia informației.

Un obiectiv esențial al conferinței a fost informarea antreprenorilor locali privind necesitatea transformării digitale a afacerilor, lămurirea unor concepte, informarea privind activitatea autorităților și sprijinul pe care-l pot obține antreprenorii pe traseul digitalizării, a observat Cristina Chiriac, președintele CONAF.

„Când vine vorba să înțelegem conceptul de digitalizare, am observat că avem cu toții noțiuni diferite. Chiar dacă România este codașă la multe categorii, este și de datoria noastră să schimbăm statisticile UE. Astfel, am venit cu această provocare, pentru că am înțeles că acest proces de transformare poate fi un instrument extrem de util, dacă este suficient de bine înțeles. Trebuie să aducem în fața autorităților soluții punctuale pentru o dezvoltare sustenabilă a unui potențial uriaș pe care inteligența românească îl are”, a declarat Cristina Chiriac.

Poziția autorităților față de digitalizare

Sabin Sărmaș, președintele Comisiei de IT&C din Camera Deputaților, a observat că omenirea trece printr-un proces de tranziție către noua economie, către economia 4.0, către economia digitală, iar în această competiție, economiile mici sau cele în tranziție vor rezista dacă se vor transforma digital.

„Digitalizare înseamnă supraviețuire. Companiile românești au ratat șansa de a se transforma digital ieftin, astăzi IT-iștii sunt extrem de scumpi, dar prețul supraviețuirii trebuie plătit. Cred că avem această șansă: o parte din mecanismele din PNNR care se adresează mediului privat pot fi un bun vehicul de transformare digitală a României.

Avem acești experți care știu să digitalizeze companiile non-IT, pentru că ele sunt baza economiei digitale. Nu companiile din IT sunt baza economiei digitale, ci transformarea digitală a companiilor care există deja pe piața din România. Asta înseamnă digitalizare: supraviețuire. Cine nu se transformă digital nu va supraviețui”, a declarat Sabin Sărmaș.

Președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, a remarcat necesitatea digitalizării în toate domeniile. El a reamintit faptul că sunt fonduri din PNNR care pot finanța digitalizarea și a felicitat conducerea CONAF pentru inițiativa creării proiectului Digital UP.

„Necesitatea digitalizării nu este bine înțeleasă, nici în mediul economic, nici în administrațiile publice și locale. Cred că acum, cu această ocazie, dumneavoastră demonstrați pragmatic ce înseamnă digitalizare. Având atâția oameni cu experiență în domeniu, profesioniști, cred că este un început care va da semnalul că în România acest fenomen de digitalizare va fi introdus în absolut orice zonă, fie ea economică, socială sau politică. Am garanția că acest proiect va fi o reușită deoarece este implementat de CONAF”, a declarat Mihai Lupu.

Vodafone sprijină inițiativa

Marius Poșa, subsecretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat că există încă o nevoie de înțelegere corectă a digitalizării, a avantajelor acesteia atât în mediul privat, cât și în spațiul public și apoi de o colaborare amplă între reprezentanții mediului de afaceri și cei ai administrației.

„Digitalizarea nu se poate face decât într-o simbioză între mediul privat și administrația publică. Puși împreună la masă, acești doi actori pot să dea o soluție, altfel va fi un dialog al surzilor”, a declarat Poșa.

Florin Vișoiu, National Sales Director Vodafone Business, a remarcat inițiativa CONAF de a lansa proiectul Digital UP și răspunsul antreprenorilor locali, care arată interesul pentru transformarea digitală a afacerilor.

„Noi considerăm că implementarea digitalizării ajută antreprenorii spre a atinge obiective de competitivitate, reziliență, identificarea a noi surse de venituri, eficiență și productivitate. E o schimbare de mentalitate, de gândire, este o deschidere pe care antreprenorii trebuie să o îmbrățișeze.

Nu este complicat, sursele de finanțare sunt extrem de multe în această perioadă, soluțiile și sursele de informare sunt și ele foarte multe. Îndemn la colaborare, la interacțiune în această călătorie spre digitalizare”, a declarat Florin Vișoiu.

Numeroase personalități la eveniment

Alexandru Băloi, director Global Partner Solutions, Microsoft România, a vorbit despre avantajele României în competiția regională, în ciuda unor poziționări modeste în clasamentele care evaluează digitalizarea.

„Acest proiect este un început care va da semnalul că în România transformarea digitală se va extinde în orice domeniu din societate, economie și politică. Noi vedem România ca pe un hub de digitalizare și de inovație în Europa și în lume, pentru că avem capabilități. România trebuie să ajungă să nu mai exporte forță de muncă, să exporte inovație. Digitalizarea și tehnologia vor oferi locuri noi de muncă. E un val în care România poate urca, fiecare să-și asume rolul pe care-l are, dar trebuie să lucrăm în echipă”, a declarat Alexandru Băloi.

Evenimentul a fost moderat de Alessandra Stoicescu, iar speakerii prezenți au fost Sabin Sărmaș, președintele Comisiei IT&C, Camera Deputaților,  Marius Poșa, subsecretar de stat în ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Tudorița Lungu, secretar de stat la ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Mihai Lupu, președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Vișoiu, National Sales Director Vodafone Business, Alexandru Băloi, Global Partner Solutions Director Microsoft România, Ana Maria Stancu, CEO Bucharest Promo Robots, Cristian China Birta, fondator Kooperativa 2.0, Nicoleta Munteanu, vicepreședinte CONAF și fondator Kids in Business,  Ionuț Cristian Ciubotaru, vicepreședinte business development OMV, Cristian Covaciu, administrator IPEC, Bianca Muntean, cofondator Transilvania Digital Innovation Hub, Daniela Cireașă, fondator Netspace, președinte CONAF Brăila, Alexandru Cartoafă, fondator Juridiq, Irina Zamfir, chief revenue officer EasySales.

După Constanța, proiectul va ajunge în 19 octombrie la Brașov și pe 2 noiembrie la Iași

„Digital UP – Dezvoltarea Antreprenorială pentru IMM-uri” reprezintă un proiect național inițiat de CONAF și susținut de Vodafone Business. Parteneri media: AGERPRES, Alo, Iași, Antena 3 Constanța, Antena 3 Vâlcea, Autobild, BiziLive, Capital.ro, Curs de Guvernare, Chindia Media, City Press Constanța, Club Antreprenor, E-Femeia, EM360, Evenimentul Regional al Moldovei, Focus Energetic, Gold FM, Iași TV Life, Infofinanciar, Iubim Brașovul, La pas prin Brașov, Litoral TV, Mașini și Utilaje, Obiectiv Vocea Brăilei, Profit TV, Radio Hit Iași, Realitatea.net, Revista Biz, Revista Cariere, Săptămâna Financiară, TeLeM Iași, Transilvania 365, Ultima Oră, ViaCluj TV, Vocea Vâlcii, Wall-street-ro, Psychologies, Energynomics, Transilvania Business, Financial Intelligence, Radio România Actualități, Radio România Brașov, Radio România Iași, Radio România Constanța  și Govnet.

Principalele proiecte ale CONAF

CONAF este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componență 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 19 sucursale și peste 3.000 de companii.

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public. Aceasta dezvoltă și finalizează proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale.

Printre proiectele CONAF amintim „Pactul pentru muncă”, în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru educație antreprenorială” și seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, ce au generat pe lângă ecourile în spațiul public, decizii legislative și schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, au încercat să găsească  soluțiile optime și cele mai bune strategii de viitor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Strategia Bonas este bazată pe asocierea cu alţi producători locali care vor să vândă sub acelaşi acoperiş, a explicat președintele societății, Vasile Naş,

Bonas, Moldovan și Puiul de Crăiești se aliază pe piața Bucureștiului

Articolul următor

Globinvest - peste două decenii de administrare a fondurilor de investiții

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share