Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Contestație respinsă. Strabag, în cărți pentru autostrada Mureș – Cluj

CNSC tocmai a respins contestația asocierii Drum Asfalt - Trameco (grup Selina)
Contractul prevede 18 luni de execuție a tronsonului dintre Câmpia Turzii și Chețani | Foto: API

În urma respingerii contestației formulate grupul Selina, asocierea condusă de austriecii de la Strabag poate să obțină contractul pe această porțiune a Autostrăzii Transilvania (A3).

“În sfârșit se poate semna A3 Chețani – Câmpia Turzii: Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) tocmai a respins contestația asocierii Drum Asfalt – Trameco (grup Selina). Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este obligată de lege să semneze contractul cu Strabag – Geiger.

Chiar dacă, teoretic, contestatarul Trameco poate să facă recurs la Curtea de Apel București. Cei 15,7 km rămași de finalizat între Nădășelu / Cluj-Napoca și Târgu-Mureș au o istorie zbuciumată. Licitația actuală a fost lansată în 20 iulie 2021.

Câștigătorul inițial, Drum Asfalt – Trameco, a fost contestat de Strabag – Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanță. CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 8 august 2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câștigător”, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

Previziuni: tronson terminat anul viitor

“Perdantul a tras de timp și a atacat rezultatul reevaluării, dar șansele de reușită erau foarte, foarte reduse. Așadar decizia CNSC confirmă previziunea noastră. CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag – Geiger, pe 420,3 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată, trei luni de proiectare și alte 18 luni de execuție în teren, cu 10 ani garanție.

Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag – Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al A3 fiind practic la ei în curte”, a precizat API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Cluj IT Cluster (CITC) organizează, între 17 și 27 octombrie, a zecea ediție a conferinței Cluj Innovation Days (CID), moment aniversar pentru întregul ecosistem al asociației.

Cluj Innovation Days aniversează un deceniu

Articolul următor

Ghid de utilizare a trotinetelor Bolt la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share