Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

WeBuild a semnat contractul pentru linia “de TGV” de la granița cu Ungaria

FCC Construccion
Ministrul Sorin Grindeanu a supervizat semnarea contractului cu asocierea italiană | Foto: MTI

Societatea de stat CFR Infrastructură a parafat contractul cu asocierea italiană, în valoare de 570 de milioane de euro.

Contractul prevede electrificarea și modernizarea celor 46 km ai lotului 4 (Aleșd – Frontieră) care face parte din tronsonul de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (166 km).

“Lucrările de 2,41 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, trebuie finalizate de către asocierea de constructori italieni în 42 de luni (6 luni proiectarea și 36 luni execuția)”, a precizat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Principalele lucrări prevăzute sunt electrificarea și modernizarea acestei secțiuni de cale ferată; dublarea liniei pe 18 km; modernizarea stațiilor Tileagd, Oradea Est, Oradea, Episcopia Bihor și a haltei de mișcare Oșorhei; puncte de oprire moderne (Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat.

Mai apar în contract modernizarea de 17 poduri și podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare; 2 pasaje inferioare noi (Tileagd, Oradea); 7 pasarele pietonale noi (stațiile Tileagd, Episcopia Bihor, HM Oșorhei, punctele de oprire Țețchea, Telechiu, Săbolciu, Săcăda); nouă clădire de călători în stația Oradea Est.

Anul acesta CFR SA a semnat cinci contracte pentru modernizarea infrastructurii feroviare (222 km), cu o valoare de 10 miliarde de lei (fără TVA), finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Cine a câștigat cele patru loturi

Câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor la lotul 4 este asocierea WeBuild Spa – Impresa Pizzarotti & C – Salcef. Oferta câștigătoare pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Cluj-Napoca – Aghireș (lotul 1) aparține asocierii Railworks (1,6 miliarde de lei, fără TVA).

Proiectarea şi execuţia lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Poieni – Aleșd (lotul 3) va fi realizată de asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN (2,1 miliarde de lei, fără TVA). Oferta câștigătoare pentru lotul 2, Aghireș – Poieni, a fost a asocierii Railworks (1,5 miliarde de lei, fără TVA).

Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin PNRR. Prin electrificarea și reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166 km) se vor asigura condiții tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru cele de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Suntem onorați să anunțăm inaugurarea primului centru de formare, integrare profesională și sprijin pentru tinerii antreprenori din România, Centre d'Employabilité Francophone (CEF) în cadrul universității noastre.

Tinerii antreprenorii francofoni se vor forma la Cluj

Articolul următor

5 tipuri de pariuri interesante la fotbal

Citește și:
Bogdan Ciungradi este noul director financiar (CFO) al grupului AROBS, cea mai mare companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București (BVB).
Citeste mai mult

AROBS și-a adus director de la Noriel

Multinaționala de software cu sediu la Cluj a decis să își consolideze departamentul financiar în condițiile numeroaselor sale…
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share