Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Povești de succes la conferința Transilvania Digital Innovation Hub Oradea

Conferința Transformarea digitală a IMM-urilor – Soluții și oportunități, desfășurată joi, 2 februarie 2023, în Cetatea Oradea le-a oferit mai multor antreprenori orădeni posibilitatea să vorbească despre poveștile lor de succes prin prisma digitalizării.

Invitații de onoare ai evenimentului au fost: ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării – Sebastian Burduja, prin intervenție video, primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, senatorul Adrian Hatos, Alina Silaghi, directorul executiv al ADLO.

Evenimentul de azi este dedicat digitalizării, soluțiilor și oportunităților existente pentru digitalizarea IMM-urilor. Transilvania IT Cluster, împreună cu alți 13 parteneri din mediul public și din mediul privat, a format un consorțiu – Transilvania Digital Innovation Hub, care a obținut finanțare de la Comisia Europeană ca să implementeze activități care să sprijine IMM-urile în procesul de digitalizare”, a precizat Andreea Pop, manager de proiect la Transilvania IT Cluster.

Senatorul Adrian Hatos a vorbit despre legile digitalizării adoptate anul trecut, în regim turbode către Parlamentul României.

Panel de discuții

În cadrul evenimentului a avut loc și un panel de discuții în cadrul căruia antreprenori de succes au vorbit despre oportunitățile digitalizării în firmele pe care le reprezintă.

Camelia Ghiulai, o tânără atreprenoare din Marghita, a vorbit despre startup-ul său Plantevia Sanastore.

Am cunoscut foarte mulți oameni grozavi datorită afacerii mele. În 2019 am obținut printr-un program de startup o finanțare. Am hotărât să mă digitalizez. Am achiziționat și echipamente, dar am găsit foarte greu o persoană să mă ajute să le instalez și să mă învețe să le folosesc. Clienții noștri, ne solicită acum să fim și online. Motiv pentru care am accesat o nouă finanțare în 2021”, povestește Camelia Ghiulai.

Când a ajuns să implementeze finanțarea, și-a dat seama că nu are oameni care să o facă și a trebuit să se oprească.

Până atunci am crezut că cea mai mare problemă a mea este capitalul. Dar am greșit. Cea mai mare problemă a micului antreprenor sunt oamenii. Nu ai cum să reușești singur să dezvolți o afacere. Ai nevoie de specialiști, care trebuie plătiți. Sunt din nou în punctul în care caut programe. Mă bucur că astfel am aflat de Transilvania IT Cluster, că au un proiect pentru noi”, a precizat antreprenoarea din Marghita.

Aceasta este de părere că principala oportunitate pentru afacerea sa prin acest proiect este consultanța.

Oradea Tech Hub

Naomi Pentie, director executiv Oradea Tech Hub, a vorbit despre comunitatea locală de IT și provocările cu care se confruntă aceasta.

Oradea Tech Hub este o entitate non profit înființată în 2015 de către un grup de companii locale de tehnologie cu scopul principal de a contribui la creșterea și dezvoltarea ecosistemului local de tehnologie.

Dorim să facem din Oradea o destinație legitimă pentru specialiștii de IT. Considerăm că pentru a face din acest ecosistem unul atractiv avem nevoie de o comunitate unită. Puterea unei comunități vine din colaborare și competiție. Competiția poate fi chiar benefică, dacă este înțeleasă în mod corect. Până anul trecut, noi ne-am focusat doar pe companii de IT. Ne-am dat seama că există o nevoie a companiilor non IT care-și doresc să se digitalizeze, dar nu știu exact de unde să o ia. Credem că este nevoie de un nucleu de oameni care au trecut deja prin digitalizare și știu să-ți spună cum să treci de niște etape”, a precizat Naomi Pentie.

Oradea Tech Hub va organiza întâlniri dedicate companiilor care doresc să se digitalizeze.

CargoTrack

Răzvan Perțicaș, fondator CargoTrack, o companie de telematică – soluții de monitorizare prin GPS și soluții de plăți automatizate a taxelor de drum a vorbit despre compania pe care o conduce.

CargoTrack, pentru a ajunge la un nivel de digitalizare care să-i permită să reacționeze în timp real la tot ceea ce se întâmplă în flota monitorizată, care se ridică la câteva zeci de mii de mașini, și să poată reacționa în timp real la toate nevoile clienților, a început procesul de digitalizare prin dezvoltarea, încă din 2016, a unui departament de IT. Acest lucru a permis companiei să poată calcula, pe de o parte, productivitatea fiecărui departament și, pe de altă parte, să știe dinainte de a vedea clienții, că există undeva o problemă de telecomunicație sau orice altă problemă, și să reacționeze înainte. Asta ajută CargoTrack să vină în întâmpinarea clienților înainte ca ei să simtă toate aceste probleme.

Digitalizarea este un proces esențial fără de care companiile, pe viitor, nu cred că vor putea să-și desfășoare activitatea, dacă vor să scaleze, dacă vor să crească. Pe de altă parte, trebuie înțeleasă foarte bine, atât de către angajați cât și de către angajatori. Digitalizarea nu va aduce înlocuirea angajaților. Ei trebuie să înțeleagă acest lucru, pentru că există o eficiență. Și înainte a existat o eficiență. E ceva nou și prin natura noastră umană o acceptăm destul de greu. Digitalizarea, tot ceea ce face, este să crească productivitatea și, implicit profitabilitatea companiei. Cred că aceasta este una dintre cele mai mari încercări pe care le au IMM-urile”, a explicat Răzvan Perțicaș.

Provocările startup-urilor

Despre startup-uri și finanțările acestora, dar și despre provocările cu care se confruntă a vorbit Jozsef Gonczi, președintele Asociației pentru Promovarea Afacerilor în România (APAR).

APAPR este o asociație axată pe cursuri de dezvoltare pentru mentorii antreprenori și pentru acordări de finanțări de tip startup persoanelor și firmelor mici.

Beneficiarii noștrii sunt acele startup-uri care au maxim patru angajați. În perioada 2018 – 2019 am acordat 109 finanțări, dintre care, 26 în domeniul IT, 26 în domeniul creativ și restul, aleator, în diferite domenii. Din aceste 109 firme, încă sunt în funcțiune cam 65 – 70%, care la startup-uri este foarte bine”, a subliniat Jozsef Gonczi.

În ceea ce privește digitalizarea acestor firme, în special a celor din mediul rural, președintele APAR a observat că procentul este foarte redus.

Noi avem un proiect prin care facem niște cursuri de digitalizare, la un nivel basic, prin care le explicăm cum pot să-și facă activitatea mai ușoară. Prin aceste cursuri, o să-și dea seama cum le va putea crește profitul”, a precizat Jozsef Gonczi.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

S-a stins din viață artizanul Business Days Târgu Mureș

Articolul următor

Orădenii au lăsat blocurile pentru casele din comunele învecinate

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share