Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada cu tunelul Meseș, scoasă din nou la licitație

Diriguitorul autostrăzilor din România a făcut demersurile pentru noua licitație la șoseaua de mare viteză care va străpunge Munții Meseș.

6 aprilie este data limită de depunere a ofertelor pentru contractul de proiectare și execuție a încă 41 km din Autostrada Transilvania.

Diriguitorul autostrăzilor din România a făcut demersurile pentru noua licitație la șoseaua de mare viteză care va străpunge Munții Meseș. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis spre publicare anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică.

Acesta se referă la proiectarea și execuția autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău.

“Anunțul de participare va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Durata contractului este de 78 de luni și cuprinde 18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.  Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni”, a precizat CNAIR.

S-au răzgândit după scumpiri

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat anularea, dar și reluarea, în aceeași zi, licitațiilor pentru cele două loturi ale A3 de pe teritoriul județului Sălaj. Porțiunea dintre Zalău și Poarta Sălajului este considerată drept cea mai dificilă din A3.

“Licitația anterioară a fost anulată, în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport”, a spus Pistol.

Președinții consiliilor Județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca - UBB și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu - ULBS (foto) au semnat un parteneriat academic strategic care va cuprinde acțiuni comune concrete în zona educațională, de cercetare-dezvoltare-inovare și în relația cu societatea.

Parteneriat universitar Cluj – Sibiu. Rectorul UBB: “E o logică de tip win-win”

Articolul următor

Au fost anunțate primele zboruri de pe Aeroportul Braşov

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share