Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Producătorul local de tâmplărie PVC Decoplast a incheiat anul 2022 cu afaceri de peste 65 milioane lei

Decoplast, producător local de tâmplărie PVC, activ în România de peste 17 ani, a închis anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 65,6 milioane de lei, cu 25% mai mare față de cea raportată în 2021. Compania, care a investit anul trecut peste 4,4 milioane lei într-o fabrică nouă, construită de la zero, mizează pe o creștere de 25% a capacității de producție, care va permite inclusiv extinderea pe piețe din afara Europei.

Lansat în 2004 ca distribuitor, Decoplast, business independent, 100% local, s-a extins în 2008 pe zona de producție de tâmplărie PVC, comercializând în prezent 4 game de soluții de tâmplărie termoizolantă, cu care deservește atât piața din România, cât și țări europene precum Italia, Franța sau Belgia.

Compania a produs în 2022 peste 167.000 de metri pătrați de tâmplărie PVC, cea mai mare parte a volumului fiind comercializat intern. În ceea ce privește exportul, produsele Decoplast merg către distribuitori din Italia, Franța și Belgia. Odată cu punerea în funcțiune a noii unități de producție, construită de la zero în intervalul 2021-2022, compania țintește consolidarea poziției internaționale, în piețe din afara Europei.

„Începând cu 2017, am traversat o perioadă marcată de o instabilitate fără referințe în trecut. Între 2017-2020 am resimțit alături de toți jucătorii din România criza adâncă de personal. În 2020 a venit pandemia Covid 19, când am lucrat fără sincope, respectând normele sanitare integral. Exporturile s-au oprit timp de un an, cu impact direct în vânzări. Ne-am repliat, am recuperat tot ce am pierdut în primul semestru în a doua jumătate a anului. A urmat 2021, cu întârzieri, scumpiri, lipsă de stocuri. Reziliența, agilitatea, comunicarea în timp real cu partenerii ne-au ajutat să ne adaptăm și să găsim oportunități de creștere. Am investit în producție, tehnologii, oameni și ne-am definit prioritățile. Rezultatele vorbesc de la sine. Suntem pe creștere, avem o viziune pe termen lung și suntem conștienți că doar investind constant, un business rămâne relevant și necesar”, declară Mirela Ivașcu, Managing Partner Decoplast.

În prezent, compania numără 140 de angajați, are o cotă de piață de 1,5%, pe piața locală a producătorilor de tâmplărie PVC și țintește o creștere de până la 10% a cifrei de afaceri în 2023.

„Ambiția noastră este să creștem constant cu câteva procente pe an. Ne dezvoltăm și reinvestim o mare parte din profit anual. Mai mult, din experiența ultimilor 15 ani am învățat că orice ‘criză’ are un început și un sfarșit, mai îngrijorătoare este teama pe care o generează în rândul populației. Sperăm la un 2023 mai stabil din punct de vedere al prețurilor și mai predictibil din perspectiva lanțului de aprovizionare. De aici și scenariul unei creșteri de 10% a business-ului Decoplast anul acesta, ce se va concretiza, cel mai realist, începând cu semestrul doi”, explică Mirela Ivașcu.

În prezent, circa 80% din vânzările producătorului de tâmplărie termoizolantă sunt generate de clienți din zona de distribuție, iar restul din lucrări cu montaj, respectiv export. Potrivit managing partner-ului Decoplast, lucrările cu montaj au raportat o ușoară evoluție în 2022 față de anul precedent, direcție ce va continua și în 2023.

Producția de tâmplărie din PVC generează 90% la cifra totală de afaceri a companiei, diferența fiind realizată de produsele adiacente tâmplăriei pe care compania le intermediază, precum uși de garaj sau panouri de acoperiș. Producătorul le oferă clienților ansambluri termoizolante în orice nuanțe din paletarul RAL, alături de servicii de înfoliere sau vopsire. Produsele sunt clasificate în patru game care se diferențiază prin funcționalitate și calitate: DecoSensio și DecoSpatio, ambele premium, respectiv DecoVisio și DecoVitrio – gamele de bază.

Potrivit reprezentaților Decoplast, în ultimii ani au crescut considerabil solicitările de tâmplărie din gamele superioare, care asigură astăzi 50% din volumul total de vânzări, pe fondul cererii tot mai mari de sisteme eficiente energetic.

În plus, compania are o abordare sustenabilă a întregului proces de producție. Astfel, toate profilele Decoplast conțin materiale reciclate în proporție de 30%, în timp ce balastul generat de producție este 100% reciclat și transformat în materiale auxiliare, precum acesorii de tip glafuri.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

4,133 milioane de euro pentru modernizarea bibliotecilor din Bihor

Articolul următor

PROMELEK XXI – Business în creștere cu 33% în 2022, la 40,5 mil. €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share