Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Despre succes, branding, digitalizare, fonduri nerambursabile, la SAS Cluj Napoca

Conferința „Secretele antreprenorului de succes” (SAS) s-a bucurat de succes la Cluj Napoca.

Ziua de 13 și, mai ales, ploaia, nu i-a împiedicat pe antreprenorii clujeni să participe în număr mare la conferința „Secretele antreprenorului de succes” (SAS). Evenimentul a fost organizat la sediul BNI Cluj Napoca, într-un spațiu cu o panoramă deosebită asupra orașului.

Și sala a fost arhiplină, de la începutul până la sfârșitul conferinței. Semn că speakerii evenimentului au povestit lucruri interesante.

„Secretele antreprenorului de succes” este o serie de conferințe de business organizate IMM Club, cu susținerea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), BNI și ARDT. Transilvania Business este partener media al evenimentului.

Sala Plină la SAS Cluj Napoca

„Seria de evenimente «Secretele antreprenorului de succes» își propune să aducă la lumină oamenii dedicați cauzei antreprenorilor și poveștile lor, astfel încât și alți antreprenori să beneficieze de pe urma expertizei și experienței lor pentru a-și atinge obiectivele de business cu suportul lor, dar și pentru a servi ca MODELE și a ajuta la educația și evoluția comunităților din care provin”, a precizat Liviu Sav, cofondator IMM Club, moderatorul conferinței.

Antreprenorul secret

Antreprenorul secret al evenimentului de la Cluj Napoca a fost Dan Pitic, un antreprenor, de altfel, foarte cunoscut clujenilor, și nu numai. Un antreprenor care are o vastă experiență dovedită în construirea de start-up-uri, dar și în scalarea afacerilor până la nivel de lider de piață în diverse domenii de activitate.

Dan Pitic a povestit celor prezenți cum s-a apucat de afaceri, prima dată, înainte de 1989, cu receivere satelit, apoi cu zahăr, papetărie, mochete și plinte. Din aproape în aproape, simțind care afaceri au potențial, a ajuns unul dintre cei mai mari distribuiori de plinte și profile din România.

„Ne-am dat seama că nu este așa de complicat, am început să producem plinte și profile de aliminiu. Avem un brand propriu, se numește Profiline, care include profile, plinte, plăci ceramice, decorațiuni interioare, machete, uși, parchet, sisteme de ventilație, cam tot ce ține de amenajări interioare. Avem o divizie care face proiecte și care se ocupă de instalare în spațiul public. Mai avem o divizie care vinde sticle, borcane și capace și o divizie care vinde recipienți pentru salubritate, fiind unul dintre cei mai mari distribuitori din România. În afară de asta, mai avem fabrica Napochim și o divizie de imobiliare”, și-a enumerat antreprenorul afacerile.

Dan Pitic, antreprenorul secret

Întrebat de Liviu Sav ce înseamnă pentru el succesul, cum a ajuns de la niște activități banale la nivelul actual, Dan Pitic a răspuns că pentru el succesul înseamnă să-și vadă visul împlinit.

„Cred că am succes când echipa din jurul meu este motivată, fericită, și, și ea are succes. Cred că am succes atunci când clienții noștri sunt mulțumiți”, este de părere antreprenorul clujean.

Vizavi de bani, acesta spune că banii vin oricum, comparându-i cu fluidul care ține organimul de business în funcțiune. După un anumit nivel al satisfacerii necesităților de zi cu zi, banii sunt ca un joc de strategie, pe puncte.

Dan Pitic este coordonatorul pe Cluj a Romanian Business Leaders, care își propune să facă din România o țară mai bună. Prin educație, antreprenoriat și bună guvernare.

Antreprenorul recomandă să fim mai ambițioși în ceea ce privește relația cu cei care ne reprezintă, imaginându-ne că România, din punct de vedere economic este un SA, cu peste 20 de milioane de acționari, din care 18 milioane cu drept de vot.

Dan Pitic și-a exprimat părerea și despre fondurile nerambursabile.

„Sunt niște bani gratis, dacă iei banii nu doar pentru că sunt gratis ci pentru că sunt exact ceea ce-ți trebuie. Am văzut foarte multe proiecte care au luat banii pentru că erau și se putea, Problema nu este să faci proiecte, ci să le operezi după aceea. Să fii în măsură să acoperi cheltuielile și să aduci profitabilitate. Vă sfătuiesc să luați toți banii pe care-i găsiți gratis, dacă, într-adevăr, vă folosesc”, conchide Dan Pitic.

 

Informația în Primul Rând

Primul dintre speakerii evenimentului, profesorul universitar doctor UBB Adriana Tiron Tudor, a vorbit despre cum influențează tehnologia viitorul contabilității.

Adriana Tiron

„Cu toate noutățile tehnologice despre care se vorbește eu sunt optimistă și 100% cred într-un viitor mult mai bun pentru noi ca și profesie contabilă. Într-adevăr, am scăpat de o serie de operații repetitive. Avem mai mult timp pe care putem să-l punem la dispoziția firmelor”, a precizat profesorul de la UBB.

Aceasta apreciază foarte mult ideea de nerworking cu antreprenorii

Lorand Boyte

„Este foarte important să discutăm între noi, să vedem ce nevoi avem, ce putem să oferim. Și în acest mod, sperăm să vă convingem că noi, fără dumneavoastră nu avem cum să ne dezvoltăm, dar este și invers la fel”, a subliniat Adriana Tiron Tudor.

Lorand Boyte, profesionist bancar, le-a explicat celor prezenți cum este văzut antreprenorul de succes prin ochii unui bancher și la ce se uită băncile când un antreprenor solicită credit.

Din punctul său de vedere, lipsa îndatorării înseamnă frică, iar o îndatorare prea mare înseamnă lipsă de cumpătare, lăcomie, ambele variante fiind nesănătoase.

„O îndatorare corectă, bine gândită, și bine dimensionată este un catalizator important de dezvoltare pentru toate companiile”, este de părere Lorand Boyte.

Despre oportunitățile actuale de finanțare pentru Zona NV a vorbit Dan Tart, expert in finanțări nerambursabile la Goodwil Consulting.

Alina Marchiș, Associate SME Finance & Development, a oferit informații despre sprijinul oferit de BERD pentru antreprenorii din România.

Alina Marchiș

„De-a lungul timpului, am reușit să fac un profil al antreprenorului de succes. Cred că nu totul ține de bani, ci de fericirea pe care ne-o aduce business-ul pe care îl avem. Pentru antreprenorii pe care îi avem în portofoliu, odată ce au trecut de acel prag, în care lichiditatea și partea financiară este primordială pentru a-și duce business-ul la următorul pas, lucrurile sunt mult mai relaxate și le aduce o bucurie mult mai mare”, a observat Alina Marchiș.

Brandingul este doar pentru firmele mari sau și IMM-urile ar trebui să aibă strategii de brand? La această întrebare a oferit răspunsuri Anca Rarău, expert în branding.

„Faceți branding din prima zi a existenței afacerii. Nu vă dați seama, dar faceți branding”, a precizat Anca Rarău.

Anca Rarău

Aceasta a explicat diferențele dintre Marketing și Branding.

Despre digitalizarea IMM-urilor din trei perspective – inside the box, outside the box, lateral thinking a vorbit Bogdan  Gherghe,  digitalisation delivery specialist.

Tot despre digitalizare, de data aceasta despre patru beneficii majore pe care le pot obține antreprenorii prin digitalizarea proceselor de achiziții, a oferit informații Horia Neș, consultant în digitalizare.

Ovidiu Coruțiu

Ovidiu Coruțiu, antreprenor în domeniul financiar-contabil, a prezentat Topul primelor trei greșeli capitale pe care le fac antreprenorii pe zona financiar-fiscală.

„Urmați-vă visul, dacă aveți un business! Stabiliți-vă niște obiective realizabile! Țineți cont că întotdeauna va trebui să aveți pe lângă voi  diverși consultanți, în diverse etape. Încercați să vă dotați cu minime informații pe zona financiar – contabilă. Și încercați să vă asociați”, le-a transmis Ovidiu Coruțiu celor prezenți.

Despre conceptul StratPro: locul în care strategia se întâlnește cu productivitatea, a vorbit– Nicodim Hagău, consultant în leadership.

O aplicație nouă, B2I.app, de mare folos pentru companii, a fost prezentată de Melinda Morariu, antreprenor și expert în reporting.

Melinda Morariu

B2I.app este un sistem care oferă soluții validate la problemele stringente ale antreprenorilor sub forma rapoartelor interactive personalizate, prin care se preiau și prelucrează date deja colectate, fără introducerea manuală de date suplimentare de către utilizator.

Marius Maier, expert în managementul riscurilor, le-a explicat, prin exemple concrete celor prezenți, că managementul riscurilor trebuie să fie o preocupare majora a oricărui antreprenor.

La întrebarea: Cum poți să iți dublezi cifra de afaceri an de an? a răspuns antreprenorul Octavian Blăjan, cu activitate în domeniul transporturilor și logistică.

Octavian Blăjan

Acesta le recomandă antreprenorilor care doresc să-și dubleze cifra de afaceri an an de să facă o planificare trimestrială.

„Le recomand antreprenorilor să nu se lase intimidați de gândul că dacă nu au bani suficienți nu-și vor putea dezvolta business-ul. Dacă business-ul are scalabilitate și este sustenabil, vor putea face rost și de bani mai devreme sau mai târziu. Să caute un partener, să caute la bănci, dar să nu se dea bătuți”, recomandă Octavian Blăjan.  

Următoarele conferințe „Secretele antreprenorului de succes” vor fi organizate la Timișoara și Iași.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Câștigă experiență valoroasă. Oportunități pentru studenți la Star Transmission & Star Assembly

Articolul următor
Hotelul Beliș-Fântânele va deveni Hampton by Hilton în urma semnării contractului de franciză între grupul Transilvania Trek Cluj (TTC) și Hilton Worldwide.

Hotelul Beliș-Fântânele intră în rețeaua Hilton

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share