Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Clujul și Oradea cresc în interesul pentru publicitatea de pe panouri

Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) lansează noile rezultatele ale Studiului de Audiență OOH (SAO) care măsoară audiența panourilor publicitare stradale statice și digitale și profilul acestei audiențe pentru perioada martie 2022 – februarie 2023.

Cele două orașe din Transilvania sunt bine poziționate în cel mai recent studiu referitor la panourile publicitare.

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a lansat noile rezultate ale Studiului de Audiență OOH (SAO) care măsoară audiența panourilor publicitare stradale statice și digitale și profilul acestei audiențe pentru perioada martie 2022 – februarie 2023.

În 2022, se constată o reluare a obiceiurile de călătorie, similare celor dinainte de pandemie, românii fiind din nou expuși la panotaj. Cu 95% din populație expusă la panotaj săptămânal, în medie 3,5 ore pe zi, OOH este unul din cele mai importante medii de comunicare.

„Marcăm două premiere ce vin să completeze informațiile aflate la dispoziția industriei de media și publicitate în evaluarea profesionistă a panotajului. SAO 2023 oferă pentru prima dată rezultate de audiență și pentru panourile din Pitești, al 12-lea oraș al României inclus în studiu.

Studiul oferă posibilitatea evaluării datelor de audiență ale panourilor digitale la nivel de zi, individual pentru segmentele orare uzuale, oferind granularitatea adecvată rezultatelor panourilor de acest tip, în vederea evaluării audienței și tranzacționării publicității.

Prin această nouă livrare, panotajul din România, reprezentat de BRAT, își demonstrează, printr-un studiu obiectiv și independent, capacitatea de a livra partenerilor săi rezultate de încredere, date de audiență care îi certifică performanța”, a declarat Arina Ureche, director general al BRAT.

Noile rezultatele ale SAO sunt reprezentative pentru 3,4 milioane oameni, populația României cu vârstă cuprinsă între 14 și 74 de ani, rezidentă în 12 orașe: București, Brașov, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Sibiu și Timișoara.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 20.641 de persoane, modelând prin procedee statistice complexe 100.000 de călătorii efectuate de acestea, în vederea obținerii unor valori de trafic ajustate, conform traficului observat satelitar, la nivelul fiecărui oraș din universul măsurat.

Față de ediția anterioară, universul studiat a crescut cu 115.000 de oameni (+3,5%) prin introducerea în măsurare a orașului Pitești. Numărul de panouri incluse a crescut cu 7%, la 7.336. Față de eșantionul utilizat la livrarea precedentă, există o creștere de 29% a acestuia, cu 4.500 mai multe cazuri, și cu 18.700 mai multe călătorii observate (+24%).

În fiecare dintre orașele măsurate, panourile incluse în SAO ating 75% din populația rezidentă, cu vârsta cuprinsă de 14-74 de ani. Primele cinci orașe după audiența atinsă într-o săptămână de panourile măsurate în SAO sunt: Constanța (86%), Bacău (85,7%), Sibiu (84.7%), Pitești (84%), București (83%).

Datele studiului arată că majoritatea orașelor înregistrează creșteri ale reach-ului față de livrarea anterioară, cele mai mari fiind în București și Cluj-Napoca (+6%), Oradea și Ploiești (+4 %), în timp ce în restul orașelor numărul de oameni atinși de panourile măsurate a rămas constant.

Companiile ale căror panouri sunt măsurate sunt Cocor SA, Communications Media, Defi Romania, Euromedia Group, Fairway Media, Getica OOH, Media Advertising, New Age Advertising Agency, Universal Solution și Way Media.

Rezultatele de audiență sunt susținute de informațiile legate de mobilitatea oamenilor care arată că, în 2022, 95% dintre oameni realizează călătorii cel puțin o dată pe săptămână, fiind cu 4% mai mulți față de 2021 și aproape de valoarea de 96% înregistrată în 2018-2019.

A crescut și intensitatea cu care oamenii realizează călătorii în 2022, comparativ cu 2021. Procentul populației care realizează zilnic călătorii crește de la 64% în 2021 la 71% în 2022.

Oamenii își reiau vechile obiceiuri de deplasare zilnică, principalele scopuri care înregistrează creșteri semnificative fiind: mersul la serviciu (52%), deplasându-se zilnic în acest scop în 2022, față de 42% în 2021, și mersul la școală/ facultate – 7% în 2022 față de 2% în 2021. În privința obiceiurilor de deplasare cu frecvența săptămânală, oamenii își reiau vizitele la mall și la prieteni sau cunoștințe.

Studiul respectă standardele metodologice adoptate în măsurarea OOH la nivel internațional și se bazează pe combinarea a trei componente: studiul de mobilitate a oamenilor din univers, modelarea traficului în conformitate cu datele de trafic obținute din imagini din satelit și studiul de vizibilitate al panourilor stradale.

Studiul de vizibilitate a panourilor stradale are ca obiectiv definirea zonei din care, la o trecere uzuală a unei persoane, face probabilă observarea panoului și creativul afișat pe acesta, luând în calcul indicatori ai acuității vizuale a persoanelor, ale modului de deplasare a acestora (pietonal, auto, sensul de mers), ale mediului și împrejurimilor panoului (tipul arterei de circulație, numărul benzilor, obstacole), caracteristicile acestuia (dimensiuni, înălțimea de la sol, orientarea față de axul drumului, iluminarea proprie pe timp de noapte).

Prin analizarea tuturor acestor parametri, utilizând tehnologii avansate adaptate hărților digitale și analizelor de tip big data, SAO măsoară oamenii ce au realmente șansa de a observa un panou publicitar stradal.

Utilizarea simultană a datelor ce rezultă din studiul de mobilitate al persoanelor și a zonelor de vizibilitate ale fiecărui panou, în cadrul hărților digitale, face posibilă evaluarea audienței pe un model de tip reach & frequency conform standardelor internaționale în domeniu.

Astfel, poate fi evaluat numărul de oameni atinși de o campanie de publicitate în panotaj, creând premisele realizării, evaluării și optimizării campaniilor publicitare în funcție de obiectivele de comunicare ale acestora.

Rezultatele studiului sunt reprezentate de datele de audiență  ale fiecărui panou, fie static sau digital, și sunt furnizate beneficiarilor prin intermediul unui soft specializat de analiză și planificare media, dedicat panotajului, în cadrul căruia se pot realiza, evalua și optimiza planuri media OOH, utilizând indicatori specifici de media: audiență sau număr de oameni deduplicați (acoperire/reach), numărul de contacte cu un panou sau o campanie publicitară (impacturi/GRP), frecvența de expunere a persoanelor la un panou/campanie, afinitatea unui anumit public țintă cu un panou sau campanie etc.

SAO oferă pieței de media și publicitate informații complete cu privire la audiența și profilurile socio-demografice ale panourilor publicitare.  Acesta oferă pieței de media și publicitate rezultate de audiență măsurate după standardele și metodologiile selecționate și acceptate de industrie, asigurându-se comparabilitatea rezultatelor  panourilor măsurate.

BRAT este o organizație nonprofit a industriei de media și publicitate, care are ca membri editori de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă, companii ce dețin statii radio, companii de outdoor, alți terți interesați.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ordinul Arhitecților din România - Filiala Transilvania (OART), în parteneriat cu filialele OAR din Bihor, Satu Mare, Alba și Nord-Vest, cu sprijinul Ordinului OAR a deschis concursul BATRA.

Expozițiile Bienalei de Arhitectură Transilvania se țin în cinci orașe din Ardeal

Articolul următor
Președintele CCIM, Florentin Tuș, a condus o delegație a oamenilor de afaceri maramureșeni la Trnava (Slovacia).

Antreprenorii din Maramureș își fac intrarea în Slovacia

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share