Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grecia, Mamaia și Băile Felix, cele mai vândute la Eximtur

În topul celor externe, primele locuri la Eximtur sunt ocupate de Grecia, Turcia și Spania, însă Cipru și Tunisia au urcat cel mai mult față de anul trecut.
Spania a crescut spectaculos în cererea externă de vacanțe a românilor | Foto: Eximtur

Societatea de turism din Cluj-Napoca a realizat topurile destinațiilor externe și interne cele mai solicitate de români în acest an.

În topul celor externe, primele locuri la Eximtur sunt ocupate de Grecia, Turcia și Spania, însă Cipru și Tunisia au urcat cel mai mult față de anul trecut. Mamaia, Eforie Nord și Olimp sunt cele mai solicitate pe litoralul românesc, dar creșteri mari procentuale le au și Jupiter, Techirghiol și Neptun.

Dintre celelalte stațiuni, vânzările cele mai consistente le au Băile Felix, Băile Herculane și Călimănești-Căciulata, cu mențiunea că Băile Tușnad, Vatra Dornei și Geoagiu-Băi înregistrează creșterile procentuale cele mai mari. Tendințele anului 2023, după primele cinci luni, arată creștere pe toate segmentele, atât pentru serviciile de business travel, cu 60%, cât și pentru serviciile de leisure, cu 30%.

Top destinații externe, evoluție 2023/2022

  1. Grecia, 200%
  2. Turcia, 98%
  3. Spania, 541%
  4. Tunisia, 533%
  5. Bulgaria,122%
  6. Germania, 355%
  7. Cipru, 1.653%
  8. Emiratele Arabe Unite, 277%
  9. Italia, 266%
  10. Marea Britanie, 361%.

Top litoralul românesc, evoluție 2023/2022

  1. Mamaia, 155%
  2. Eforie Nord, 241%
  3. Olimp, 348%
  4. Venus, 146%
  5. Jupiter, 236%
  6. Cap Aurora, 155%
  7. Saturn, 133%
  8. Neptun, 208%
  9. Mangalia, 82%
  10. Techirghiol, 217%.

Top destinații interne, evoluție 2023/2022

  1. Băile Felix, 142%
  2. Băile Herculane, 215%
  3. Călimănești – Căciulata, 164%
  4. Sovata, 225%
  5. Vatra Dornei, 532%
  6. Geoagiu Băi, 285%
  7. Sinaia, 187%
  8. Predeal, 266%
  9. Covasna, 134%
  10. Băile Tușnad, 612%

Sursa: Eximtur

Turismul de leisure, predominant

Societatea clujeană a contabilizat, în trei decenii de existență, 4 milioane de călători, 1 milion de bilete de avion și 2 milioane de vacanțe. Anul trecut, vânzările sale s-au cifrat la 40 de milioane de euro (+21% față de 2021), iar profitul, la 1,49 milioane. Capitalurile proprii au depășit 3 milioane de euro. 40% din activitate a provenit din servicii business travel, iar 60%, din servicii leisure travel.

Principalele destinații vândute au fost România, Turcia și Grecia. Pentru 2023, Eximtur mizează pe afaceri de 45 milioane de euro, în creștere cu 12% față de anul anterior, bazate pe creșterea vânzărilor, consolidarea echipei și investiții în tehnologie. Ultima direcție vizează diversificarea produselor turistice oferite direct în platforma sa online.

Mizează pe automatizare

Societatea va introduce o nouă pagină dedicată rezervărilor de pachete combinate avion și cazare, conform opțiunii clientului, și o secțiune specială pentru destinațiile și unitățile hoteliere tip “Eco Friendly”. Eximtur mizează pe automatizare pentru a simplifica procesele de operare și a reduce costurile, asigurând sustenabilitate businessului.

“În următorii ani, vom investi constant în tehnologii inteligente, dar în primul rând în oamenii din spatele tehnologiilor care fac lucrurile să meargă și călătoriile să se întâmple”, a declarat Lucia Morariu, președinte fondator al Eximtur.

Eximtur este una dintre principalele companii de turism și călătorii din România. Aceasta deține 12 agenții în țară (șase proprii și șase francizate), capitaluri proprii de 3 milioane de euro. Principalii competitori în domeniu în țară sunt Christian’76 Tour, Memento International, Charter Broker, Manred și Eturia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Muzeul Naţional Brukenthal va lansa la toamnă propriul parfum

Articolul următor
Administrația județeană a predat administrarea modului de gestionare, ridicare și colectare a deșeurilor către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Eco-Metropolitan (ADIEM) Cluj.

ADI Eco-Metropolitan trece la administrarea deșeurilor din Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share