Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stadiul lucrărilor la Centura Oșorhei și la drumul județean Oșorhei – Copăcel

Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, a susținut joi, 22 iunie, o conferință de presă, în teren, la șantierul Centurii Oșorhei, alături de primarul comunei Oșorhei, Ioan Gligor, viceprimarul Mihnea Dumitreanu, Florin Talabă, reprezentant al firmei PORR, și Cristian Budurean, managerul de proiect din partea Consiliului Județean Bihor.

Lucrările la centură și la reabilitarea drumului județean 767 E, Oșorhei – Copăcel, au început în 14 februarie 2023. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20%. Ambele fac parte din Lotul 1 în cadrul proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”. Cel de-al doilea lot al proiectului cuprinde execuția Centurilor Sântandrei (5 km) și Nojorid (8,4 km), ambele în lucru, iar cel de-al treilea lot realizarea drumului Paleu – Biharia și Centura Biharia.

,,Traficul rutier este una dintre cele mai importante probleme ale județului nostru, iar acest trafic este deosebit de intens în zona metropolitană a orașului Oradea. Acesta este motivul pentru care Consiliul Județean Bihor a gândit mai multe proiecte pentru a descongestiona traficul rutier în această zonă metropolitană unde circulă zilnic zeci de mii de mașini. Se lucrează în prezent la Centura Oșorhei, la reabilitarea drumului de la Oșorhei la Copăcel, la drumul de legătură dintre Oradea și Nojorid, la Centura Sântandrei și la Centura Sânmartin. De asemenea, în licitație se află proiectul drumului de legătură Paleu – Biharia și Centura Biharia”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor.

Lungimea Centurii Oșorhei – 5,8 km

Lotul 1 prevede realizarea Centurii Oșorhei, care pornește din sensul giratoriu spre localitatea Cheriu, de pe centura Oradea, ocolește Oșorhei prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1, care face legătura cu localitatea Fughiu. Centura Oșorhei va avea 5,8 km lungime și are prevăzute două poduri mari peste râurile Bonar și Tășad și un pasaj suprateran peste calea ferată care leagă Oradea de Cluj-Napoca.

În cadrul aceluiași proiect se reabilitează cei 12,8 km de drum județean dintre Oșorhei și Copăcel. Aici lucrările presupun lărgirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietăți, refacerea podețelor și demolarea și refacerea podului peste valea Sărand.

Lucrările sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027. Termenul de execuție este de 18 luni din momentul ordinului de începere a lucrărilor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
70% la brandurile din Iulius Mall Cluj

Summer Sale, în Iulius Mall Cluj

Articolul următor

Ramona Lile: „UAV pe locul I în România în clasamentul U-Multirank”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share