Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

UBB somează CFR Infrastructură să își facă temele pentru terminalul de la Aiud

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) va prezenta un raport privind impactul pe care construirea acestui terminal îl va avea asupra viitorului logisticii şi transporturilor din Transilvania.
Inaugurarea noului terminal e estimată peste câteva luni | Foto: DP World

Universitarii clujeni au evaluat impactul viitorului terminal intermodal regional și fac un apel la statul român să primenească infrastructura feroviară.

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) va prezenta un raport privind impactul pe care construirea acestui terminal îl va avea asupra viitorului logisticii şi transporturilor din Transilvania. Investiția privată de 20 milioane euro vizează realizarea, în județul Alba, a unui terminal ce va asigura conectivitatea comercială a Transilvaniei cu Portul Constanța și principalele hub-uri logistice din Europa în regim feroviar.

„Investiția vine în întâmpinarea reglementărilor Comisiei Europene cu privire la transportul intermodal și în avans față de investițiile pe care statele membre vor trebui să le facă în următorii ani pentru a se alinia la legislația europeană și la țintele de reducere a CO2.

Importanța acestui proiect pentru Transilvania și întreaga Românie e dată de faptul că, în condițiile în care EU Green Deal (zero emisii de CO2 până în 2050) are ca țintă dublarea transportului de marfă pe calea ferată, terminalul asigură transferul rapid al mărfii din regim rutier în regim feroviar prin intermediul containerelor, reprezentând o infrastructură absolut necesară pentru atingerea acestui obiectiv.

În acest moment, în Transilvania nu există terminale de mare capacitate care să asigure condițiile necesare acestei tranziții”, spun specialiștii Centrului Interdisciplinar pentru Știința Datelor (CISD) al UBB.

Nici cu șoselele nu stăm prea bine

Ei au analizat impactul pe care deschiderea terminalului îl va avea în regiune. “Acest impact este cu atât mai important cu cât Romania nu are infrastructura rutieră atât de dezvoltată ca alte state europene; implicit, transportul de marfă în sistem rutier nu face decât să aglomereze și mai mult rețeaua rutieră”.

CISD a realizat estimări cu privire la diferențele de emisii de carbon și costuri prin utilizarea transportului feroviar pe distanțe lungi, au estimat impactul geografic pe care terminalul îl va avea și dimensiunea investițiilor care pot beneficia de acest mod de transport.

Specialiștii UBB au contribuit la revizuirea legislației specifice și au purtat consultări cu mari firme de import-export din Transilvania pentru a valida utilitatea terminalului, care va facilita conectarea a 50% din produsul intern brut industrial al României cu principalele piețe globale.

„Tragem un semnal de alarmă către autorități privind necesitatea investițiilor în infrastructura feroviară și necesitatea sprijinirii acestui mod de transport, având ca scop atingerea țintelor Green Deal.

Aceasta vine în condițiile în care ultimul raport al Camerei Europene a Auditorilor evidențiază lipsa de centre intermodale și problemele pe care UE încă le are pentru a-și atinge strategia legată de transportul intermodal, dar și de reducerea poluării”, adaugă reprezentanții CISD.

Inaugurat în câteva luni

Operatorul logistic DP World se apropie de finalizarea terminalului din comuna Mirăslău, de lângă Aiud. Aici va fi construit și un hub logistic. Terminalul va deservi companii cu activitate de producție și marii comercianți localizați în special în județele Alba, Cluj, Mureş, Sibiu, Hunedoara, Bistriţa-Năsăud.

Acesta va conecta zona centrală a țării cu Portul Constanța, iar de acolo, cu clienți din întreaga lume. Terminalul va oferi clienților integrarea facilităților de transport intermodal cu servicii suplimentare: spații de depozitare (depozite cu temperatură controlată), facilități de încărcare și descărcare a containerelor și semiremorcilor de pe vagoane, spații de birouri, parcări pentru camioane.

„Am încredere în viitorul Transilvaniei și în aportul valoros pe care îl aducem în această regiune a României”, a declarat Cosmin Cârstea, CEO al DP World România. În etapele care urmează, terminalul va conecta principalele noduri de transport din Europa, facilitând un flux eficient de mărfuri și conexiuni neîntrerupte către și dinspre Transilvania.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cum s-a pregătit Cluj Arena de Campionatul European U21

Articolul următor
Lidl România va institui, în toate magazinele din țară, Săptămâna Electrică, una tematică dedicată Electric Castle, festival la care este partener strategic.

Lidl va lansa colecția de haine și accesorii Electric Castle

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share