Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Proiectul pasajului de pe Tăietura Turcului e neviabil”

Deputatul clujean Viorel Băltărețu cere o reacție promptă din partea autorităților implicate în privința proiectului de infrastructură.
Parlamentarul de Cluj a pus cele două soluții pe aceeași planșetă | Foto: Viorel Băltărețu

Deputatul clujean Viorel Băltărețu cere o reacție promptă din partea autorităților implicate în privința proiectului de infrastructură.

Conceptul pasajului peste calea ferată de pe Tăietura Turcului e neviabil, susține Băltărețu, aducând argumente împotriva actualei forme a proiectului, susținute de Primăria Cluj-Napoca (PCN). El atrage atenția asupra urgenței situației: în iunie a expirat termenul asumat de constructor pentru depunerea proiectului.

“Pasajul are două obiective: să fluidizeze traficul în zona Tăietura Turcului și să ofere pietonilor și bicicliștilor o traversare în siguranță a căii ferate. Proiectul propus de Primăria Cluj-Napoca nu asigură realizarea completă a niciunuia dintre cele două obiective.

După ce în prima sa formă era neviabil tehnic (includea o rampă de 14%), proiectul a fost simplificat. S-a redus numărul căilor de acces la pasaj și s-a revenit la trecerea la nivelul căii ferate pentru pietoni și bicicliști.

Nici în a doua iterație proiectul PCN nu e viabil. În primul rând, se vor crea blocaje în trafic. Apoi, cei care circulă în direcțiile Gruia și Baciu / Tetarom / centura metropolitană, nu vor avea acces la pasaj. Pietonii nu vor putea traversa sau ajunge în siguranță în gara ce se va construi lângă pasaj”, a arătat Băltărețu.

Proiectul urmează să intre în avizare

Deputatul a amintit că, în 2021, a atras atenția autorităților asupra soluției incomplete pentru pasaj. El le-a solicitat să pună la dispoziția clujenilor, în mod transparent, documentația actuală a proiectului, care să fie analizată în dezbatere publică.

“În ultimii doi ani, am consultat specialiști locali în proiectare și execuție de infrastructură de transport. Așa am aflat că administrația locală are la dispoziție un alt proiect ce optimizează atât aspectele tehnice, cât și pe cele financiare sau de timp.

Acest proiect include soluții reale atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru traversarea subterană de către pietoni. Azi, în numele clujenilor, cer primarului Emil Boc să facă public proiectul în lucru, care urmează să intre în avizare în foarte puțin timp”, adăugat Băltărețu.

Deficiențe semnalate Comisiei Europene

Asociația Pro Infrastructură (API) a semnalat reprezentanților Comisiei Europene (DG Regio, JASPERS) soluțiile “primitive și lipsite de siguranță” adoptate în aglomerările urbane din România. API a cerut CFR Infrastructură și PCN să prevadă de urgență în zona Tăietura Turcului / Tetarom o subtraversare pentru pietoni, cicliști și persoane cu mobilitate redusă. Organizația arată că orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată, însă acest lucru nu se întâmplă și la Cluj-Napoca.

Aceasta semnalează că o soluție decentă aleasă de țările civilizate în mediul urban este subtraversarea printr-un pasaj atent desenat de un arhitect și bine iluminat. Electrificarea magistralei feroviare Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este un proiect de 2,2 miliarde de euro gestionat de CFR Infrastructură.

Toate cele patru contracte pentru electrificarea magistralei au fost semnate. Acestea au ca sursă de finanțare Planul Național de Redresare și Reziliență și însumează 9,36 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Prin electrificarea și reabilitarea liniei de 166 km se vor asigura condiții tehnice pentru circulaţia cu viteze superioare, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar. După reabilitare și electrificare, distanța Cluj – Oradea ar urma să fie parcursă în 1:45 ore în loc de 3, în prezent. Va fi realizat și pasajul de cale ferată Tăietura Turcului, cu impact pentru decongestionarea traficului în zonă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Studenții din anul IV ai Facultății de Arhitectură din Cluj-Napoca au ajuns la Colegiul Național Liviu Rebreanu (CNLR) din Bistrița, monument istoric aflat în reabilitare de către societatea de construcții.

Viitorii arhitecți au vizitat șantierul MIS Grup de la Colegiul Rebreanu

Articolul următor
Sunt trei linii de noapte care vor cuprinde zonele principale ale orașului.

Clujul va avea transport public de noapte

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share