Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Clujul va avea transport public de noapte

Sunt trei linii de noapte care vor cuprinde zonele principale ale orașului.
Autobuze nocturne au putut fi văzute cu ocazia Nopții Muzeelor sau Campionatului European de Fotbal U21 | Foto. CTP

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a anunțat instituirea a trei curse pe timpul nopții.

“Din 1 iulie avem transport public de noapte, vom avea trei linii, aceasta înseamnă că din zona centrală pe axa Zorilor – Grigorescu va fi o linie care va pleca de la 23:00, din jumătate în jumătate de oră, până la 02:00. A doua axă este Centru – T. Vuia – Mărăști – Aeroport, iar a treia este Centru – Bd. Titulescu – Iulius Mall – Bucium.

Este un efort pe care CTP îl face, mă bucur că a înțeles mesajul nostru despre importanța transportului public în oraș și mai ales că punem accent pe cel verde, nepoluant. Toate mijloacele care vor circula noaptea sunt autobuze electrice sau troleibuze”, a spus primarul Emil Boc.

Șoferii de noapte, remunerați suplimentar

“Sunt trei linii de noapte care vor cuprinde, spunem noi, toate zonele principale ale orașului. Acestea se vor intersecta, oarecum, în zona centrală. Achiziția biletelor se va putea face de la automate sau prin POS.

Ritmul de succedere va fi din 30 în 30 de minute, iar în fiecare capăt de linie vor fi câte două mijloace de transport care vor pleca spre destinația opusă. Cred că va fi un succes, mai ales că s-a bătut multă monedă pe acest tip de transport.

Implementarea sa nu este deloc ușoară, trebuie să vedem ce beneficii aduce pentru că impune anumite costuri, sporuri de noapte pentru șoferi prevăzute de legislația muncii. În funcție de numărul de călători, vom putea regla intervalele de timp sau frecvența”, a menționat directorul CTP, Liviu Neag.

“Dacă doriți să participați la un eveniment cultural sau să petreceți timp cu prietenii, transportul de noapte vă duce acolo. Din 1 iulie, CTP extinde transportul de noapte în municipiul Cluj-Napoca, prin introducerea a trei noi linii, 54N și 5N și 25N. Linia 54N va fi deservită de autobuze electrice, iar liniile 5N și 25N, de troleibuze.

Programul de circulație al acestor linii se va desfășura între 23:00-02:00 pe liniile 54N și 25N și între 22:50-02:00 pe linia 5N. Plecările pe toate cele trei linii vor fi la 30 de minute, concomitent de la ambele capete de linii.

Costul unui titlu de călătorie va fi de 5 lei, care va putea fi achiziționat prin aplicația 24Pay, de la POS-urile din mijloacele de transport și de la conducătorul auto”, potrivit municipalității clujene

 Traseele celor trei linii

  • 54N: cartierul Zorilor – zona centrală – cartierul Grigorescu
  • 5N: Aeroport – zona centrală – P-ța Gării
  • 25N: str. Bucium – zona centrală – str. Unirii

Deficiențe semnalate de Mobilitate Cluj-Napoca

“Clujul intră în liga orașelor cu o rețea de transport public de noapte, organizând trei trasee cu circulație între 23:00 și 02:00. Linia 54N, cu orarul și traseul implementat de astăzi, a fost propusă în 2018, în cadrul exercițiului de bugetare participativă, fiind atunci considerată neoportună și declarată neeligibilă.

În 2020, Emanuel Ungureanu propunea rețeaua de transport de noapte care se implementează de acum, dar cu circulație până la 05:00, nu doar jumătate de noapte, și cu legătură până la autogară, nu doar la gară.

În 2022, echipa platformei Mobilitate Cluj-Napoca (MCN) explica cum doar cu aceste trei linii de noapte, aproape întreg municipiul ar putea fi conectat non-stop. În 2023, USR Cluj a lansat o petiție care a trecut de 7.500 de semnatari pentru implementarea acestei rețele, presiunea publică ajungând astfel să dea roade după cinci ani de “bătut moneda”.

Titlurile de călătorie de noapte, în valoare de 5 lei, nu oferă posibilitatea de a schimba vehiculul în cadrul aceluiași bilet, astfel că o deplasare cu interschimb ajunge să coste 10 lei.

Abonamentele, fie ele cu tronson comun sau pe toate liniile, nu sunt valabile și noaptea. Traseul 5N este redundant cu autobuzul A1E, iar după 02:00 nici A1E, nici transportul de noapte nu mai circulă. Timp de trei ore orașul, aeroportul, gara și autogara rămân în continuare fără vreo formă de transport public.

Traseul 25N a fost modificat astfel încât nu mai ajunge nici la stația de interschimb Victoria, făcând schimbul spre Mărăști imposibil, nici la campusul universitar FSEGA, ratând un mare centru universitar, nici în zona Iulius Mall, presărată cu activități care se întind până noaptea târziu.

Perechea de stații Sora / Victoria, unde se întâlnesc toate traseele, nu este prevăzută cu regularizare în parcurs, astfel încât toate liniile să plece simultan de acolo, facilitând schimbul rapid într-o rețea pulsatorie.

CTP s-a inspirat cu imaginea postării de la cea din capitală. Din păcate nu s-a inspirat și cu titlurile de călătorie (standard, tarif ca ziua), nici cu programul de circulație (23:00-05:00, toată noaptea). Soluții bune implementate incomplet sau greșit nu au cum să atingă efectul pozitiv scontat”, conform MCN.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Deputatul clujean Viorel Băltărețu cere o reacție promptă din partea autorităților implicate în privința proiectului de infrastructură.

“Proiectul pasajului de pe Tăietura Turcului e neviabil”

Articolul următor

Consiliul Național de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior s-a întrunit la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share