Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ADR Centru a lansat în consultare Ghidul Solicitantului pentru Acțiunea 6.2 privind învățământul profesional și tehnic

ADR Centru, în calitatea sa de Autoritate de Management pentru Programul Regiunea Centru a lansat în consultare Ghidul Solicitantului pentru Prioritatea de investiții 6 O regiune educată – Obiectiv specific 4.2 Îmbunătățirea accesului la servicii favorabile incluziunii și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online, Acțiunea 6.2 Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic.

Consultarea publică se derulează pe o perioadă de 15 zile lucrătoare, în perioada 14 septembrie 05.10.2023. Apelul de proiecte este de tip competitiv cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.

Alocarea financiară corespunzătoare acestui apel este de 23.885.959 euro, din care sprijin FEDR
20.303.065 euro și 3.582.894 euro cofinanțare națională.

Două obiective importante pentru ADR Centru

La nivelul Regiunii Centru, în anul 2020, 15916 elevi erau înscriși în școli profesionale, peste 8274
elevi erau înrolați în învățământul postliceal și de maiștri, iar 26903 elevi studiau în licee cu profil
tehnic, de resurse și servicii.

O provocare a sistemului de învățământ profesional și tehnic din regiune este adaptarea
constantă la evoluția tehnologică și la nevoia de competențe pe care le solicită economia locală.
Intervențiile operațiunii vor avea în vedere creșterea participării la învățământul profesional și
tehnic (obiectiv asumat la nivel național și regional) atât prin investiții în crearea unor medii de
învățare mai atractive, cu tehnologii și echipamente moderne, dar și prin facilitarea accesului
elevilor din mediul rural la unitățile de învățământ.

Prioritare sunt investițiile în unitățile de învățământ care formează sau dezvoltă/introduc calificări în domenii cerute pe piața muncii și dezvoltă parteneriate solide cu mediul de afaceri, dar și cele care facilitează accesul elevilor din mediul rural/medii defavorizate la oferta educațională a unităților de învățământ profesional și tehnic.

O Europă mai socială și mai incluzivă

Prezentul apel de proiecte răspunde Obiectivului de politică 4: O Europă mai socială și mai
incluzivă, prin implementarea Pilonului European al Drepturilor Sociale, obiectivul specific OS 4.2
Îmbunătățirea accesului egal la servicii de calitate și incluzive în educație, formare și învățarea pe
tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței
pentru educația și formarea la distanță și online (FEDR), sprijinind investiții în infrastructura și
servicii educaționale pentru învățământul profesional și tehnic.

Acces pentru cei cu mobilitatea redusă

Se acordă o atenție specială adaptării infrastructurii educaționale pentru persoanele cu mobilitate redusă / dizabilități prin: asigurarea de rampe de acces, marcarea traseelor de acces, adaptarea spațiului de învățare pentru a facilita nu doar accesul dar și funcționalitatea pentru persoanele cu dizabilități, asigurarea accesului, a circulației orizontale și verticale, a accesului la grupurile sanitare, sălile de clasă.

Condițiile de eligibilitate vizează și egalitatea de șanse între femei și bărbați, interzicerea oricăror acțiuni care au potențialul de a discrimina pe bază de sex, rasă, origine etnică, dizabilitate, vârstă sau orientare sexuală, interzicerea oricăror acțiuni care contribuie, sub orice formă, la segregare sau excluziune.

Eficienţă energetică

Investițiile prevăzute în cadrul acestui apel vor avea ca activitate obligatorie îmbunătățirea
eficienței energetice în clădirile reabilitate sau modernizate. Sunt eligibile investiții specifice în
limita a maxim 15% din valoarea eligibilă a proiectului, care să ducă la îmbunătățirea
performanțelor energetice a/ale clădirii/clădirilor prin scăderea cu cel puțin 30% a consumului
de energie sau la reducerea cu cel puțin 30% a gazelor cu efect de seră. Această condiție nu este
obligatorie pentru clădirile noi.

Într-un procent de maxim 2,5% din valoarea eligibilă a proiectului, în cadrul proiectelor depuse
vor fi prevăzute activități soft, asimilate activităților de tip FSE+, care pot contribui la atingerea
obiectivelor proiectului de creștere a gradului de participare la învățământul tehnic si profesional.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Alături de Alteța Sa Sheikh Hamdan bin Khalifa Al Nahyan sunt încântată să anunț deschiderea oficială a Romanian - UAE Business Council (UAE-ROBC).

Romanian – UAE Business Council, lansat cu fast în Burj Khalifa

Articolul următor

Aparatură medicală de peste 10,6 milioane de lei pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share