Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primul strat de asfalt pe Centura Nojorid

Constructorii au început miercuri, 27 septembrie, turnarea primului strat de asfalt pe Centura Nojorid, o investiție din fonduri europene a Consiliului Județean Bihor. Stadiul lucrărilor ajunge astfel la aproximativ 40%.

Drumul de legătură între Oradea și Nojorid are o lungime totală de 8,3 km, fiind prevăzut cu piste de biciclete cu o lățime de 2,5 metri. Centura propriu-zisă, de la Oradea la Apateu, are o lungime de 5 km. Din acest drum va porni o bretea de legătură cu DN79 la intersecția cu drumul comunal care duce spre Livada, în lungime de peste 1,6 km, iar altă bretea de legătură cu DN79 va fi spre centrul comunei Nojorid. În continuare, acest drum se va întâlni cu viitorul inel rutier metropolitan, un proiect al Consiliului Județean Bihor care va face legătura între DN79, DN76 și DN1.

Din fonduri europene

Centura Nojorid face parte din etapa II a proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”. Din aceeași etapă face parte și Centura Sântandrei. Cele două investiții au o valoare totală de 84.394.118,95 lei, fără TVA.

Etapa I a proiectului prespune realizarea Centurii Oșorhei și reabilitarea drumului de 12 km dintre Oșorhei și Copăcel, DJ 767E, valoarea lucrărilor fiind de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Firma PORR Construct execută lucrările pe etapele I și II, termenul de finalizare fiind stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (februarie 2023).

A treia etapă a proiectului prevede realizarea Centurii Biharia și a legăturii cu localitatea Paleu (5,6 km + 3,1 km).

„Pe drumurile naționale, la intrarea în zona metropolitană a Municipiului Oradea, în fiecare zi circulă peste 20.000 de vehicule, iar numărul locuitorilor din comunele limitrofe a crescut foarte mult, astfel că în ultimii ani a apărut o problemă serioasă în ceea ce privește traficul rutier atât de mărfuri, cât și de persoane.

Aceste proiecte degrevează Centura Oradea și traficul care intră inutil în oraș din lipsă de alternative. Asta înseamnă o economie în bani pentru șoferi, pentru că se reduce consumul de carburant, timpul pe care îl petrece omul în trafic, e vorba și de poluare, stres și toate celelalte. În fapt, pentru asta sunt gândite aceste proiecte, să rezolve problemele reale ale oamenilor pe care le știm cu toții”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

Finanțarea pentru proiectul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” urmează să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027. Cererea de finanțare pentru această investiție și alte două proiecte a fost depusă pe 1 august 2023.

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primul an din proiectul „Start în educație” e analizat de Fundațiiile OMV Petrom și World Vision România

Articolul următor
Acțiunile cu titlu gratuit fac parte din programul Stock Option Plan (SOP) pe care AROBS l-a demarat și prin care a dorit investiția în dezvoltarea profesională a persoanelor-cheie, împiedicând migrarea către competiție și costul de înlocuire a acestora.

AROBS își recompensează angajații cu 11 milioane de acțiuni gratuite

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share