Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stadiul lucrărilor la Inelul Rutier Metropolitan al Oradiei

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, a prezentat presei, pe teren, în 23 octombrie 2023, stadiul șantierului Inelului Rutier Metropolitan, la o lună de la începerea lucrărilor.

Constructorii lucrează concomitent pe mai multe zone ale traseului, atât pe lotul 1, cât și pe lotul 2. Primele lucrări au început în 20 septembrie, pe lotul 2, cuprins între km 9+055 – 17+017. Traseul pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu, și se termină în Oșorhei.

„Aici se construiește un viaduct în lungime de 395 de metri, cu 12 deschideri și 64 de piloți forați cu o lungime de 20 de metri. În prezent, două foreze execută acești piloți pentru realizarea viaductului care va traversa acumularea nepermanentă de la 1 Mai, peste drumul comunal DC 59”, a precizat Mircea Mălan.

Acest tronson va avea lungimea de 7,96 km, iar lățimea părții carosabile va fi de 2×3,00m + acostamente 2×1,00m. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, care are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.

 

Lotul 1

În 25 septembrie au început lucrările la lotul 1, al cărui traseu de 9 kilometri începe de la viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix, și se termină în Nojorid. Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fără TVA.

Săptămâna viitoare, constructorii vor începe să foreze piloții pentru viaductul care va avea o lungime de 332 de metri, cu 8 deschideri și 44 de piloți forați.

„Această investiție va reprezenta adevărata centură a orașului Oradea. Cei care locuiesc în Oradea și în comunele limitrofe, Nojorid, Sânmartin și Oșorhei, vor scăpa de traficul de tranzit, de zgomot și poluare. Inelul metropolitan scurtează legătura dintre drumul național DN 79 Oradea – Arad, DN 76 Oradea – Deva și DN 1 Oradea – Cluj. În felul acesta, toți cei care tranzitează zona, de exemplu, de la Arad spre Cluj, nu vor mai trebui să intre în Oradea și în comunele limitrofe, unde la orele de vârf se pierd zeci de minute, ci vor folosi acest drum”, a adăugat vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

Inelul rutier metropolitan, în lungime de 17 kilometri, se intersectează cu alte trei mari proiecte ale Consiliului Județean Bihor, aflate în execuție: drumul de legătură Oradea – Nojorid, centura comunei Sânmartin și centura comunei Oșorhei.

Obiectivul de investiții „Inel Rutier Metropolitan Oradea – Lot 1: km 0+000 – 9+055 și Lotul 2: km 9+055 – 17+017” este finanțat prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările pentru Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor. Contribuția guvernamentală reprezintă 80% din valoarea totală a investiției, iar 20% reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea.

Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vitesco Technologies Group AG va evalua oferta de achiziție anunțată de Schaeffler AG

Articolul următor

Vezi ce documente trebuie să depună fermierii la APIA pentru motorină

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share