Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a controlat șantierul gestionat de constructorul bistrițean.
DRDP a monitorizat în teren lucrările la Drumul Expres (DEx) 4, șosea de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre Autostrada Transilvania (A3) și Drumul Național 1 (DN1), în dreptul localității Tureni.
Antreprenor este Dimex 2000 Company (lider), în asociere cu Autotehnorom, OPR Asfalt, Obras Publicas y Regadios și CON-A Operations. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat în 21 august, durata de execuție fiind de 18 luni. Contractul se ridică la 562 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Lungimea DEx este de 5 km, bretelele la nodul cu A3 sunt de 5 km, iar bretelele la nodul cu DN 1, de 2,7 km.
“Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 200 de muncitori și 190 de utilaje și se concentrează în mod deosebit asupra lucrărilor la terasamente, consolidări și structuri. Lucrările sunt adaptate la condițiile meteorologice și se implementează măsuri suplimentare atunci când programul sau tehnologiile folosite impun acest lucru”, a remarcat Mihai Iuga, reprezentantul legal al DRDP Cluj.
Lucrări în execuție:
- Decopertare strat vegetal și săpătură pentru aducerea la cotele din proiect a terenului de fundare: km. 0+000 – km. 3+400
- Îmbunătățire teren de fundare: km 0+420 – km 2+800
- Bretea Gilău – Tureni: decopertare strat vegetal și săpătura pentru aducerea la cotele din proiect a terenului de fundare km 0+500 – km 0+800
- Bretea Turda – Tureni: decopertare strat vegetal, săpătură pentru aducerea la cotele din proiect a terenului de fundare, stabilizare teren de fundare km 0+420 – km 1+157
- Consolidare DEx: km 2+880 – km 3+240 – săpătură etapa I
- Pasaj pe DN1: km 457+320 – execuție piloți infrastructură pasaj
- Viaduct DEx: km 4+341 – execuție piloți infrastructură viaduct
Sursa: DRDP Cluj
Tranzitul Turzii, coșmar pentru șoferi și localnici
„Dimex a avut un start curajos pe DEx 4, care va lega, într-un final apoteotic, municipiile Turda și Dej. Cei nici 5 km de lângă Tureni sunt așteptați cu sufletul la gură de clujeni și de toți șoferii aflați în tranzit. Chinul lor ar putea să se termine mai repede, la sfârșit de 2024.
Cei de la Dimex au atacat lotul cu mult tupeu și ne dau speranțe că ar putea face o mare performanță în prima lor aventură ca lideri pe un proiect major de infrastructură rutieră: inaugurare în decembrie 2024, înainte de termenul contractual, februarie 2025. Șantierul arăta foarte bine la început de noiembrie: stadiu fizic general 10%, două treimi din săpături realizate.
Ceva emoții ne dau partenerii de la CON-A care sunt responsabili cu structurile. Ne asigură însă că și-au calculat bine pașii. Suntem cu ochii pe acest proiect, un „ciot” care va tăia multe, multe minute eliminând tranzitul orașului Turda, un coșmar deopotrivă pentru șoferi și localnici” a fost concluzia Asociației Pro Infrastructură (API).