Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Închiderea liniei ferate Cluj – Oradea prinde CFR Călători pe picior greșit

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a informat că, din 8 ianuarie, continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj și Oradea va fi asigurată prin introducerea serviciilor de autocare sau autobuze.
Instituția națională de reformă feroviară consideră că operatorii rutieri vor putea prelua fluxul de pe calea ferată | Foto: ARF

Transportatorul feroviar de stat încă nu a reușit să finalizeze procedura de înlocuire a trenurilor sale cu autobuze sau autocare pe acest traseu.

A fost publicat programul autobuzelor de înlocuire a unor trenuri de călători în contextul închiderii traseului feroviar dintre Cluj și Episcopia Bihor. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a informat că, din 8 ianuarie, continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj și Oradea va fi asigurată prin introducerea de autocare sau autobuze.

Instituția a comunicat stațiile de îmbarcare și debarcare în autobuzele de înlocuire pe relația Cluj-Napoca – Oradea. Programele de transport al autocarelor, respectiv autobuzelor de înlocuire tren ale operatorilor privați de transport feroviar Interregional Călători și Transferoviar Călători sunt cuprinse în documentele anexate pe website-ul ARF.

“CFR Călători va institui serviciile de înlocuire a trenurilor în termenul cel mai scurt, în condițiile finalizării procedurilor de achiziții publice ale acestor servicii. Vom reveni cu detalii la momentul în care ni se notifică de către CFR Călători finalizarea procedurii și implementarea serviciului de înlocuire de trenuri.

Titlurile de călătorie feroviare rămân valabile, indiferent dacă această călătorie începe, în mod tradițional, pe calea ferată și se continuă cu un astfel de serviciu de înlocuire sau începe, în noile condiții legale, cu serviciul de înlocuire și se continuă pe calea ferată.

Autobuzele și autocarele de înlocuire vor permite reintroducerea unor servicii publice de transport oferite în cadrul mersului de tren 2022/2023, care au fost suspendate în condițiile capacității de transport pe timpul lucrărilor de modernizare. Biletele vor putea fi achiziționate și prin canalele de vânzări ale operatorilor de transport feroviar, inclusiv din zonele fără trafic, în perioada lucrărilor”, conform ARF.

 

Autobuzele circulă la orele de tren

„Modificările încep, din 8 ianuarie, doar pe loturile de mijloc (2 și 3), unde se va asigura transbordare cu mijloace auto pentru intervalul Aghireș – Poieni – Aleșd, unde se deschid primele șantiere, pe 90 km de cale ferată. Pe Cluj-Napoca – Aghireș (lotul 1) și Aleșd – Oradea – Episcopia Bihor (lotul 4), trenurile vor circula pe un singur fir, iar lucrările se vor executa pe celălalt fir”, spunea Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură.

La finele anului trecut, Guvernul României a legiferat introducerea de autobuze și autocare de înlocuire a unor trenuri de călători în zonele afectate de șantierele de modernizare a căii ferate. Acestea vor circula la ore și cu opriri similare celor din mersul de tren 2022/2023.

“În același timp, reglementarea vine să pună în valoare și experiența și calitatea serviciilor dobândite de operatorii de transport rutier din România, în ultimii 30 ani”, consideră ARF. Stațiile temporare ale serviciilor de înlocuire vor fi anunțate și semnalizate corespunzător, în conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice.

Lucrările de reabilitare și electrificare a tronsonului Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166 km) fac parte din marile proiecte ale CFR Infrastructură finanțate din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul de finalizare pe toate cele patru loturi este 2026, valoarea contractelor (proiectare, execuție, consultanță) este de 7,6 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Fermierii din SUA care au cultivat hibrizi de porumb de marcă Pioneer de la Corteva Agriscience au obținut performanțe dovedite în câmp, cu rezultate câștigătoare în concursul anual de randament al Asociației Naționale Americane a Cultivatorilor de Porumb (NCGA) din 2023.

Record mondial înregistrat de porumbul Pioneer: 39,2 tone la hectar

Articolul următor
Animale, grădini cu fructe gigant, personaje din basme sunt doar câteva exemple dintre cele 170 de instalații luminoase care au cucerit spațiul din proximitatea Iulius Mall Cluj.

Iulius Parc s-a transformat în „The Glowing Garden"

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share