Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Programul și stațiile de oprire ale autobuzelor ce vor înlocui trenurile dintre Cluj – Napoca și Oradea

Începând cu data de 8.01.2024, nu se va mai putea circula direct cu trenul între Cluj –  Napoca și Oradea. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că în perioada 08.01.2024 – 08.01.2026, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireș – Poieni, pentru execuția lucrărilor de “Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni.

CFR SA menționează faptul că, în perioada închiderii circulației feroviare pe relația Aghireș – Poieni pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș si retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data prezentei.

În vederea asigurării continuității serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, CNCF CFR SA acordă sprijinul necesar Autorității pentru Reformă Feroviară, care în baza noilor prevederi legale, adoptate de către Guvernul României prin Ordonanța de Urgență nr. 131/2023, organizează împreună cu operatorii de transport feroviar de călători (OTF), serviciile cu autocare/autobuze de înlocuire a trenurilor de călători pe perioada realizării lucrărilor la infrastructura feroviară.

31 de autobuze

Autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători (OTF) și vor circula conform orarului stabilit de aceștia, pe următoarele distanțe:

  1. Aghireș – Huedin – 8 autobuze, Huedin – Aghireș – 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
  2. Aghireș – Stana – 2 autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
  3. Cluj Napoca – Huedin și retur – 2 autobuze (un autobuz pe sens);
  4. Cluj Napoca – Oradea și retur – 12 autobuze (6 autobuze pe sens).

Potrivit CFR SA, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr.

La ora publicării acestui articol, CFR Călători încă nu a făcut publice programul de circulația al autobuzelor/autocarelor care vor înlocui trenurile sale.

Programul autobuzelor care vor înlocui trenurile Interregional Călători

IRC_ProgramAutobuzeInlocuireTrenuri-Interregional Calatori

Datele de contact Interregional Călători:

https://interregional.ro/ro/#/contact/telefon 0264.596.775.

Programul autobuzelor care vor înlocui trenurile Transferoviar Călători

TFC_ProgramAutobuzeInlocuireTrenuri-TransFeroviarCalatori

Date de contact Transferoviar Călători:

https://transferoviarcalatori.ro/ro/suport/relatii-cu-publicul/telefon 0238.434.380.

Doi ani de lucrări

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:

Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km);

Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km);

Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);

Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
  • modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);
  • modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare;
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Tot mai mulți șoferi pe străzi, tot mai multe autovehicule. Cum ține pasul construcția de drumuri?

Articolul următor

Dronele, noul trend în agricultura smart

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share