Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transporturi și logistică: când să iei în considerare externalizarea

Cardboard boxes on shelves in warehouse. Storhouse.

Un business ajuns la maturitate are de cântărit câteva decizii pentru a-și continua dezvoltarea. Una dintre acestea se referă la externalizarea parțială a activităților secundare ca soluție care să-i asigure creșterea sustenabilă pe termen lung.

Gebrüder Weiss România prezintă patru obiective esențiale pe care afacerile le pot atinge printr-un parteneriat cu o companie dedicată de transporturi și logistică. În funcție de prioritatea pe care le-o acorzi, poți decide dacă externalizarea este soluția potrivită pentru afacerea ta în acest moment.

Concentrarea resurselor interne pe activitatea principală

Partea de transporturi și logistică poate deveni unul dintre cei mai mari consumatori de resurse interne: timp, bani și personal. Iar acest lucru înseamnă că multe companii se regăsesc în situația de a-și concentra eforturile pe această parte operațională, lăsând de multe ori descoperită sau insuficient dezvoltată partea de dezvoltare comercială.

De exemplu, dacă acorzi mai multă atenție modului în care îți transporți și gestionezi marfa pe teritoriul pe care îl acoperi decât prospectării unor piețe noi, externalizarea ar putea fi soluția care să-ți ajute businessul să nu stagneze.

Accesul la tehnologii de top și personal dedicat

Investițiile pe care o companie dedicată de logistică le face în tehnologie, procese și personal îi permit să eficientizeze operațiunile și să optimizeze costurile la un nivel pe care o afacere individuală nu-l poate atinge. Departamentele interne de logistică au rar acces la același nivel de dezvoltare. Motivul este simplu: cheltuielile necesare pentru a ține pasul sunt greu de amortizat atunci când există un singur „client”, și anume propriul business.

Optimizarea costurilor cu transportul și logistica

O analiză a costurilor pe segmentul de transporturi și logistică trebuie să ia în calcul mai mulți factori și să acopere o perioadă mai îndelungată. Dacă ai în vedere un orizont scurt de timp, internalizarea acestor soluții poate fi în continuare o opțiune viabilă pentru businessul tău.

Pe termen lung și mediu, externalizarea reduce costurile prin îmbunătățirea eficienței operaționale și împărțirea resurselor. Personalul expert și pregătit constant, precum și cele mai noi tehnologii, echipamente și procese de care afacerea ta va beneficia se vor traduce în economii de timp și de resurse.

Sunt foarte importante și soluțiile de optimizare a tarifelor la care companiile dedicate au acces, de exemplu, prin consolidarea transporturilor și folosirea propriilor huburi logistice.

Creșterea satisfacției clienților finali

De la o mai bună estimare a timpilor de sosire la reducerea riscurilor, serviciile externalizate de logistică au rolul de a reduce fricțiunile și a ajuta afacerile să le livreze experiențe optime clienților finali, chiar și în perioadele de vârf.

Personalul expert și tehnologiile implementate oferă transparență și siguranță în procesul de transport: ai acces la servicii de trasabilitate a mărfurilor, iar documentația este în sarcina companiei de logistică. Ești în permanență la curent cu procesul de livrare și vei putea gestiona corect așteptările clienților tăi.

Ce presupune un proces de externalizare?

Prezentă circa 30 de ani pe piața locală, Gebrüder Weiss România are în portofoliu numeroase proiecte complexe de externalizare parțială sau totală, adaptate perfect la nevoile partenerilor săi.

Procesul de externalizare debutează cu o analiză amănunțită efectuată de o echipă de implementare împreună cu clientul. Soluțiile propuse pot varia de la desfășurarea operațiunilor agreate la depozitul clientului până la externalizarea totală, cu preluarea personalului și operațiunilor în locațiile Gebrüder Weiss.

Odată agreată varianta finală, începe implementarea proiectului, gestionată în totalitate de echipa de manageri de procese logistice, iar ulterior implementării, clientul are la dispoziție o echipă de experți și o persoană de contact dedicată.

 

Articol publicat în ediția cu nr. 123 a revistei Transilvania Business.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Proprietarul companiei informatice QSound Soft, specializată în sisteme de automatizare, a realizat o analiză dură a RO e-Factura, însă vine cu propuneri menite să primească noul instrument al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

“e-Factura este dosarul cu șină electronic. Nou eșec major după cardul de sănătate”

Articolul următor

Infrastructura spitalicească: cerințe stricte pentru urmărirea comportării în timp a spitalelor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share