Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pehart a instalat o linie de producție de 8 milioane de euro

Pehart Grup, unul dintre cei mai mari producători de hârtie tissue din Sud-Estul Europei, a pătruns pe piața produselor AFH.
Producătorul din Transilvania se orientează și către industria ospitalității | Foto: Pehart Grup

Investiția a fost necesară pentru a intra pe piața produselor destinate utilizării în afara locuinței (Away from Home) și a concretizării brandului Sovio.

Pehart Grup, unul dintre cei mai mari producători de hârtie tissue din Sud-Estul Europei, a pătruns pe piața produselor AFH. Compania a lansat brandul Sovio care va reuni într-o primă etapă 18 produse. Printre acestea se numără prosoape de hârtie, cearșafuri din hârtie pentru cabinete cosmetice și medicale, șervețele și hârtie igienică în formate dedicate spațiilor din zona AFH.

Produsele Sovio vor fi destinate utilizării în zona de sănătate și asistență medicală, restaurante, hoteluri, instituții publice, industria alimentară și spațiile industriale, în toalete din locații publice. Investiția în noua linie de conversie este operațională de la finalul lui 2023.

„Unul dintre obiectivele majore de business pentru anul trecut a fost pătrunderea pe piața AFH. Pentru Sovio folosim în producție doar celuloză certificată FSC, amestec fibros de celuloză din rășinoase, foioase și eucalipt, fără niciun alt adaos de material reciclat sau fibre mecanice.

Pentru că provine din păduri special crescute pentru producția de hârtie, nu are impact negativ asupra mediului. Sovio este destinat pieței interne, dar într-un orizont de timp mediu nu excludem pătrunderea pe piețe externe”, spune Gabriel Stanciu, General Manager al Pehart Grup.

„Noul brand reprezintă un exemplu concret al aplicării practicilor sustenabile în industrie. Pe lângă aprovizionarea responsabilă, ecologică, cu celuloză, mașinile care fabrică hârtia tissue au fost retehnologizate în ultimii doi ani, astfel încât eficiența energetică să fie optimizată”, explică Ovidiu Hoza, National & Export Sales Manager al Pehart Grup și managerul diviziei AFH.

Consumul de energie, în scădere cu 10%

În 2023, Pehart a realizat investiții de 20 milioane de euro pentru diversificarea portofoliului, creșterea capacității de export și eficientizarea energetică a liniilor de producție. Diversificarea portofoliului este o tendință constantă a ultimilor ani, când compania a lansat produse de hârtie umedă sub brandul Pufina, un segment de nișă pe piață, dar aflat într-un trend ascendent.

Pehart a alocat anul trecut 12 milioane de euro optimizării performanțelor energetice ale liniilor de producție din cele două fabrici din Petrești-Sebeș (Alba) și Dej (Cluj). Procesul de modernizare și retehnologizare a mașinilor pentru producția de hârtie tissue a urmărit scăderea consumului de energie cu 20% pentru fiecare mașină, la nivel de companie, economia de resursă energetică ajungând la 10%.

Retehnologizarea capacităților de producție va continua în 2024, obiectivul fiind obținerea calității premium a produselor cu un consum optimizat de energie. Compania produce 40% dintre produsele din hârtie existente în magazinele românești. Anual, în cele două fabrici sunt produse 100.000 tone de hârtie tissue. Capacitatea de procesare a produselor finite se ridică la 75.000 tone. 35% producție este exportată, iar restul, vândută în țară.

Pehart Grup este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din Europa de Sud-Est. Compania care a pornit ca o afacere antreprenorială este prezentă cu produsele sale de uz casnic și uz industrial în 19 țări din această zonă. Compania fabrică și role uriașe de hârtie (jumbo rolls) folosite în procesul de convertire în produse de hârtie pentru uz casnic și uz industrial.

Principalii săi concurenți în România sunt DS Smith (județul Brașov), Ambro (Suceava), Sofidel (Călărași), Combinatul de Celuloză și Hârtie (Mehedinți), conform Listă Firme. Fondul de investiții care controlează Pehart Grup este Abris Capital Partners, concentrat pe oportunităț  în țările din Europa Centrală. Acesta are un capital de investiții de 1,3 miliarde de euro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Considerat de critici și de iubitorii de artă drept cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

“Autoportretul” lui Ghenie pornește de la 50.000 € la o licitație Artmark

Articolul următor
Antreprenori și companii românești din industria tehnologiei s-au remarcat la Central European Startup Awards (CESA), cea mai importantă competiție dedicată startup-urilor de profil din regiune.

Două companii de tehnologie din Cluj, premiate la Central European Startup Awards

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share