Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Gara din Băile Herculane, cea mai frumoasă și plină de istorie gară din România, va fi modernizată

Înainte de a deveni gară, clădirea a fost casa de vânătoare a împăratului Franz Iosef al Austriei. Pe aici au mai trecut împărăteasa Sissi, Alexandru I al Serbiei și Carol I al României.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță că la licitația deschisă, organizată de SRCF Timișoara, pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a clădirii stației Băile Herculane au fost depuse două oferte.

Acestea aparțin: SC CMA Construct Development, respectiv Asocierea SC GDO Mov Impex – GLB Transark.

Investiția, finanțată prin Programul Transporturi 2021 – 2027, are valoarea maximă de 19,3 milioane de lei.

Durata contractului de modernizare va fi de 26 de luni, dintre care 9 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 17 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Ce cuprinde modernizarea

Obiectivele specifice în cadrul proiectului tehnic pentru cele două corpuri ale clădirii – clădirea centrală și clădirea auxiliară – vor respecta prevederile și recomandările menționate în Avizul Favorabil, emis de Ministerul Culturii în anul 2022, astfel:

Clădirea Centrală/Principală:

– restaurarea/reabilitarea clădirii existente, monument istoric, va respecta recomandările expertului tehnic pentru monumente istorice – compartimentare în scopul funcționalizării, modernizării și refacerii instalațiilor;

– restaurarea elementelor interioare/exterioare originale degradate – picturi inițiale, mozaicuri etc. – va fi realizată de către artiști plastici atestați pentru refacerea componentelor artistice;

– sala de așteptare va fi amenajată în holul central;

– ghișeul pentru casa de bilete se va reface după modelul inițial, iar ceasul și scara interioară vor fi restaurate;

– se vor asigura facilități pentru persoanele cu dizabilități și va fi amenajată zonă de parcare;

– se va monta afișaj electronic pentru informarea publicului călător.

Clădirea auxiliară

– acest corp de clădire se va transforma în Centru de Instruire a Personalului Feroviar, prin lucrări de recompartimentare, care includ desfacerea unor pereți existenți nestructurali și realizarea unor pereți din gips carton, iar fațadele și planșeul din zona de acces se vor restaura, ele fiind singurele elemente valoroase conform studiului istoric.

 

Modernizarea ansamblului de clădiri din stația Băile Herculane prevede lucrări de restaurare/reconfigurare la interiorul și exteriorul celor două corpuri – clădirea centrală și clădirea auxiliară -, înlocuirea instalațiilor sanitare, termotehnologice și electrice, instalațiilor de detecție și de semnalizare la incendiu, reabilitarea peronului aferent liniei I, dar și facilități pentru persoanele cu dizabilități, în scopul îmbunătățirii condițiilor de exploatare și pentru asigurarea unor servicii moderne publicului călător.

Cea mai frumoasă gară din România

Gara din Băile Herculane este considerată ca fiind cea mai frumoasă și plină de istorie gară CFR din România, potrivit traveleurope.ro. Edificiul a fost construit între 1878 și 1886, în stil baroc, după planurile arhitectului A.D. Serres în Băile Herculane. Clădirea gării a fost astfel concepută încât să reproducă cât mai exact castelul de vânătoare din apropierea Vienei al împărătesei Maria Tereza.

 

Pe Lista Monumentelor Istorice

Gara din Băile Herculane se află pe Lista Monumentelor Istorice de marcă din țara noastră. Corpul central al Gării Băile Herculane, acoperit de o cupolă cu țigle multicolore dispuse în figuri geometrice, este decorat pe interior cu fresce reprezentând elemente din mitologia romană. Decorul interior este completat de un orologiu, realizat de Paul Garnier, și de câteva corpuri de iluminat frumos lucrate. Pe peron, alături de un interesant ceas de perete, tot marca Paul Garnier, atrag atenția colonadele, acoperite de liane, dispuse paralel cu șinele, de care atârnă ghivece cu flori. De-a lungul vremii pragul Gării din Herculane a fost trecut de personalități de marcă dintre care îi amintim pe Franz Iosef, împărăteasa Sissi, Alexandru I al Serbiei și Carol I al României.

Înainte de a deveni gară, construcția reprezenta casa de vânătoare a împăratului Franz Iosef al Austriei (1830-1916).

 

Credit foto: traveleurope.ro

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investiție de 5 milioane de euro pentru „Grădina Urbană Tășnad”

Articolul următor
Obiectivele HUB, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, sunt renovarea, modernizarea și dotarea cu echipamente IT și tehnice a bibliotecilor din Dobrin, Gâlgău și Șamșud;

33 de biblioteci din Sălaj primesc infrastructură IT

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share