Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Reinventarea Office Lobby-urilor: Efectul Îmbunătățirii Clădirilor de Birouri Prin Funcțiuni și Materiale Actualizate

“You Never Get a Second Chance to Make a First Impression.” Studiile arată că o persoană își va forma prima impresie într-un spațiu între șapte secunde și două minute.
O analiză de piață indică faptul că un spațiu comun dintr-o clădire de birouri trebuie să aibă parte de redesign și refresh al materialelor la interval de 5 ani.
Motivul: Materialele se deteriorează, Designul rămâne demodat, Comunitatea de utilizatori se transformă cultural și demografic, Tehnologia avansează.

De la lobby-uri tradiționale la spații deschise care îmbină în mod armonios munca în persoană cu cea la distanță, rolul lobby-ului de birou se schimbă mai rapid ca niciodată. Cu tehnologia și principiile de design potrivite, aceste spații pot deveni inima pulsantă a clădirii de birouri, stimulând inovația și colaborarea. Concentrându-se pe optimizarea spațiului și durabilitate, facility managerii pot contribui la ghidarea viitorului lobby-urilor de birouri și la crearea unor medii care să susțină implicarea, sănătatea și bunăstarea angajaților.

Studioul de office design Periskop comunică vizual valorile companiilor către utilizatori sau vizitatori. Principalul obiectiv fiind acela de a sprijini partenerii de business să aibă un spațiu de lucru atractiv, calibrat cu nevoile utilizatorilor.

“Am avut onoarea să redesenăm spațiile de lobby pentru campusul Liberty Technology Park din Cluj Napoca. Obiectivele principale au fost: Respectarea valorii intrinseci a locului și istoriei clădirii de dinaintea războaielor mondiale. Respectarea stilului inițial proiectat de arhitect pentru campus. Crearea unui micro-spațiu de întâlniri flexibil adaptat nevoilor actuale ale comunităților tech și IT”, explică Vlad Mureșan, lead designer și fondator Periskop Studio.

“Un scurt studiu de caz pe această lucrare  ne arată cât de ușor se pot calibra spațiile demodate la dinamica, valorile și tehnologia de azi: Folosind artificii vizuale precum fragmente de sticlă, accente de lemn și culori neutre pentru fundal am indus un stil de business actual, curat, neinvaziv vizual. Folosind grupuri de vegetație și canapele, am creat grupuri de discuții care prioritizează interacțiunea angajaților. Am implementat un sistem de iluminare cu intervale prelungite de funcționare pentru ca scenariul de lumină să nu se întrerupă când nu există activitate în spațiu.
Am pus sub reflector un simbol iconic al vechii fabrici Libertatea: un scaun de lemn curbat produs aici între războaie. L-am desenat de mână supradimensionat pe un perete și l-am înconjurat de istoria scrisă a locului. Astfel de analize profunde de design fac diferența între un spațiu proiectat cu inspirație generală și unul croit de studioul nostru exact pe măsura valorilor companiei care îl folosește.”

Prin experiența în implementare si coordonarea acestui tip de proiecte, putem calcula investiția pentru execuția unui office lobby între 500-800 euro/mp pentru un nivel mediu/high. Și 1000-1500 euro/mp pentru un proiect high-end.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

A început Sezonul Cultural România-Polonia 2024-2025

Articolul următor

O școală cu 50 de clase se va construi în Cartierul Nufărul din Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share