Costurile tot mai mari din această țară duc la transferarea fabricației anvelopelor pentru vehicule comerciale de la Olsztyn în România, Spania și Italia.
Fabrica Michelin din Olsztyn stopează activitatea de producție a anvelopelor pentru vehicule comerciale rămânând doar cu cea dedicată autoturismelor și camionetelor, potrivit Economica.net. Producția cauciucurilor pentru camioane va fi mutată la uzine ale grupului francez din România, Spania și Italia.
„Fabrica din Olsztyn trece printr-o transformare tehnologică pentru a răspunde mai bine tendințelor pieței de anvelope pentru camioane și autoturisme. Investițiile actuale sunt dedicate modernizării unității de producție a anvelopelor pentru autoturisme și camionete din fabrică, permițând înlocuirea unei părți a liniei de producție curente cu tehnologie actualizată.
Aceasta va permite dezvoltarea unor dimensiuni mai mari, de peste 18 inch, pentru a satisface cererea în creștere datorată electrificării pieței auto. În plus, Michelin a decis să închidă treptat activitatea de producție a anvelopelor pentru camioane în fabrica din Olsztyn, pană la sfârșitul lunii decembrie 2024.
Nu va exista un plan de concediere. 430 de angajați sunt afectați de această decizie și fiecare persoană va fi susținută pentru a putea fi transferată către o nouă poziție. Olsztyn este o uzină cu activități multiple, cu cerințe permanente pentru piața sa existentă și în contextul proiectelor în desfășurare, ce include și transformarea unității de producție a anvelopelor pentru autoturisme și camionete.
Fabricile din Aranda (Spania), Alessandria (Italia) și Zalău (România) își vor utiliza capacitatea disponibilă și vor răspunde cerințelor pieței. Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacității de producție a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieței în anii următori”. conform reprezentanților companiei.
În acest context, o parte a activității de la uzina din Polonia va ajunge în portofoliul fabricii Michelin de la Zalău, aceasta fiind cea care produce în România anvelope pentru vehicule comerciale și utilaje. Anul trecut, Michelin a decis închiderea a trei unități de producție din Germania: Karlsruhe, Trier şi Homburg până la finalul lui 2025, fiind afectaţi 1.532 de angajaţi.
O altă uzină din Germania, Bamberg, a fost închisă în 2019. În România, grupul are 4.500 de angajați, trei fabrici – două la Zalău și una la Florești. Michelin România a produs 80 de milioane de anvelope pentru turisme și camionete la Florești și pentru camioane și utilaje la Zalău. În Sălaj, uzina construită de la zero în 2004 a produs 500.000 tone de cord metalic.